Friday, July 7, 2017

အသံဖမ္း စတူဒီယို တည္ေဆာက္ၿခင္း { ၂ }





အရင္႔ အရင္တုန္းကေတာ႔ analog စက္ၾကီးေတြ တိတ္ေခြေတြနဲ႔ အသံတစ္ခါ ဖမ္းတယ္ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္႔ ကို ဖ်က္ရျပင္ရ ခက္တဲ႔ အလုပ္တစ္ခုလို႔ေျပာရင္ မမွားခဲ႔ပါဘူး ခင္ဗ်ာ ။

တီး၀ိုင္းတစ္ခုလံုးကို တစ္ၿပိဳင္တည္းတီး  တစ္ခါတည္းဆို တစ္ေယာက္မွား၇င္ အကုန္ အစကျပန္စရတဲ႔   ေခတ္ေတြ ရိွခ႔ဲပါတယ္ ။

ဒီဖက္ေခတ္မွာေတာ႔ ကြန္ျပဴတာ အေျခခံတဲ႔ အသံဖမ္း စနစ္ေတြဟာ တိုးတက္ေကာင္းမြန္လြန္းေနပါျပီ ။
နုတ္စ္ တစ္လံုး မွားရင္ေတာင္ အဲ႔ဒီ တစ္လံုးထဲကို ကြက္ျပီး ၿပန္တီးမလား မတီးပဲနဲ႔ျပင္မလား ဆိုတဲ႔ေခတ္ကိုေရာက္ေနတာပါ ။

အဲ႔ဒီ အတြက္လည္း အိမ္တြင္း အသံဖမ္းခ်င္သူေတြ အတြက္ ကြန္ျပဴတာတစ္လံုး မိုက္တစ္လံုး ေဆာင္းကဒ္ တစ္ခုနဲ႔ ေတာင္ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရင္ ျဖစ္ေနတဲ႔ သူေတြ တစ္ပံုၾကီးပါ ။





ဟုတ္ပါျပီ အခု အသံဖမ္း စတူဒီယိုေတြအေၾကာင္းေျပာရေအာင္ပါ ။
ပထမဆံုးေတာ႔ အသံဖမ္း စတူဒီယို အမ်ိဳးအစားကို ခြဲျကည္႔ရင္ေတာ႔ ၄ မ်ိဳး ရိွပါမယ္ ။


(၁) bedroom studio လို႔ေခၚလို႔ရမဲ႔ အိပ္ခန္းတြင္းမွာပဲ ကြန္ျပဴတာ တစ္လံုး မိုက္တစ္လံုး ေဆာင္းကဒ္ တစ္ခု တူရိယာ အနည္းငယ္ နဲ႔ အသံသြင္းလို႔ ရေအာင္ ျပင္ဆင္ထားတဲ႔ အိပ္ရာေဘး စတူဒီယိုေပါ႔ဗ်ာ ။


ဒီလို စတူဒီယိုမ်ိဳး ကိုေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ အရင္ေျပာသလို သံုးသိန္းေအာက္နဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ တည္ေဆာက္လို႔ရနိုင္ပါတယ္ ။


(၂) dedicated home studio လို႔ေခၚတဲ႔ ၀ါသနာအဆင္႔ ထပ္နည္းနည္း ပိုမယ္႔  ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုနဲ႔ စတူဒီယိုကို အခန္းသတ္သတ္ ဖြဲ႔ထားမယ္ တူရိယာ အစံုအလင္ နဲ႔ အသံ လံုေအာင္ လုပ္ထားမယ္ အသံ    စုတ္ေဖာ႔ေတြ ကပ္မယ္ အသံဖမ္း အသံခ်ိန္တာက အဆင္ေျပေအာင္ စတူဒီယို ေမာ္နီတာ  စပီကာ ခပ္ေကာင္းေကာင္းေတြ သံုးနိုင္တဲ႔ စတူဒီယိုလိုမ်ိဳးေပါ႔ သူကေတာ႔ အနည္းဆံုး ၇ သိန္းကေန စျပီး က်သင္႔နိုင္ပါတယ္ ။


(၃) semi pro studio လို႔ေခၚနိုင္မယ္႔ စီးပြားမျဖစ္ တစ္ၿဖစ္ စတူဒီယိုေပါ႔ဗ်ာ ။ သူ႔ကို က်ေတာ႔ တူရိယာအမ်ားအျပား တစ္ၿပိဳင္တည္း အသံဖမ္းနုိင္မဲ႔ စတူဒီယိုလို႔ ဆိုၾကပါစို႔ ။ သူကေတာ႔ သိန္း ၅၀ က်ပ္ကေန စျပီး က် သင္႔ပါေတာ႔မယ္ ။


(၄) pro studio လို႔ေခၚတဲ႔ စတူဒီယိုမ်ိဳး ကိုေတာ႔ လံုး၀ ကို ေဓ်းကြက္ ဆန္ဆန္ ဆရာက်က် ဖမ္းသမ်ွ အသံ ထြက္သမ်ွ အသံ အားလံုးဟာ အဆင္႔တန္းမွီမီွ ရိွေနမယ္႔ စတူဒီယိုမ်ိဳးကို ဆိုလိုခ်င္တာပါ ။ ဒီလို စတူဒီယိုဆို ရင္ေတာ႔ ထည္႔ရင္ ထည္႔သေလာက္ ကုန္မဲ႔ စတူဒီယို ပံုစံမ်ိဳးပါပဲ ။ (ref_ E home recording studio )


အေပၚက စတူဒီယို အမ်ိဳးအစားေတြ ဘာလို႔ေျပာေနရတာလဲ ဆိုေတာ႔ စာဖတ္သူဟာ ကိုယ္႔ကို ကိုယ္ဘယ္လို စတူဒီယိုမ်ိဳး တည္ေဆာက္ခ်င္တာလဲ ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္နိုင္ေစခ်င္လို႔ပါ ။





ဟုတ္ကဲ႔ပါ ကြန္ျပဴတာ အသံဖမ္း စတူဒီယိုလို႔ ဆိုကတည္းက လိုအပ္တာေတြ ကေတာ႔.......

(၁) ကြန္ျပဴတာပါ ေမာ္ဒယ္ျမင္႔ေလ ေကာင္းေလပါပဲ ။  

Mac/Pc ၾကိဳက္တာသံုးပါ ျဖစ္နိုင္ရင္ေတာ႔ ပန္ကာသံ အရမ္းမဆူညံတဲ႔ ကြန္ျပဴတာမ်ိဳး RAM 4Gb ေလာက္ အနည္းဆံုးရိွတဲ႔ ကြန္ျပဴတာမ်ိဳး ဆိုရင္ ပိုအဆင္ေျပပါတယ္ခင္ဗ်ာ ။







Mac လား ..  Pc လား ?
ဘာဟာ ပိုသံုးသင္႔လဲ ဆိုရင္ေတာ႔ ဒီေအာက္က ေမးခြန္း ၃ ခုကိုေျဖၾကည္႔ပါ ။


သင္ဟာ ကြန္ျပဴတာ အတြက္ကို ပိုက္ဆံ အမ်ားၾကီး မသံုးနိုင္ဘူးလား  ?
သင္ဟာ ဟိုဟာေျပာင္းခ်င္ ဒီဟာသံုးခ်င္ customize လုပ္ရတာၾကိဳက္ပါသလား  ?
ဒါမွမဟုတ္၇င္လဲ သင္ ကိုယ္တိုင္ကိုက window OS ကိုမွ ၾကိဳက္တာလား  ?

အေျဖသံုးခု စလံုးကို ဟုတ္ပါတယ္ ။ ဆိုရင္ေတာ႔ PC ပဲ သံုးတာ အဆင္ေျပပါလိမ္႔မယ္ခင္ဗ်ာ ။
mac ဟာေဓ်းၾကီးပါတယ္ ။ သိပ္ျပီး ေျပာင္းရ ခိုးသံုးရတာ မလြယ္လွပါဘူး ။ ဒါ႔အျပင္ window os နဲ႔ လည္း ကြဲျပားတဲ႔ အခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးရိွပါတယ္ ။ ကြ်န္ေတာ္႔ တစ္ကိုယ္ေရ အတြက္ ကေတာ႔ သံုးနိုင္ရင္ Mac ကို ပိုၾကိဳက္ပါတယ္ ။






(၂) DAW digital audio workstation လို႔ေခၚတဲ႔ အသံဖမ္းေဆာ႔၀ဲလ္ေတြပါ ။
အသံဖမ္းေဆာ႔၀ဲလ္ တစ္ခုတည္း နဲ႔တင္ အသံဖမ္းလို႔ရမယ္ ။ အသံေတြ ျပင္ဆင္လို႔ရမယ္ ။
ေနာက္ဆံုး အဆင္႔ mixing and mastering ပါ လုပ္လို႔၇တာေတြရိွပါတယ္ ။


တစ္ခ်ိဳ႔ fruity loop လိုမ်ိဳး ေဆာ႔၀ဲလ္ေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ႔ virtual instrument ေတြကို ေဆာ႔၀ဲလ္နဲ႔ တင္ တီးခတ္လို႔ရပါမယ္ ။ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ကေတာ႔ PC အတြက္ဆိုရင္ ေပါေပါေလာေလာ တစ္ေခြ ငါးရာ တစ္ေထာင္က်ပ္ နဲ႔ ၀ယ္ယူလို႔ရေပမဲ႔ တစ္ကယ္တန္း သူ႔ မူရင္းေရာင္းတဲ႔ ေဓ်းေတြ ကေတာ႔ မေသးလွပါဘူး ။ mac အတြက္က ရိွေပမဲ႔ pc ေလာက္ေတာ႔ လြယ္လြယ္ကူကူ နဲ႔ ေဖာေဖာသီသီ မရနိုင္ပါဘူး ။

အဲ႔ဒီေတာ႔ ခိုးသံုးတာနဲ႔ တရား၀င္ ၀ယ္သံုးတာ ဘာကြာသလဲေပါ႔ .. ?
ခိုးသံုးတယ္ ဆိုတာ တစ္ေခြ ငါးရာတစ္ေထာင္နဲ႔ ၀ယ္တာေပါ႔ ။ သူကေတာ႔ လြယ္လြယ္ ကူကူပဲေလ သူက crack လုပ္ေပးထား ခိုးေပးထားတဲ႔ function ေတြ သံုးလို႔ရမယ္ အလကားရမယ္ ။


ဒါေပမဲ႔ ဘာခက္လဲ ဆိုေတာ႔ တစ္ကယ္တန္း စီးပြားေရး ဆန္ဆန္ လုပ္ေတာ႔မယ္ နိုင္ငံတစ္ကာမွာေခတ္စားေနေသာ ခိုးျပီး crack လုပ္ထားတာ မေပၚေသးတဲ႔ virtual instrument တစ္ခု ၀ယ္ခ်င္တယ္ပဲ  ဆိုပါေတာ႔ ခိုးသံုးထားတဲ႔ ေဆာ႔၀ဲလ္ကေန ၀ယ္ဖို႔ အဆင္မေျပနိုင္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ ။


အဲ႔ဒီေတာ႔ေျပာခ်င္တာ ကေတာ႔ စီးပြားျဖစ္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ၀ယ္သံုးေပါ႔ဗ်ာ ။ ၀ါသနာ အရ dedicated home studio အဆင္႔ေလာက္ဆိုရင္ေတာ႔ တစ္ေခြ ငါးရာတန္နဲ႔တင္ အဆင္ေျပပါတယ္ ။







(၃) audio interface လို႔ေခၚတဲ႔ ေဆာင္းကဒ္ပါ ။
ေဆာင္းကဒ္ ဟာ ကြန္ျပဴတာ နဲ႔ ဂီတ ကို ဆက္စပ္ေပးတဲ႔ အရာလို႔ ဆိုနိုင္ပါတယ္
ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ အျပင္က မိုက္ခရိုဖုန္းက လာတဲ႔ လူသံ အဆိုသံ ပဲျဖစ္ေစ တူရိယာ တစ္ခုခုက လာတဲ႔ တီးမွုတ္သံ ပဲျဖစ္ေစ လာသမွ်အသံ အားလံုးဟာ analog စက္ေတြဆီကေန လာတာပါ ။


အဲ႔ဒီလို analog ကေန လာတဲ႔ signal ေတြကို ကြန္ျပဴတာထဲ ၀င္နိုင္ဖို႔အတြက္ digital signal အျဖစ္ေျပာင္းလဲေပးရန္ လိုအပ္ပါတယ္ ။ အဲ႔ဒီလိုေျပာင္းလဲေပးတဲ႔ အလုပ္ကို audio interface ေဆာင္းကဒ္ က လုပ္ေပးပါတယ္ခင္ဗ်ာ ။


အဲ႔ဒီေတာ႔ အဆိုသံ သြင္းမွာလား အတီးသံ သြင္းမွာလား အ၀င္အထြက္ အားလံုးကို ေဆာင္းကဒ္က တာ၀န္ယူပါတယ္ ။ တစ္ခါ အသံဖမ္းရင္ တစ္သံခ်င္းစီ သြင္းမွာလား အဖြဲ႔လိုက္ တစ္ခါတည္း ၈ လိုင္းေလာက္ၿပိဳင္သြင္းမွာလား ။ အ၀င္အထြက္ အနည္းအမ်ားေပၚ မူတည္ျပီး ေဆာင္းကဒ္ ၇ဲ႔ ေဓ်းေတြလည္း ကြာသြားပါ တယ္ ။

ဒါ႔အျပင္ကို အရည္အေသြးပိုင္း အရ ေဆာင္းကဒ္ကို ေရြးျခယ္မယ္ ဆိုရင္ ခုနက စတူဒီယို အမ်ိဳးအစား ၄ မ်ိဳးအရ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားသြားမွာပါ ခင္ဗ်ာ ။


ခုေနာက္ပိုင္း ေဆာင္းကဒ္ေတြမွာေတာ႔ ေဆာင္းကဒ္ သီးသန္႔အျပင္ကို mic preamp လို႔ေခၚတဲ႔  မိုက္အ၀င္ signal ကို ပို warm ျဖစ္ေစတဲ႔ function ေတြ  ၊ DI box ဆိုတဲ႔ ဂစ္တာလို တူရိယာကို ေဆာင္းကဒ္ ထဲ တိုက္ ရိုက္၀င္ျပီး အသံဖမ္းလို႔ ရနိုင္မဲ႔ function headphone amp ေတြ နဲ႔ monitor management ေတြပါ ပါ၀င္လာပါတယ္ ။ တစ္ခ်ိဳ႔ေသာ keyboard မ်ား mixer မ်ားမွာလည္း audio interface ကိုထည္႔သြင္းေပးထားပါတယ္ ။







အဲ႔ဒီေတာ႔ Keyboard တစ္လံုး ၀ယ္ရံု mixer တစ္ခု ၀ယ္၇ံုနဲ႔ ေဆာင္းကဒ္လည္း ပါျပီးသား ဆိုေတာ႔
အဆို အတီး အားလံုး ကီးဘုတ္ တစ္လံုး နဲ႔တင္ျပီးနိုင္ေလေတာ႔ bedroom studio သမားမ်ားအတြက္  ကေတာ႔ အလြန္႔ အလြန္ကို တန္ဖိုးနည္း အဆင္ေျပ ေစပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ။

"BUT" တစ္ကယ္တန္း စီးပြားျဖစ္လုပ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ ေဆာင္းကဒ္ ဆိုလည္း ေဆာင္းကဒ္ သတ္သတ္  ကိုမွ အေကာင္းဆံုးကို ၀ယ္ေစခ်င္ပါတယ္ ။
mic preamp ဆိုလည္း သတ္သတ္ အေကာင္းကို သံုးေစခ်င္ပါတယ္ ။
multi function ဆိုတိုင္း ေကာင္းမယ္လို႔ ေသခ်ာမေျပာနိုင္လို႔ပါ ခင္ဗ်ာ ။

လက္ေတြ႔ က်က်ပါပဲ ေဓ်းနည္းရင္ေတာ႔ အရည္အေသြးလည္း နည္းပါမယ္ ။
pro quality ကို လိုခ်င္ရင္ေတာ႔ အကုန္အက် မ်ားပါမယ္ ဒါပါပဲ ။





(၄) microphone ပါ ။
မိုက္ခရိုဖုန္း မွာေတာ႔ သံုးမ်ိဳး ထပ္ခြဲပါမယ္ ။
ကာရာအိုေကဆိုတဲ႔ေနရာေတြမွာ အသံုးမ်ားတဲ႔ အသံ ကို ကပ္ဆိုမွ ၀င္မဲ႔ dynamic microphone ( အိပ္ရာေဘး စတူဒီယိုေတြနဲ႔ သင္႔ေတာ္သည္)


စတူဒီယို မွာ တစ္ၿခား တူရိယာမ်ားနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း သီဆို အသံဖမ္းျခင္းကဲ႔သို႔ ေနရာမ်ိဳးတြင္လည္း သံုးၾကပါတယ္ ။
ဥပမာ....  ဂစ္တာ တီးရင္း အဆိုသံပါ တစ္ၿပိဳင္တည္း သြင္းေသာအခါမ်ိဳးမွာပါ အဆိုသံ မိုက္ထဲကိုလည္း ဂစ္တာသံ မ၀င္ေစခ်င္တဲ႔အခါ အဆင္ေျပေစပါတယ္ ။

အဆိုသံသြင္းတဲ႔ ေနရာမွာ အသံုးမ်ားတဲ႔ စတူဒီယို အခန္းေတြထဲမွာ ေတြ႔ေတြ႔ေနက် large diaphragm microphone (အသံလံုခန္း ရိွမွ အဆင္ေျပနိုင္သည္)


48 volt phantom power ေပးမွ ရတာမ်ားျပီး အသံဆြဲအား အလြန္ေကာင္းျပီး အသံဖမ္းမူ ၾကိမ္နုန္းမ်ားစြာကို ဖမ္းယူနိုင္ပါတယ္ ။ ဒါ႔အျပင္ အသံကို အေသးစိတ္ဆံုး ဖမ္းယူနိုင္တဲ႔ မိုက္ခရိုဖုန္း အမ်ိဳးအစားပါ ။

guitar amp ေတြနဲ႔ ဂီတ တူရိယာအသံေတြကို ဖမ္းတဲ႔ေနရာမွာ အသံုးမ်ားတဲ႔ small diaphragm microphone ဆိုျပီး သံုးမ်ိဳး အသံုးျပဳ ၾကပါတယ္ ။

မိုက္ အ၀င္ကိုေတာ႔ ေဆာင္းကဒ္ကေန တိုက္ရိုက္ ၀င္တာလည္းရ သလို mic preamp ေတြ DI box ေတြနဲ႔ သတ္သတ္ခြဲျပီးမွ ေဆာင္းကဒ္ထဲ ၀င္တာလည္း ရိွပါတယ္ ။


ဒရမ္သံကို ဖမ္းတဲ႔အခ်ိန္မွာ အုပ္စုလိုက္ မိုက္ခရိုဖုန္း ၁၀ လံုးေလာက္ကို တစ္လိုင္းတည္း ဖမ္းခ်င္ရင္ လည္း mixer တစ္လံုးသတ္သတ္ ခံျပီး ဖမ္းနိုင္မွာပါ ခင္ဗ်ာ ။


မိုက္ခရိုဖုန္းအေၾကာင္း ကေတာ႔ ေျပာေလရွည္ေလျဖစ္မွာမို႔ ဒီေလာက္နဲ႔တင္ ရပ္ပါရေစခင္ဗ်ာ ။
ေနာက္မွ သတ္သတ္ ထပ္ေရးေပးပါ႔မယ္
 ။




(၅) headphone လို႔ေခၚၾကတဲ႔ စတူဒီယိုသံုး နားၾကပ္ပါ ။
သာမန္ သီခ်င္းနားေထာင္တဲ႔ နားၾကပ္နဲ႔ မတူတာကေတာ႔ အသံကို အမွန္ဆံုး အရိွကို အရိွအတိုင္း ထြက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတာပါ ။ ထုတ္လုပ္တဲ႔ သူေပၚ မူတည္ျပီး တိက်မူ အရည္အေသြး နဲ႔ ၾကာၾကာ နားေထာင္နိုင္ မူ အစရိွတဲ႔ အခ်က္ေတြသာ ကြာျခားသြားတာပါ ။ သာမာန္နားၾကပ္ေတြလို အသံ ပိုျပီးနားေထာင္ေကာင္းသြားတာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး ။

headphone မွာလည္း အမ်ိဳးအစား ၂ မ်ိဳး ထပ္ရိွပါတယ္ ။
closed back headphone လို႔ေခၚတဲ႔ အသံဖမ္း အခန္းထဲမွာ ကိုယ္႔အသံကိုယ္ ျပန္နားေထာင္ရန္ ထုတ္ထားတဲ႔ နားၾကပ္ရယ္ ၊
open back headphone လို႔ေခၚတဲ႔ mixing and mastering လုပ္တဲ ႔အခ်ိန္မွာ အသံေတြ၇ဲ႔ အနီးအေ၀း အတိုး အက်ယ္ အသံ ပန္းခ်ီဆြဲတဲ႔ အခ်ိန္မွာ သံုးဖို႔ ထုတ္ထားတဲ႔နားၾကပ္ရယ္ပါ ။

အဲ႔ဒီေတာ႔ ဘာကြာလဲေပါ႔ ...
အဓိက ကြာတာ ကေတာ႔ isolation လို႔ေခၚတဲ႔ အသံပိုင္းျခားနိုင္မူ တစ္နည္းေျပာရရင္ အျပင္သံ မၾကားရမူ အသံလံုျခင္း လို႔ေျပာလည္းရပါတယ္ ။

closed back headphone ေတြ၇ဲ႔ အရည္အေသြးကို တိုင္းတာမယ္ ဆိုရင္ maximum sound isolation နဲ႔ပဲ တိုင္းတာရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ အသံလံုေလ ပိုေကာင္းေလ ေပါ႔ဗ်ာ ။

open back headphone ေတြကေတာ႔ အသံလံုျခင္း ဆိုတာထက္ကို သူက အသံကို ကြဲကြဲျပားျပား  ခြဲျခားနိုင္မူအေပၚ မူတည္မွာပါ ။ 
ဥပမာ ......  ကီးဘုတ္လိုမ်ိဳး electronic drum လိုမ်ိဳး မိုက္ခရိုဖုန္း မလိုပဲ အသံဖမ္းလို ႔ရတဲ႔ တူရိယာကို အသံဖမ္းတဲ႔ အခ်ိန္လိုမ်ိဳးမွာျဖစ္ေစ mixing and mastering လုပ္တဲ႔ အခ်ိန္မွာျဖစ္ေစ အသံျပတ္သားရင္  ပိုေကာင္းပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ။

မ်ားေသာ အားျဖင္႔ေတာ႔ open back headphone ေတြပဲ သံုးၾကတာမ်ားပါတယ္ ။ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ၂ ခု လုပ္လို႔၇တယ္ ဆိုတဲ႔သေဘာေပါ႔ ။







(၆) studio monitor speaker လို႔ေခၚတဲ႔ စတူဒီယိုသံုး စပီကာေတြပါ ။
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ စတူဒီယိုမွာ စပီကာေတြ ၂ စံု ၃ စံု ထားထားတတ္ၾကပါတယ္ ။
အဲ႔ဒါကိုမွ တရုတ္ amp ေလးနဲ႔ ခြဲထားတတ္ၾကပါတယ္ ။ တစ္ကယ္ နားေထာင္ တာေတာ႔ studio monitor တစ္ခုတည္းပါ ။ က်န္တဲ႔ အစံုေတြက ဘာလုပ္ဖို႔လဲ ဆိုေတာ႔ အသံစမ္းဖို႔ပါ ။

စတူဒီယို ေမာ္နီတာေတြက အသံ အမွန္အတိုင္း ထြက္နိုင္ေအာင္ flat sound ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ ႔အမ်ိဳးအစားနဲ႔ ေမာ္ဒယ္ေပၚ မူတည္ျပီး အသံအနည္းငယ္ေတာ႔ ကြာျခားနိုင္ပါတယ္ခင္ဗ် ။


ထုတ္လုပ္သူ အခ်င္းခ်င္း သူမွန္တယ္ ။ ငါမွန္တယ္ ျငင္းေနတာလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာပါ ။
သူကလည္း အမွန္ဆံုး အသံကိုမွ အတိက်ဆံုးနဲ႔ အေသးစိတ္ဆံုး ထုတ္ေပးနိုင္တဲ႔ စပီကာေတြျဖစ္ပါတယ္ ။
အဲ႔ဒါေၾကာင္႔လည္း ေဓ်းေတြက အနည္းဆံုး ဆိုတာေတာင္ ၂သိန္း အထက္မွာျဖစ္ေနတာပါ ။

mixing and mastering လုပ္မယ္ ဆိုရင္ open back headphone နဲ႔ လုပ္ရင္ လုပ္ မဟုတ္ရင္
studio monitor speaker နဲ႔ပဲ လုပ္မွသာ အသံအမွန္ကို အနီးစပ္ဆံုး ခ်ိိန္ဆနိုင္မွာပါ ။


စတူဒီယို ေမာ္နီတာမွာ အသံထြက္တာေကာင္းေနတဲ႔ သီခ်င္းတစ္ ပုဒ္ဟာ အျပင္က စပီကာမွာ ဖြင္႔ရင္ ေသခ်ာေပါက္ ပိုေကာင္းေနမွာပါ ။


ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ အျပင္ စပီကာေတြဟာ ထုတ္လုပ္သူေတြ ကိုယ္တိုင္က ဘာလာလာ အသံထြက္ေကာင္းေအာင္ ထုတ္ေနၾကလို႔ပါ ။ အျပင္စပီကာ နဲ႔ အသံခ်ိန္ရင္ေတာ႔ အသံမွန္ကို မရနိုင္တဲ႔အတြက္ အခ်ိန္ကုန္လူပန္းျဖစ္ရပါလိမ္႔မယ္ ။






စတူဒီယို စပီကာ ၇ဲ႔ အရြယ္အစားေပၚ မူတည္ျပီး sound engineer ၇ဲ႔ ေနရာ အနီးအေ၀းကို လည္းေသခ်ာျပင္ဆင္သင္႔ပါတယ္ ။

အသံလံုခန္း တည္ေဆာက္ျခင္းထဲက bass trap ေတြ acoustic panel လိုေဖာ႔ေတြ ကို ေမာ္နီတာေပၚမူ တည္ျပီး လိုအပ္သလိုျပန္ ခ်ိန္သင္႔ပါေသးတယ္ ။

ေမာ္နီတာ ၇ဲ႔ အသံမွန္ေပမဲ႔လည္း အခန္းအက်ယ္နဲ႔ နံ၇ံ၇ဲ႔ အသံျပန္ကန္နိုင္မူေတြေၾကာင္႔ အသံမွားေတြျဖစ္တတ္တာေၾကာင္႔ပါ ။

အဲ႔ဒီအတြက္သံုးနိုင္တာကေတာ႔ ေမာ္နီတာ စပီကာရဲ႔ တုန္ခါမူေတြကို ကာကြယ္ေပးနိုင္မဲ႔ monitor isolation pads နဲ႔ အနီးအေ၀း အနိမ္႔အျမင္႔ကို လိုအပ္သလို ခ်ိန္ဆနိုင္မဲ႔ studio monitor stand ပါ ။








(၇) midi controller လို႔ေခၚတဲ႔ virtual instrument ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ တီးခတ္ အသံဖမ္းနိုင္မယ္႔ပစၥည္းေလးပါ ။
အမ်ားဆံုးျမင္နိုင္တာကေတာ႔ midi keyboard controller ပါ ။ သူ႔မွာ သတ္သတ္ အသံမရိ်ပါဘူး ။
ေဆာ႔၀ဲလ္ ရဲ႔ virtual instrument ေတြ အသံကို လိုက္ျပီး ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္တဲ႔ အစြမ္းသူ႔မွာ ရိွပါတယ္ ။


အဲ႔ဒီေတာ႔ သာမန္ စတူဒီယိုတစ္ခုအတြက္ လိုလားဆိုေတာ႔  အျပင္က အသံေတြနဲ႔ပဲ တီးခတ္ အသံဖမ္း မယ္  ဥပမာ .... ဂစ္တာလိုမိ်ဳးေပါ႔
ဒီ ေဆာ႔၀ဲလ္ထဲက အသံေတြကို သေဘာမက်လို႔ျဖစ္ေစ မလိုလို႔ျဖစ္ေစ မသံုးဘူး ဆိုရင္ေတာ႔ သေဘာပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခုေျပာျပခ်င္တာက midi controller မွာ အမ်ိဳးမ်ုိး ရိွပါတယ္ ။

 mixer midi controller , dj midi controller , drumpad midi controller အစရိွသျဖင္႔ အမ်ိဳးအစားစံု လင္လွပါတယ္ ။ ဆိုေတာ႔ကာ ေဆာ႔၀ဲလ္ထဲက mixer ကို အျပင္မွာလက္ေတြ႔ ကိုယ္႔လက္နဲ႔ ကိုင္ျပီးခ်ိန္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ mixer midi controller ကိုသာ ရွာ၀ယ္လိုက္ပါေတာ႔ ခင္ဗ်ာ ။ 
သံုးတတ္ရင္ေတာ႔ ေရႊပါပဲ ။




(၈) control surface လို႔ေခၚတဲ႔ စတူဒီယို အၾကီးၾကီးေတြမွာျမင္ေနက် mixer ေတြ input gain surface    ေတြပါတဲ႔ sound engineer ထိုင္ျပီး ကလိေနတဲ႔ ဘုတ္အျပားၾကီးပါ ။

ဒါကေတာ႔ေျပာရရင္ သေရယိုေအာင္ သတ္သတ္ေျပာျပတာေပါ႔ဗ်ာ ။ အနည္းဆံုး ဆိုရင္ေတာင္ သိန္းတစ္ရာအနည္းဆံုး ရိွမွာပါ ။ ဘာေတြေကာင္းလဲ ဘာေတြ လုပ္လို႔ရမလဲ ဆိုေတာ႔ အသံလိုင္းေတြကို ေဆာ႔၀ဲလ္ထဲက mixer မွာ ေမာက္စ္နဲ႔ ကလစ္စရာမလိုေတာ႔ပါဘူး ။ အသံဖမ္း တာလည္း အဲဒီ ႔ဘုတ္ျပားၾကီးမွာပါျပီး သားပါ ။

ဘာလုပ္ခ်င္တာလဲ အကုန္ လုပ္လို႔ရပါတယ္ ။ သူက ကြန္ျပဴတာ စနစ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ ထားေပမဲ႔ analog style old school ပံုၾကီးေပါ႔ဗ်ာ ။


အသံဖမ္း အင္၈်င္နီယာမ်ား၇ဲ႔ အပိုင္ဆိုင္ခ်င္ဆံုး အရာဆိုလည္း မွားမယ္မထင္ပါဘူး ။ automation ေတြပဲ ဆြဲမလား live editing ပဲ လုပ္မလား ၊ control surface တစ္ခုေလာက္ ရိွတယ္ဆိုရင္ေတာ႔ mixing and mastering ဟာ အလြန္ကို အဆင္ေျပသြားပါျပီ ။







(၉) pop filter လို႔ေခၚတဲ႔ မိုက္ခရိုဖုန္း တပ္စကာပါ ။

သူ႔ကို ဘယ္လိုသံုးတာလဲ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းဟာ popular ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
သူ႔ကို သံုးရတဲ႔ တစ္အခ်က္က ဖက္ ဆိုတဲ႔အသံ ဖာ ဆိုတဲ႔အသံမ်ိုး စကားလံုးမ်ိဳးကို သီဆိုတဲ ႔အခါမွာ ပါးစပ္က ေလကို ေဖာက္ထုတ္လိုက္တဲ႔ အသံျဖစ္သြားပါတယ္ ။ 


အဲ႔ဒီလို အသံကို အျပင္မွာ သာမန္ၾကားတဲ႔အခ်ိန္ မသိသာေပမဲ႔ မိုက္ခရိုဖုန္းထဲကေန ၀င္သြားျပီးေတာ႔ ျပန္ၾကားရတဲ႔အခါမွာ ၾကိမ္နုန္းနိမ္႔ အသံျဖစ္တဲ႔ low frequency အျဖစ္ျပန္ထြက္လာပါတယ္ ။

အဲ႔ဒီ အသံဟာ သာယာသံ ဂီတကို အေနွာင္႔ အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္ ။
အဲ႔ဒါေၾကာင္႔ အဲ႔ဒီအသံ မပါေအာင္ ဒီ စကာ ကို တပ္ျခင္းပါ ။

ေနာက္ နံပါတ္နွစ္ အခ်က္ကေတာ႔ စီးပြားျဖစ္လုပ္ၾကတဲ ႔စတူဒီယိုေတြမွာ သံုးတဲ ႔မိုက္ခရိုဖုန္းေတြဟာ        ေဓ်းၾကီးတတ္ၾကပါတယ္ ။ တစ္ခ်ိုဳ႔ဆို သိန္းသံုးေလးဆယ္တန္ေတာင္ သံုးတဲ႔ စတူဒီယိုေတြ ရိွပါတယ္ ။

အဲ႔ဒီေလာက္ ေဓ်းၾကီးေတာ႔ လူတစ္ကာ တံေတြးစင္တာ ဘယ္သူမွ မၾကိဳက္ၾကပါဘူး ။
အဲ႔ဒါေၾကာင္႔လဲ တပ္ၾကပါတယ္ ။ တံေတြးကာလို႔ပဲ ေခၚရင္ေတာင္ ရမလားပါပဲ ခင္ဗ်ာ ။

နံပါတ္သံုး အခ်က္ကေတာ႔ အဲဒီ စကာ တပ္လိုက္တာနဲ ႔တစ္ကြ ဆိုတဲ႔သူ၇ဲ႔ ပါးစပ္ အကြာအေ၀းလည္း တစ္ခါတည္း ထိန္းထားျပီးသားျဖစ္ပါတယ္ ။

အဲ႔ဒီအတြက္ ဆိုတဲ႔သူ၇ဲ႔ ပါးစပ္နဲ႔ အ၇မ္းကပ္လို႔ ေလတိုးသံမ်ား တာတို႔ ေ၀းေနလို႔ အ၀င္နည္းတာ တို႔ေလ်ာ႔ နည္း သြားပါတယ္ ။





(၁၀) mic stand လို႔ေခၚတဲ႔ မိုက္ခရိုဖုန္းတင္ စင္ လို႔ပဲေခၚမလား တန္း လို႔ပဲေခၚမလားပဲ ။

အိုေကပါ အဆင္ေျပသလိုေခၚတာေပါ႔ မိုက္စတန္းေပါ႔ ။
သူ႔ကို သံုးရျခင္းကေတာ႔ ရွင္းရွင္းေလးပါပဲ မိုက္တင္ ဖို႔ပါ ။ ဒါဆို လက္က ကိုင္ျပီး ဆိုလို႔မရဘူးလား ဆိုတဲ႔  ေမးခြန္းမ်ိဳး အတြက္တစ္ခါတည္းေျဖပါရေစ ။


လက္ကေနကိုင္ျပီး ဆိုတဲ႔ အခါမွာ လွ်ပ္စစ္ စီးဆင္းမူျဖစ္ေပၚေစတဲ႔ အတြက္ ဖမ္းလိုက္တဲ႔ အသံမွာ ေနွာင္႔  ယွက္သံ noise သံ တစ္၈်စ္၈်စ္နဲ ႔ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။

မိုက္စတန္းကို အသံုးျပဳတဲ႔အတြက္ ဆိုတဲ႔သူလည္း အဆင္ေျပေစသလို မိုက္ခရိုဖုန္း ပ်က္စီးနိုင္မူ လည္း နည္းသြားပါမယ္ ။

တစ္ကယ္ေတာ႔ စတူဒီယို ပစၥည္းေတြက ဒီထက္မက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်န္ပါေသးတယ္ ခင္ဗ်ာ ။
ကိုယ္နဲ႔ အသံုးတည္႔မဲ႔ ပစၥည္းမ်ိဳးကို ေရြးျခယ္ တပ္ဆင္တာ ပိုအဆင္ေျပပါလိမ္႔မယ္ ။


တစ္ကယ္လို႔မ်ား အၾကံဉာဏ္ အကူညီေတာင္းခ်င္တယ္ ဆိုရင္လည္း ခ်က္ေဘာက္က တစ္ဆင္႔ေမးျမန္း နိုင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ ။


အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
ေကာင္းေသာေန႔ေလးျဖစ္ပါေစ ခင္ဗ်ာ ။



Blue Paradise


No comments:

Post a Comment