Sunday, August 20, 2017

ဂစ္တာ Effects မ်ား ႏွင့္ ဂစ္တာ Amplifire မ်ား ကို ခ်ိန္ညွိျခင္း ( SPECIAL BONUS )




တစ္ကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂီတ၀ါသနာရွင္ သူငယ္ခ်င္းအခ်ိဳ႕ အေနနဲ႕ ရတဲ့ အခ်ိန္ေလး တစ္ခ်ိဳ႕ကို ဖဲ့ၿပီး ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ိဳး စတင္ခဲ့တဲ့ ဒီ Notation-Blog ေလးဟာ လာေရာက္လည္ပတ္သူ ဂီတ၀ါ သနာရွင္ မ်ား သတိထားမိ ၾကမည္ျဖစ္တဲ့အတိုင္း၊ ေတးသီခ်င္းေတြရဲ႕ နုတ္စ္ေတြခ်ည္း သက္သက္ အတြက္သာ ရည္ရြယ္ တည္ေဆာက္ ထားခဲ့တာပါ။ { http://myanmarmusicnotes.blogspot.my/ }

Guitar-Blog တစ္ခု လံုး၀မဟုတ္သကဲ့သို႕ အင္တာနက္ စာမ်က္နွာ ေပၚမွာ ျပည္တြင္း/ျပည္ပ Professional /Amateur Guitar-Blog ေပါင္းမ်ားစြာ နဂို မူလကတည္းက တည္ရွိျပီးသားျဖစ္ေနလို႕  ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေနနဲ႕အခုအခ်ိန္ ထလုပ္လို႕လည္း သူတို႕ေလာက္ျပည့္စံုနုိင္ /ေကာင္း နုိင္မည္ မထင္တာေၾကာင့္ ဂစ္တာ ဘေလာ့ တစ္ခု လုပ္ဖို႕ အစီအစဥ္ မူလကတည္းက လံုး၀ မရွိခဲ့တာပါ။ 

ဒီ၀ါသနာရွင္ နုတ္စ္ ဘေလာ့ရဲ႕ Team Member သူငယ္ခ်င္း အားလံုးဟာလည္း ဂစ္တာသမားေတြ မဟုတ္  ၾကပါဘူး။ အျခား Musician ေတြလည္း ပါပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ နုတ္စ္ ဘေလာ့ေလးကို ေစတနာ အရင္းျပဳျပီး ရွိတဲ့ စုေဆာင္းထားတဲ့ ဂစ္တာ စာအုပ္မ်ား ေပးပို႕ လွဴဒါန္း သူမ်ား ေၾကာင့္သူ႕ေစတနာကို အသိအမွတ္ ျပဳ ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႕ေကာ၊ သူလွဴဒါန္းလာတဲ့ Pro အဆင့္ ဂစ္တာ စာအုပ္ေတြကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ နုတ္စ္ေတြနဲ႕ရွင္းလင္း ေဖၚျပထားတာကို အေၾကာင္းျပဳျပီး၊ နုတ္စ္ မ်ား က ေျပာေသာ တီးခတ္မွဳ ဆိုင္ရာ နိသ်ည္းမ်ား ဆိုတဲ့ Post ေလးတစ္ခု ကို Bonus section တစ္ရပ္ အေနနဲ႕ ေဖၚျပေပးခဲ့ျပီးျဖစ္ပါတယ္။ 

 ေနာက္တစ္ဖန္၊ အျပင္မွာေတြ႕ဆံုရန္ အေၾကာင္းမရွိေသာ-ေစတနာ တစ္ခုတည္းနဲ႕ သူ႕ စုထားတဲ့ အနွစ္ နွစ္ အလလ က နုတ္စ္ေပါင္း မ်ားစြာကို သူ႕ရဲ႕ အဖိုးတန္ အခ်ိန္ေတြကို ဖဲ့ျပီး လာေရာက္ လွဴဒါန္း သလို အခ်ိန္ပိုင္း လုပ္အား၀င္ေပးသြားတဲ့-ကူညီသြားခဲ့တဲ့ အင္မတန္ ေလးစားဖြယ္ရာေကာင္းတဲ့ သူ႕ကိုယ္သူ ကိုစတိဗ္ လို႕ အမည္တပ္ထားတဲ့ ေလထဲက ဂီတသူငယ္ခ်င္း ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္ ကို အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳေပး ရာ ေရာက္ ေအာင္၊ ဘယ္ဂစ္တာ ဘေလာ့က မွ ေဖၚျပျခင္း မရွိေသး တဲ့ " ဂစ္တာ အက္ဖက္မ်ား ကို ခိ်န္ညွိျခင္း " ဆိုတဲ့ အခန္း သစ္ေလး တစ္ခုကို Special Bonus Section တစ္ခု အေနနဲ႕ ကနဦး ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ ပါ တယ္...။ 

၂၀၁၃ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ ေလာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏုတ္စ္ ဘေလာ့ဂ္ေလး အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ပ်က္ဆီး သြားခဲ့ရပါတယ္။ ဟက္ကာတစ္ဦးဦး လက္ေဆာ့လို႕လား၊ ဂူးဂဲလ္ ကဘဲ ကီးမိတ္ကာေလး အမွတ္မထင္ တင္ လိုက္တာကို Disable အလုပ္ခံရျပီးႏုတ္ဘေလာ့ဂ္ေလးကို ျပန္လုပ္ဖို႕ စိတ္မကူးေတာ့ေပမဲ့ Facebook  မွာ ညီအကိုမ်ုားစြာက ျပန္လုပ္ေပးပါလို႕အထပ္ထပ္ေမတၱာရပ္ျပီး ဒိုမိန္း ၀ယ္လည္း ပိုက္ဆံေပးပါမယ္ လုပ္လို႕ အားနာျပီး ဒီ ႏုတ္ ဘေလာ့ေလးျပန္လုပ္ေတာ့ ဒီအခန္းေလးကို ပိုျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေအာင္ အက္ဖက္ခ်ိန္ တဲ့ အေၾကာင္းသာမက၊ တစ္ဆက္တည္း ဂစ္တာ အန္ပလီဖိုင္ယာေတြ ခ်ိန္တဲ့ အေၾကာင္းေလး ပါ ထပ္ျဖည့္ေပး လိုက္ရင္ေကာင္းမွာဘဲဆိုျပီး နည္းနည္း ထပ္ေရး update လုပ္ေပးလိုက္တာပါ။  









ဂစ္တာကို ေျမလွ်ဳိးမိုးပ်ံအဆင့္ တီးတတ္ပါတယ္-နုတ္စ္ေတြကိုလည္း ေျပာင္းျပန္ေရး ထားေတာင္ ဖတ္နုိင္ ပါ တယ္။ ဆိုေပမဲ့ အလက္ထရစ္ ဂစ္တာေတြနဲ႕ တီးေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဂစ္တာအက္ဖက္ေတြ နဲ႕မပါတ္သက္ လို႕မရေတာ့ပါ ဘူး။ 

အဲဒီေတာ့မွ အက္ဖက္ မခ်ိန္တတ္လို႕ အသံေၾကာင္ၾကီးေတြ ထြက္လာခဲ့ရင္ သြားပါျပီ။ ကိုယ့္ကို ဂစ္တာသမား ေကာင္းမွန္း မသိၾက-မေလးစားၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဂစ္တာ အက္ဖက္ေတြကို ကၽြမ္းက်င္ ပိုင္နုိင္ေအာင္ ခ်ိန္တတ္ဖို႕က ေဆာလစ္ဂစ္တာေတြ ကိုင္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလံုး သိၾကမွာ ပါခင္ဗ်ာ။ 

ဂစ္တာသမား တစ္ဦးခ်င္းအလိုက္ အက္ဖက္ခ်ိန္တဲ့ ဆက္တင္ေတြ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ အသီးသီး ရွိၾကတယ္ ဆို ေပမဲ့၊ ေကာ္ပီသီခ်င္း ေတြ လိုက္တီးတဲ့ ဂစ္တာ သမားေတြဟာ မူရင္း သီခ်င္းနုတ္စ္ စာရြက္ ၾကီးကို ကိုင္ ထားျပီး မူရင္း ဂစ္တာသမားက အဲဒီ့ သီခ်င္းအတြက္ ခ်ိန္ထားတဲ့ ဂစ္တာအက္ဖက္္ ဆက္တင္ အတိုင္း အနီးစပ္ဆံုး လိုက္မခ်ိန္နုိင္ရင္- သူမ်ားသီခ်င္း ေတာ့ ယူတီးေသးတယ္။ မီွလည္း မမွီဘူး ဆိုျပီး၀ိုင္း ကဲ့ရဲ႕ေလ့ရွိပါ တယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ဂစ္တာအက္ဖက္ ခ်ိန္တာဟာ အရမ္း အေရးၾကီးတယ္လို႕ထင္ပါတယ္ ။ နိဒါန္းရွည္လို႕မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ လိုရင္းသြားပါေတာ့မယ္။ 

ဂစ္တာ အက္ဖက္မွာ မူလတံုးက Single Guitar Effect ေတြရဲ႕ေခတ္ပါ။ ေနာက္ေတာ့ IT ေခတ္ၾကီးျဖစ္လာေတာ့ ကြန္ျပဴတာစနစ္၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စနစ္ေတြ ထြန္း ကားလာေတာ့ ပို Convenient ျဖစ္တဲ့ Economy ျဖစ္တဲ့ Multi-Guitar-Effects Processor ေတြေပၚ လာပါ တယ္။ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သံုးလာၾကပါတယ္။ 

ဂစ္တာ အက္ဖက္ေလာက မွာ နံမည္ၾကီး တာက ကီးဘုတ္ေတြ ထုတ္တဲ့ နံမည္ေက်ာ္ Roland ကုမၸဏီၾကီးကထုတ္တဲ့ Boss တံဆိပ္ ဂစ္တာ အက္ဖက္ေတြပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Zoom ဂစ္တာ အက္ဖက္နဲ႕။ Digtec တံဆိပ္ ဂစ္တာ အက္ဖက္ေတြလည္း လူသံုးမ်ား လာၾက ပါတယ္။ 

နံမည္ေက်ာ္ ဂစ္တာ ကုမၸဏီၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ Ibanez တို႕လို ဂစ္တာ ကုမၸဏီၾကီးမ်ား က လည္း သူတို႕ ရဲ႕ မူပိုင္ Ibanez တံဆိပ္ Single Guitar Effect Pedal ေတြ ထုတ္လာၾကျပန္ပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္က တီး၀ိုင္းၾကီးေတြရဲ႕ ဂစ္တာ ပရိုေတြဟာလည္း Boss Single Effects ေတြကို အရင္ ဦးဆံုးနဲ႕အေတာ္ၾကာ သံုးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Multi-Guitar Effects ေတြကိုေျပာင္း သံုးလာ ၾကပါ တယ္။ 

ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ ( Medium Wave ) တို႕ ၊ ကိုနုိင္ေဇာ္ ( Lazy Club )၊ တို႕ ကိုေက်ာ္မင္း (Evening Star) တို႔ က ေတာ့ live show ေတြတီးလာၾကရာမွာ Zoom တံဆိပ္ Multi-Guitar Effects ေတြ ကိုသံုးလာတာ သတိထား မိပါ တယ္။ 

Lady Rock-Show မွာ ေတာ့ ကိုနုိင္ေဇာ္ဟာ Boss ME-50 Multi-Guitar Effects Processor ကို သံုးသြားတာ ၾကည့္လိုက္ရပါတယ္။ Single Guitar Effect Padel ေတြဘဲျဖစ္ျဖစ္ Multi Guitar Effects Processor ေတြဘဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်ိန္ျပီေဟ့ ဆိုရင္ေတာ့ knob ေတြကို Manually လိုက္လွည့္ျပီး ခ်ိန္ရပါတယ္။ 

Single Effect ကေတာ့ knob တစ္ခုကို ခ်ိန္ ျပီး အေသထားလို႕မျဖစ္ျပန္ပါဘူး ။ ေနာက္တစ္မ်ိဳး ၿပန္ခ်ိန္ရင္  ျပန္လွည့္ /ျပန္ထားပါဘဲ။ Multi Effect ေတြ က ေတာ့ ပိုေကာင္းလာပါျပီ။ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ အသံတစ္ခု အတြက္ ဆက္တင္တစ္ခု ခ်ိန္ျပီးတာနဲ႕ Bank ထဲမွာ Save လုပ္ထားလို႕ရပါတယ္။ ဆက္တင္ေတြ အမ်ားၾကီးကို တစ္ခုခ်င္း စိတ္ၾကိဳက္လိုက္ ခ်ိန္ထား ျပီးေတာ့ မွ စင္ေပၚမွာ တီးရင္ Bank နံပါတ္ေတြကိုဘဲ Foot-Switch ေလးနဲ႕ လိုက္ေျပာင္းျပီး တီးလိုက္ယံု ပါ ဘဲ။ ပိုအဆင္ေျပသြားပါျပီ။ 

Boss က ၂၀၀၈ ခုနွစ္ထဲမွာ ေနာက္ဆံုး ထြက္သြားခဲ့တဲ့ GT-10 ဆိုရင္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စနစ္/ကြန္ျပဴတာ စနစ္လံုး၀ ျဖစ္သြားသကဲ့သုိ႕ဘဲ knob ေတြ အမ်ားၾကီး ပါမလာေတာ့ပါဘူး။ ကြန္ျပဴတာက စက္ ၀ယ္ကတည္းက မူရင္း ေအာ္တို ကြန္ျပဴတာက ခ်ိန္ေပးထားတဲ့ ဆက္တင္ခ်ည္း (၂၀၀) ေက်ာ္ပါလာလို႕ မိမိက အထူးခ်ိန္ေန စရာ မလိုဘဲ အဲဒီ့ အမ်ိဳးအစား (၂၀၀) ထဲက ဘဲ ၾကိဳက္နွစ္သက္ရာ ကို ေရြးတီးလိုက္ယံုပါဘဲ။

အဲဒီ(၂၀၀) ထဲက အတိုးအက်ယ္ နဲနဲ ထပ္ျပင္ခ်ိန္ျပီး Bank ထဲမွာ ကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ ဆက္တင္ေနာက္ ထပ္ (၂၀၀) ထပ္ ထည့္လို႕ ရပါေသးတယ္။ ME-50 မွာေတာင္ Bank ထဲမွာ ဆယ္ဂဏန္းေလာက္ဘဲ Save လုပ္လို႕ရသလို၊ ကြန္ျပဴတာ က အျဖစ္ေလာက္ နဲနဲေလး ခ်ိန္ေပးထားတဲ့ ဆက္တင္ေတြ ကလည္း အေကာင္းစားေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ 

GT-10 မွာ ကက္တေလာက္ ထဲမွာကို ခ်ိန္ထားတဲ့ အက္ဖက္ ဆင္တင္ေတြရဲ႕ အမည္ေတြကိုပါ ေဖၚျပေပးထား ပါ တယ္။ မေကာင္းတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ ေနာက္ဆံုးထုတ္ GT-10 မွာ ကြန္ျပဴတာက ဒစ္ဂ်စ္ တယ္ စနစ္နဲ႕ ေအာ္တို ခ်ိန္ထည့္ေပးထားတဲ့ အက္ဖက္္ဆင္တင္ ၂၀၀ လံုးက ေကာင္းေနေတာ့ Manual knob ေတြနဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ဆက္တင္ေတြ မခ်ိန္ျဖစ္ရာကေန ၾကာလာေတာ့ ဂစ္တာ အက္ဖက္ ခ်ိန္ညွိတဲ့ စြမ္း ရည္ေလ်ာ့ပါး သြား ေစတတ္ျခင္းပါဘဲ။ 

 Single Guitar Effects ေတြနဲ႕ ဂစ္တာအက္ဖက္ စစ္စတမ္ တစ္ခုရဲ႕ ပံုကို နမူနာ တင္ျပ အပ္ ပါတယ္။ ေတြ႕ျမင္ရတဲ့အတိုင္းဘဲ Chain တစ္ခုထဲမွာ Distortion , Chorus, Compressor, Preamp, Reverb, Delay, Equalizer, Noise Supressor စသည္ျဖင့္ Single Guitar Effect Padel ေတြကို Wah Wah တို႕ Volume တို႕လို Expression Pedal ေတြနဲ႕ ၾကားခံ ဆက္သြယ္ေပး ထားပါ တယ္။ 

တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက်ေတာ့ ေဟာလို ဂစ္တာ မကိုင္ခ်င္လို႕ Acoustic Simulator တို႕လို ဆင္ဂယ္ ဂစ္တာ အက္ ဖက္မ်ိဳး ေတြနဲ႕လည္း ထည့္တြဲထား လိုက္ပါေသးတယ္။ Multi-Guitar Effects Processor ကို ကိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အရမ္းအဆင္ေျပသြားပါျပီ။ ရွိသမွ် Single Effects ေတြရဲ႕ အသံေတြ အားလံုးကို ထည့္ေပးထားသလို Expression Padel ကိုေတာ့ တစ္ခုဘဲ ထားလိုက္ပါေတာ့ တယ္။ တစ္ခုထဲမွာဘဲ ဖိနင္းျပီး Wah Wah ေတြ ေရြးတီးမယ္။ Wah Wah ျဖဳတ္ လိုက္ရင္ ဘဲ Volume ျဖစ္ေနပါျပီ။ ဒီသေဘာပါ။

 ေကာင္းမြန္ ခ်ိဳသာတဲ့ ဂစ္တာကာလာ တစ္မ်ိဳး ရဖို႕ ဂစ္တာအက္ဖက္ရဲ႕ knob ေတြကို နာရီလက္တံေတြလို တစ္ခု ခ်င္း လိုက္ခ်ိန္လိုက္ နားေထာင္လိုက္ လုပ္ယံုနဲ႕ မရေသးျပန္ပါခင္ဗ်ာ။ Guitar Amp က Tone, Volume , Level စတဲ့ knob ေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း လိုအပ္သလို လိုက္ကလိရျပန္ပါတယ္။ 

ဒါတင္ဘဲ လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးခင္ဗ်။ ကိုယ္ ကိုင္ထားတဲ့ ေဆာလစ္ဂစ္တာ မွာ ပါလာတဲ့ Tone, Volume knob ေတြ အျပင္ Pick-Up Selector နဲ႕လဲ သီခ်င္းအလိုက္ လိုသလို လိုက္ေရြးျပီး ဦးေဏွာက္ စားရျပန္ပါေသး တယ္။ ဂ်ိဳးစထရာနီ တို႕ကိုင္တဲ့ Ibanez Solid Guitar မွာ Double Coiled-Hamburging Pickup ၂ ခုသာ ပါတယ္ ဆိုေပမဲ့။ ကုိစတိေဗၾကီးတို႕ ၊ ေပါလ္ဂီဘတ္ တို႕ကိုင္တဲ့ Ibanez ေတြက်ေတာ့ Double Coiled-Hamburging Pickup ၂ ခုၾကားမွာ Single Coiled Pick-up တစ္ဘား ထပ္ထည့္ ထား လိုက္ လို႕ လိုအပ္တဲ့ အသံရဖို႕ Selector နဲ႕ (၅) ခ်က္ေတာင္ ေရြးေနရပါတယ္။ 

ကုိယ့္စိတ္ၾကိဳက္ အသံကာလာ တစ္ခုအတြက္ အက္ဖက္ဆက္တင္ တစ္ခု ခ်ိန္တြယ္ထားျပီးကာမွ Pedal တစ္ခုလည္း ေျပာင္းနင္းလိုက္ေရာ အသံက်ယ္ၾကီးေျပာင္းထြက္လာျပန္ရင္လည္း ေမာရျပန္ပါတယ္ ။ 
ဒါေၾကာင့္ ကာလာတစ္ခုနဲ႕တစ္ခု အၾကား အသံ အတိုးအက်ယ္ ဆက္တင္ကိုလည္း ညီေနေအာင္ ညွိခ်ိန္ ထားရ ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဂစ္တာအက္ဖက္ ခ်ိန္တာ..ဒီလို-ဒီလို..ဦးေဏွာက္စားပါတယ္။ 

 ပထမဦးဆံုး Boss ကုမၸဏီကဘဲ သူထုတ္လိုက္တဲ့ Boss Single Guitar Effect Padel ေတြကို စတင္ သံုးစြဲတဲ့ ဂစ္တာသမားေတြ ဦးေဏွာက္စားမွာစုိးလို႕ အေကာင္းဆံုး အျပင္း/အေပ်ာ့ ဂစ္တာအက္ဖက္ ဆက္ တင္ေတြကို Manual Handbook စာအုပ္ေလး ထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး ေကာင္းပါတယ္။ 

ဒီစာအုပ္ထဲမွာ သူ႕ Sigle Effect တစ္ခုခ်င္းကို ဘယ္လို ခ်ိန္ရမယ္။ ခ်ိန္ျပီးရင္ တြဲဖက္မဲ့ Guitar Amp က Nob ေတြကိုလည္း ဘယ္လိုအေနအထားမွာ လိုက္ခ်ိန္ညွိထားေပးရမယ္ဆိုတာကို အေသးစိတ္ေလး ေဖၚျပ ေပးထားလို႕ ေတာ္ေတာ္ေလးေကာင္းပါတယ္။ 

ဒီစာအုပ္ဟာ Boss Single Guitar Effect Pedal အတြက္ သက္သက္သာျဖစ္ျပီး Boss Multi-Effects Processor ေတြ အတြက္ေတာ့ သီးသန္႕ ေဖၚျပထုတ္ေ၀ျခင္း မျပဳေတာ့ပါဘူး။ 

Multi-Effects Processor ဆိုတာကလည္း Single effects သံေတြ ကို Computer Board တစ္ခုတည္းမွာ စုထည့္ထားတယ္ ဆိုကတည္းက ဒီစာအုပ္ လိုက္ဖတ္ျပီး Multi-Effects Processor ကိုလည္း လိုက္ကစားလိုက္ယံုဘဲလို႕ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္ ထင္ပါတယ္။ 

*************************************************************


အထက္ေဖၚျပပါ ဂစ္တာအက္ဖက္ ဆက္တင္ေတြကို Manual Handbook စာအုပ္ေလး ကို ေအာက္မွာ 
ဓါတ္ပံုကို ကလစ္ လုပ္ျပီး PDF ဖိုင္ကို ေဒါင္းလုပ္ ရယူလိုက္ပါ။





      ဆက္လက္ျပီးေတာ့ ကမၻာေက်ာ္ ဂစ္တာသမား တစ္ဦးခ်င္းအလိုက္ သိရွိထားတဲ့ ဂစ္တာ 
အက္ဖက္ ဆက္တင္ေလး အခ်ိဳ႕ ကိုတင္ျပလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ 


 ကို Steve Vai ၾကီး ခ်ိန္ညွိေသာ ဂစ္တာအက္ဖက္ ဆက္တင္ ေကာက္ေၾကာင္း  


ပထဦးဆံုးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ေလထဲက သူငယ္ခ်င္း ျမန္မာ ကိုစတိဗ္ၾကိဳက္တဲ့ ကမၻာ့ အေကာင္းဆံုး ဂစ္တာသမား ကို Steve Vai ၾကီးရဲ႕ ဂစ္တာ Effect Setting Sample ေလးတစ္ခုပါ။

ကို Steve Vai ၾကီးဟာ သူ႕မူပိုင္ Ibanez JEM ေဆာလစ္ေတြနဲ႕အတူ ဂစ္တာအက္ဖက္ေတြ ကို အသံုးျပဳ တဲ့အခါ မွာ မူလ အစက Single Guitar Effect ေတြကိုဘဲ တစ္စိုက္ မတ္မတ္ အသံုးျပဳခဲ့ တာ ပါ။

 ေနာက္ပိုင္း မွာ Single Effects ေတြနဲ႕ အတူ Multi-Effects Processor ကိုပါ ပူးတြဲသံုးစြဲ လာခဲ့ပါ တယ္။ သူ႕ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး DVD Live Show ေခြမွာ Single Effects ေတြနဲ႕အတူ Zoom Multi-Effects Processor ၾကီးကို Expression Pedal ေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႕ တြဲသံုးျပသြား ခဲ့ပါတယ္။ နမူနာ ဗီဒီယိုျဖစ္တဲ့ Now We Run ဂစ္တာဆိုလို ကို ဒီမွာ ၾကည့္နုိင္ပါတယ္။

ကို Steve Vai ၾကီး ၾကိဳက္တဲ့ Boss Single Effect Pedal ကေတာ့ လိေမၼာ္ေရာင္ DS-1 ပါ။ ဒီ Boss DS-1 Distortion Pedal ကို သူ႕ စိတ္ၾကိဳက္ အျခား အေမရိကန္ ဂစ္တာအက္ဖက္ အခ်ိဳ႕နဲ႕ Expression Pedal ေတြနဲ႕ သူအျမဲဘဲ တြဲအသံုးျပဳခဲ့တာပါ။


ကို Steve Vai ၾကီးၾကိဳက္ေသာ Boss DS-1 Distortion Single Guitar Effect Pedal



ကို Steve Vai ၾကီးနဲ႕ သူ႕ Guitar Effects Network



ေနာက္ပိုင္းမွာ ကို Steve Vai ၾကီးဟာ Ibanez ဂစ္တာ ကုမၸဏီၾကီးနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ ရိုက္စား အစီအစဥ္ၾကီးမွာ JEM ဂစ္တာေတြသာ မကေတာ့ဘဲ Steve Vai မူပိုင္ Distortion Pedal ဆိုျပီး ထုတ္လုပ္ လာျပန္ပါ တယ္။

 ျပီးေတာ့ အျခား Single Effects Pedal ေတြ နဲ႕ ပူးတြဲ အသံုးျပဳရာမွာ သူရဲ႕ မူပုိင္ Ibanez Distortion Pedal- Jemini မွာ သူရဲ႕ Personal ဆက္တင္ ကို ေအာက္ ပါအတိုင္း  ေဖၚျပေပး လုိက္ပါ တယ္။ 

အဲဒီ့ Distortion Effect မွာ ပံုမွာ ၿပထားတဲ့ အတိုင္းဘဲ Green Channel နဲ႕ Red Channel ဆိုျပီး ၂ မ်ိဳး  ပါျပီး ။ အဲဒီ့ခ်န္နယ္ ၂ ခု မွာ ကို Steve Vai ၾကီး ခ်ိန္ထားတာကို နာရီ နဲ႕ေဖၚျပထားတာကို ရွဳစားေလ့ လာ ပါ။ ကို Steve Vai ၾကီးဟာ Level ကို အျမဲ တမ္း ၁၃း၀၀ နာရီမွာ ထားေလ့ ရွိတာကိုေလ့လာ မွတ္သား မိပါတယ္။




ကို Vai ၾကီးရဲ႕ Jemini Pedal ကို အျခား ဂစ္တာသမားေတြကို ဒီလိုခ်ိန္ထားပါတယ္။



 ဒီလိုေလးလည္းခ်ိန္ ထားတတ္ပါေသးတယ္ ။





  Herman Li ခ်ိန္ညွိေသာ ဂစ္တာ အက္ဖက္ဆက္တင္ 
ေနာက္တစ္ခု ကေတာ့ ကမၻာေက်ာ္ ဂစ္တာသမားတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္ DragonFocre တီး၀ိုင္းရဲ႕ လိဒ္ဂစ္တာရစ္ဇ္ Herman Li ရဲ႕ဂစ္တာ အက္ဖက္ခ်ိန္တဲ့ ဆက္တင္ေလးတစ္ခုပါ

Li 
ဟာ သူ႕ မူပိုင္ ဂစ္တာ အက္ဖက္ဆက္တင္ မွာ Reverb ကို အျမဲသတ္ထားေလ့ ရွိပါတယ္တဲ့။
Overdrive နဲ႕ Treble ကုိေတာ့ ကိုစတိေဗ တို႕လို မခ်ိဳထားဘဲ ေတာ္ေတာ္ေလး တင္ထားပါတယ္။
ေအာက္မွာေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါခင္ဗ်ာ။








Roland Boss ME-50 မယ္လ္တယ္လ္ ဂစ္တာအက္ဖက္ ၏ စံျပ ဆက္တင္မ်ား 

 ေနာက္ထပ္ တင္ျပလိုက္ခ်င္တာကေတာ့.. Lazy Club က ကိုနုိင္ေဇာ္ Lady Rock Live Show မွာ တီးခဲ့တဲ့ Boss ME-50 Multi-Guitar Effects Settings မ်ား စုေဆာင္းတင္ျပခ်က္ပါ။

Band တစ္ခု ခ်င္း အလိုက္၊ နံမည္ေက်ာ္ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ခ်င္းအလိုက္ Boss ME-50 Multi-Guitar Effects ကို ခိ်န္ထားတဲ့ အဖိုးတန္ Setting ေတြကို စုေဆာင္း ေဖၚျပထားတာပါ။ ရွားရွားပါးပါးေလးရရွိထားတာပါ။ 

ေအာက္ေဖၚျပပါ Boss ME-50 Multi-Guitar Effects Processor ဓါတ္ပံု ကို Click လုပ္ျပီး ဂစ္တာ အက္ဖက္ Setting Chart ကို Download ရယူနုိင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။







 Eric Clapton ႏွင့္ ZZ Top...တို႕ ခ်ိန္ညွိေသာ ဂစ္တာအက္ဖက္ ဆက္တင္မ်ား (၉-၁၀-၂၀၁၀)

ျမန္မာ့ Guitarist ရပ္၀န္းမွာ ကိုညီညီေထြး ဆိုတာရွိပါတယ္။ ဂစ္တာပညာရွင္ တစ္ဦးပါ။ ဂစ္တာစာအုပ္ မ်ား စြာလည္း ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဂစ္တာသင္တန္းေတြလဲ ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲေတာ့မသိပါဘူး။ လက္ရွိ အေန အထား အရေတာ့ နံမည္ၾကီး Band တစ္ခုခုရဲ႕ Player တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ေတာ့သူ ရပ္တည္မွဳ ရွိ မေနပါ ဘူး။ 

ကိုညီေထြး တပည့္ ဂစ္တာသမားေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ City FM မွာေတာင္ ကုိညီေထြး နဲ႕ ေတြ႕ဆံုခန္း ေလး နားေထာင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူ႕မွာ ကိုျငိမ္းဦး ဆိုတဲ့ အကို တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ လြန္ခဲ့ တဲ့ ၁၀ စုနွစ္ေက်ာ္ က ကိုျငိမ္းဦး မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္မွာ ေရးခဲ့တဲ့ ကမၻာေက်ာ္ ဂစ္တာသမား အခ်ိဳ႕ရဲ႕ ဂစ္တာ အက္ဖက္ခ်ိန္နည္း  ေဆာင္း ပါး ေတြဟာ စင္ေပၚက ၿမန္မာေဆာလစ္ ဂစ္တာသမားေတြ အတြက္ တစ္ကယ့္ အဖိုးတန္ ကိုးကား စရာေတြျဖစ္ပါ တယ္။ 

ကိုျငိမ္းဦး ဂစ္တာအက္ဖက္ ခ်ိန္နည္းေဆာင္းပါး ဘယ္နွစ္ ပုဒ္ ေလာက္ေရးခဲ့ သလဲ ေတာ့မသိပါဘူး။ ရွားရွားပါးပါး ေဆာင္းပါးေဟာင္းေလး ၂ ပုဒ္ ကိုဘဲ ရရွိစုေဆာင္း ထားတာ ၁၀ နွစ္ေတာင္ ေက်ာ္ခဲ့ပါျပီ။ ထင္းရူးေသတၱာထဲက အဲဒီ့ မဂၢဇင္းထဲက စုတ္ျဖဲ စုေဆာင္း ထား တဲ့ေဆာင္းပါးေလး ၂ ပုဒ္ကို ျပန္ ထုတ္ျပီး စကန္ တင္ေပး လိုက္ပါတယ္။


 ပထမေဆာင္းပါးက ၁၉၉၀ ေလာက္ ကကိုျငိမ္းဦးေရးခဲ့တာပါ။ Single Coiled Pick-Up ၃လံုးနဲ႕ Fender ဂစ္တာကို ဘဲ တစ္စိုက္မက္မက္ စြဲကိုင္တီးခတ္ခဲ့တဲ့ ကမၻာေက်ာ္ အ၈ၤလိပ္ ဂစ္တာသမားၾကီး Eric Clapton ရဲ႕ ဂစ္တာအက္ဖက္ခ်ိန္တဲ့ Setting နဲ႕ Texas တီး၀ိုင္း အိုၾကီးျဖစ္တဲ့ ကမၻာေက်ာ္ ZZ Top တီး၀ိုင္းက ဂစ္တာသမား ၾကီး ေတြ ခ်ိန္တဲ့ ဂစ္တာအက္ဖက္ Setting ၂ မ်ိဳးအေၾကာင္း ေရးသားထားတာပါ။ သူတို႕ ဘယ္လိုခိ်န္တယ္ဆိုတာကိုကြ်န္ေတာ္အေနနဲ႕ အထူးတစ္လည္ရွင္းလင္း ေရးသားျခင္းျပဳေတာ့မွာ မဟုတ္ ပါ ဘူး။ ပံုေတြနဲ႕တကြ စနစ္တက် ျပည့္ျပည့္စံုစံုေလး ေရးသား ေဖၚျပထားတဲ့ကိုျငိမ္းဦး ေရးသားထားတဲ့ ေဆာင္းပါး အျပည့္အစံုကိုဘဲ Download ဖတ္ရွဳခံစားလိုက္ၾကပါ။


                                                      Eric Clapton








  Kirk Hammett (Metallica) ႏွင့္ Nuno Bettnuncourt - (Extreme) ... တို႕ ခ်ိန္ညွိေသာ ဂစ္တာအက္ဖက္ ဆက္တင္မ်ား      (၉-၁၀-၂၀၁၀)

 ဒုတိယ ဂစ္တာအက္ဖက္ ခ်ိန္ျခင္း ေဆာင္းပါးက လည္း ကိုျငိမ္းဦး ေရးခဲ့တာပါဘဲ။ ကမၻာေက်ာ္ ဂစ္တာ သမား ၂ ဦးျဖစ္တဲ့ Metallica Band က လိဒ္ဂစ္တာသမား Kirk Hammett ရဲ႕ စင္တင္ Live Show ေတြ တီး ရင္ ခ်ိန္တဲ့ ဂစ္တာအက္ဖက္ ဆက္တင္နဲ႕ Extreme Band ရဲ႕ လိဒ္ဂစ္တာသမား Nuno တို႕ရဲ႕ ဂစ္တာ အက္ဖက္ ခ်ိန္တဲ့ ဆက္တင္ေတြကို ပံု ေတြနဲ႕တစ္ကြ စနစ္တစ္က် ရွင္းလင္း ေရးသားထားလို႕ ဖတ္ရတဲ့ ညီအကို ေတြ အတြက္ အရမ္းအက်ိဳးရွိၾက ေပ်ာ္ရႊင္ ေက်နပ္ၾက လိမ့္မယ္လို႕ လံုး၀ေမွ်ာ္လင့္ထား ပါ တယ္။

ေဆာင္းပါး ပါ Content ေတြ ကို ေတာ့ ဖြင့္ဆို ရွင္းလင္းမွဳ အထူး မလုပ္လိုေတာ့ပါ ဘူး။ ေဆာင္းပါးေလးဘဲ ေဒါင္းဖတ္ လိုက္ပါ။ လန္းသြား ပါ လိမ့္မယ္။






အထက္ပါ အတိုင္း ဂစ္တာ အက္ဖက္မ်ားကို ခ်ိန္ညွိျခင္းနဲ႕ ပတ္ သက္လို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ေလ့လာ စုေဆာင္းတင္ျပခ်က္ မ်ားဟာ အလြတ္သေဘာ ခပ္ပါးပါးေလးမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။ 

၀ါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအေနနဲ႕က ဒါေလး အခ်ိဳ႕ ကိုေလ့လာ မွီျငမ္း ျပီး မိမိတို႕ၾကိဳက္နွစ္သက္ရာ ဂစ္တာ အက္ဖက္္ဆက္တင္မ်ားကို စိတ္ၾကိဳက္ ခ်ိန္တြယ္ျပီး၊ ဂစ္တာသံ ကာလာ လွလွေလးေတြ ကို ဖန္တီးေဖၚက်ဴးနုိင္ၾကပါေစ လို႕ ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

ကဲ....ေနာက္အေၾကာင္းအရာ..ဆက္သြားမယ္ေနာ္














ကြ်န္ေတာ္ တင္ဆက္ေနျခင္းဟာ ဂစ္တာ အက္ဖက္ဆက္တင္ေတြ ခ်ိန္ညွိတဲ့ အေၾကာင္း ေပမဲ့ ဆက္စပ္ အက်ိဳး ရွိေစမဲ့ အေၾကာင္း အရာ တစ္ခုကို  ၾကားျဖတ္ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါ က ေတာ့ ဂစ္တာ အက္ဖက္  ေတြ နဲ႕ မလြဲမေသြ ခ်ိတ္ဆက္ ရျပီး၊ Final Output Sound ကို ထုတ္ လႊတ္ေပမဲ့၊ ဂစ္တာ အက္ဖက္ေတြရဲ႕ ဖြားဘက္ေတာ္ျဖစ္တဲ့ Guitar Amplifier ေတြကို စတိဗိုင္တို႕၊ေပါလ္ဂီဘတ္တို႕ စတဲ့ ကမၻာ့အေကာင္းဆံုး Guitarist ေတြ အပါအ၀င္  ဂစ္တာ အေက်ာ္ အေမာ္ ေတြ ဘယ္လို ခ်ိန္ညွိတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျခင္းရာပါ။ 

ဂစ္တာအက္ဖက္ေတြ ကိုေတာ့ ရွယ္ ခ်ိန္ညွိ ထား ပါရဲ႕၊ Guitar Amp က Button ေတြ ကိုၾကံဳသ လို ေလွ်ာက္ ထားရင္ အသံျဗဲၾကီးေတြနဲ႕ ညားျပီး စင္ေပၚ ကို ခဲလံုးပ်ံေတြ ေရာက္ရွိလာမွာၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ Guitar Amp ကို အက္ဖက္ နဲ႕လိုက္ဖက္ညီညီ ေသခ်ာ ခ်ိန္ ညွိေပး ရအံုးမွာပါ။  

ဗဟုသုတ အေနနဲ႕....တစ္ေလာကဘဲ ၾသစေၾတးလ်ား က ကမၻာေက်ာ္ တီး၀ိုင္း Air-Supply ျမန္မာျပည္ကို ၾကြျမန္း လာျပီး ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ IC Band နဲ႕တြဲဖက္ေဖ်ာ္ေျဖပါတယ္။ ဆရာခ်စ္တို႕ လက္ ကို ေျပာစရာ သိပ္မရွိပါဘူး။ သို႕ေသာ္ စင္ေအာက္က စက္ အေၾကာင္း သာမာန္ေလာက္ေတာင္ မသိတဲ့ ပရိတ္သတ္ေတာင္ သတိထားမိသလို၊ စာေစာင္တစ္ခုက ေဆာင္းပါးရွင္ တစ္ဦးေရးထားတာေလးလည္းဖတ္ရွဳ လိုက္ရပါတယ္။ 

အဲဒါကေတာ့...IC တီးတဲ့ အသံေတြက လံုးေထြး ဆူညံေနတာဘဲတဲ့။ သို႕ေသာ္ Air Supply Band တက္လာေတာ့ IC အတြက္ ခ်ိန္ထားတဲ့ စက္ Setting ေတြသူတို႕ ျပန္ခ်ိန္ျပီး တီးေတာ့ ေကာင္းလိုက္ တဲ့ အသံေတြ တဲ့။ ဘယ္ဖက္ေဒါင့္က ေျပးနားေထာင္ေထာင္ အသံက ပံုေသ ၾကည္ျမေနတာဘဲတဲ့။ 

ဂစ္တာ သံေတြကလည္း သတ္သတ္၊ အဆိုသံက သတ္သတ္၊ ဒရမ္၊ ကီးဘုတ္ ၊ေဘ့စ္သံေတြက သတ္သတ္ ၊ အဲ့ဒီ Instrument တစ္ခုစီ ရဲ႕ ၾကည္ျမတဲ့ အသံ သတ္သတ္စီ အားလံုးတို႕ Gain ညီျပီး တစ္စု တစ္ စည္း တည္းေပါင္း စည္း ထြက္ေပၚလာတဲ့  Stereo သံ စစ္စစ္ကို အရသာရွိစြာ နားေသာတ ဆင္ခဲ့ရပါ တယ္တဲ့။  

ဆရာခ်စ္တို႕ အုပ္စုကို အျပစ္ဆိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ mixer ကိုင္တဲ့ သူေတြရဲ႕ ပညာသဘာ လည္းပါမွာပါ။ Mixer Setting, Effects Settings ေတြ၊ Amp settings ေတြ အားလံုးကို ဟန္ခ်က္ ညီညီ အေသးစိတ္ အေကာင္းဆံုး ခ်ိန္ညွိနုိင္ျခင္းကဘဲ.. Band ၂ ဖြဲ႕ရဲ႕ အသံထြက္ သုခုမ ကြာျခားမွဳကို အဆံုးအျဖတ္ေပးသြားခဲ့တဲ့ သေဘာပါ။  

ဆရာခ်စ္တို႕ ျမန္မာ ဂစ္တာသမားေတြရဲ႕လက္ေတြဟာ Air Supply က ဂစ္တာသမားေတြ လက္ထက္ ပို မသာေတာင္ လံုး၀ အဆင့္မနိမ့္ပါဘူး။ ျမန္မာစိတ္နဲ႕ ပိုသာတယ္လို္႕ေတာင္ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါေသး တယ္။ သို႕ေသာ္ Live Sound အတြက္ စက္ခ်ိန္တာ  Air Supply လို မေကာင္းဘဲ အသံေတြ လံုးေထြးေန တာ လူေတြ တစ္ကယ္ေျပာခဲ့ၾကတာပါ ။ ၂ ဖြဲ႕ ယွဥ္ တီးလိုက္ေတာ့မွ သိသာသြားခဲ့တာပါ။ တစ္ဖြဲ႕ခ်င္း စီ ခြဲၾကည့္ၿဖစ္ခဲ့ရင္ လူေတြ သတိမထားမိနုိင္ပါဘူး။ 

ထားလိုက္ပါေတာ့၊ ေဆာင္းပါးေလး ဆက္ပါရေစေနာ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာနုတ္ ညီအကိုေတြ အတြက္ကြ်န္ေတာ္ တို႕ စုေဆာင္းထားတဲ့ ကမၻာ့႔ ဂစ္တာ အေက်ာ္အေမာ္ေတြ၊ ကမၻာေက်ာ္ Band ေတြ Guitar Amplifier ေတြကို ခ်ိန္တဲ့ Settings ေတြကို Quote လုပ္နုိင္ေအာင္၊ ကိုယ့္အိမ္က တစ္ကုိယ္ေတာ္ Mini Amp ေလးဘဲ သံုးသံုး၊ စင္ေပၚမွာ ျဖဲေတာ့မယ္ ဆိုရင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းဆံုး ခ်ိန္ညွိနုိင္ေအာင္ တင္ဆက္ ေပးလိုက္ပါရေစ။






ေအာက္ပါပံုက ကမၻာ့႔ အေကာင္းဆံုး ဂစ္တာသမားဆိုတဲ့ ကို Steve Vai ၾကီးရဲ႕ မာရွယ္ Amplifier မွာ  L3 Demo Setting ခ်ိန္ထားတာပါ။




ေအာက္က ဆက္တင္က Mike အမည္ရွိ ဂစ္တာသမား က ခ်ိန္ထားတာပါ ။ အေပၚက ကို စတိဗိုင္းၾကီး  ဆက္တင္လည္း သူပံုဆြဲထားတာပါ ။





ကမၻာ႔ ဂစ္တာ အေက်ာ္အေမာ္ေတြ သူတို႕ Guitar Amplifier ေတြကို ခ်ိန္ညွိတဲ့ Settings ေတြ အားလံုး ကို သက္ဆိုင္ရာ Guitar Amplifier အမ်ိဳးအစားေတြ အလိုက္ စနစ္တစ္က် ဖြယ္ဖြယ္ရာရာေလး စုစည္းျပီး စာမ်က္နွာ (၁၉) မ်က္နွာ ပါ PDF ဖိုင္နဲ႕ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ၾကားထဲမွာ ဂစ္တာ အက္ဖက္ ဆက္တင္ ေလး အခ်ိဳ႕လည္း ညွပ္ပါလာအံုးမွာပါ။ ဘယ္လိုေျပာရမလည္း- Very Good ေပါ့ခင္ဗ်ာ။ အခုဘဲ Download ရွဳစား၊ ကိုးကား ခ်ိန္ညွိ ခံစား နုိင္ေၾကာင္းပါ................................




  





အထက္ေဖၚျပပါ ဂစ္တာ အက္ဖက္ ဆက္တင္ေတြကို Manual Handbook စာအုပ္ေလး ကို ဒီမွာ ကလစ္လုပ္ျပီး PDF ဖိုင္ကို ေဒါင္းလုပ္ ရယူလိုက္ပါ။ 

www.myanmarmusicnotes.blogspot.com   မွ တစ္ဆင့္ ကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္။



No comments:

Post a Comment