Wednesday, May 3, 2017

ေရႊမန္း သဘင္



အၿငိမ့္သဘင္ ၊ ဇာတ္သဘင္ရယ္ လို႔ သဘင္ အမ် ဳိ းအစား ၂ ခု ရိွရာမွာ လူျပက္ေတြ ေကာင္းတယ္ ၊ ရယ္ရ တယ္ၾကားရင္ က် ေနာ္ေတာ့ ၾကည့္လိုက္တာပါပဲ ။ ႏွစ္ပါးသြားေတြ ၊ အပ် ဳိ ေတာ္ ယိမ္းေတြ ၊ ေအာ္ပရာေတြ ၊ ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ေတြက ကိုယ့္အေပၚ သိပ္ မဆဲြေဆာင္ႏိႈင္ပါဘူး ။ 

အကေဗဒ ၊ အက သေဘာတရားကို နားမလည္တာလည္း ပါပါတယ္ ။ မွတ္သားမိ သေလာက္ေတာ့... အက ဆိုတာ ေျခေတြ ၊ လက္ေတြရဲ႕ မ် ဥ္းေျဖာင့္ မ် ဥ္းေကြး ပံုစံေတြကို အႏုပညာ ဆန္ဆန္ လႈပ္႐ွားျပတာဆိုလားပါပဲ ။  

ယဥ္ေက် းမႈ ကဇာတ္ကိုေတာ့ ၾကဳိ က္ပါတယ္ ။ ဆဲြေဆာင္မႈလည္း ရိွပါတယ္ ။ က် ေနာ္တို႔ အထက္တန္းေက် ာင္းသား ဘဝက အစိုးရ ရဲ႕ ယဥ္ေက် းမႈ ကဇာတ္ ေခတ္စား လိုက္ပါေသးတယ္ ။

အဝတ္အစား ၊ ဇာတ္ခံု အျပင္အဆင္ ၊ စက္ပစၥည္း ... အားလံုး စနစ္တစ္က် ပါပဲ ။ ယိမ္း မင္းသမီးေလးေတြလည္း ႐ုပ္ရည္ အသင့္အတင့္ ၊ ေနပံု ထိုင္ပံု အဆင့္ျမင့္ျမင့္ပါ ။ ဆရာခ် စ္ဦးညဳိ ရဲ႕ညီမ ေဒါင္းမေလး က အမၺပါလီ ဇာတ္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းလြန္းလို႔ ကာလသားေပါက္စ က် ေနာ္တို႔ တစ္ေတြ တမ္းတမ္းစဲြ ခဲ့ရဖူးပါတယ္ ။ 

 စိန္ေအာင္မင္း ၊ ျမဳိ ့ေတာ္ သိန္းေအာင္ ၊ ပန္တ် ာၾကည္လင္ ၊ ဦးေအာင္ေမာင္း ၊ စိန္မဟာသဘင္ ...စသျဖင့္ နာမည္ႀကီး ဇာတ္ေတြ ငယ္ငယ္က ၾကည့္ဖူးေပမယ့္ မွတ္မွတ္ ထင္ထင္ တမ္းတမ္း တတေတာ့ သိပ္မရိွခဲ့ပါဘူး ။ 

အဲ .. တစ္ခါသားမွာ က် ေနာ္တို႔ ေတာျမဳိ ့ကေလးကို ေရႊမန္းသဘင္ ၾကဳံ ေတာင့္ၾကဳံ ခဲ လာကလို႔ ဝင္းဗိုလ္ကိုေတာ့ ၾကည့္ဖူးတယ္ခင္ဗ် ။ ဦးဝင္းဗိုလ္ ဟာ ဇာတ္ရည္ ဝေနလို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ ပရိသတ္ ရဲ႕အဆင့္အတန္းကို အကဲခတ္ၿပီးေတာ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေသတၱာေမွာက္ ကျပသြားတာမ် ား လက္ဖ် ားခါေလာက္ပါရဲ႕ ။

ျပဇာတ္ေတြ ဘာေတြ တစ္ခမ္း တစ္နား က မေနေတာ့ပဲ ဇာတ္ေသတၱာႀကီးေပၚ ထိုင္ၿပီး တစ္ေယာက္ တည္း ကြက္စိပ္ေဟာသလို သ႐ုပ္ေဆာင္ျပသြားတာမ် ား ပရိသတ္က တစ္ဝါးဝါး ၊ တစ္ဟားဟားနဲ႔ သေဘာက် လို႔ မဆံုးဘူး ။ 

က် ေနာ္တို႔ စိတ္ထဲလည္း ဟာ ... သည္လူ ေတာ္လွခ် ည္လားလို႔ အမွတ္ေပးမိပါတယ္ ။ ဦးဝင္းဗိုလ္ ဟာ ႐ုပ္႐ွင္ မွာလည္း ေအာင္ျမင္ပါတယ္ ။ ဇာတ္သဘင္ မွာလည္း ထူးခြၽန္ပါတယ္ ။ သူက စာေရးလည္း ေကာင္း သူပါ ။ 




                                            ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ဇာတ္တိုက္သည္႔ ေနရာ

သူနဲ႔ သူ႔ေနာင္ေတာ္ ဦးၫြန္႔ဝင္း တို႔ တစ္ခါသားမွာ ကေတာက္ကဆ ျဖစ္ၾကတယ္ ။ ဦးဝင္းဗိုလ္ဟာ သူ႔ခံစားခ် က္ေတြကို သဘင္ မဂၢဇင္းမွာ ေလးခ် ဳိ းသ႑န္ ကာရံ ၊ နေဘေတြနဲ႔ စာဖဲြ႔ၿပီး ေဖၚထုတ္တယ္ ။သူ႔ ကာရံေတြ က အဆင့္ျမင့္တယ္ ၊နားစဲြလြယ္တယ္ ၊ နားဝင္ခ် ဳိ တယ္ဗ် ။ 

သည္တုန္းက သဘင္ မဂၢဇင္း တာဝန္ခံ အယ္ဒီတာက ဆရာ ခ် စ္ဦးညဳိ ေပါ့ ။ ဦးဆန္းဝင္း အက ကိုေတာ့ မမွတ္မိပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ သူဆိုတဲ့ ေရႊေၾကးစည္ သီခ် င္းကေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက အသည္းစဲြသီခ် င္းပဲ ။ မၾကာမၾကာ ေအာ္ဆိုျဖစ္ပါတယ္ ။ 

 ( ဦး ) ဝင္းေမာင္ကိုလည္း မျမင္ဖူးလိုက္ဘူး ။ ( ဦး ) ခ် မ္းသာက် ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္ေလာက္က က် ေနာ္ တို႔ျမဳိ ့ကေလးကို အမွတ္မထင္ လာကဖူးလို႔ မထင္မွတ္ပဲ ေလ့လာခြင့္ရလိုက္တာ ေတာ္ေတာ္ ကံေကာင္း သြားပါတယ္ ။ ဇာတ္သဘင္ အေပၚ အထင္ေသးခ် င္သလိုလိုျဖစ္ေနတဲ့ က် ေနာ့္အျမင္ေတြလည္း ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္ ။  

ည ၁၂ နာရီေလာက္မွာ ဇနီးျဖစ္သူက ေရႊမန္းခ် မ္းသာ ဇာတ္ပဲြ သြားၾကည့္ရေအာင္ ဆိုၿပီး က် ေနာ့္ကို ႏိႈး တယ္ ။ သိပ္ စိတ္မပါေပမယ့္ အမ် ဳိ းသမီးကို အားနာၿပီး အေဖၚအျဖစ္ လိုက္ခဲ့ပါတယ္ ။ ဇာတ္ရံုက အိမ္နဲ႔နီးတာလည္း တစ္ေၾကာင္းပါ ။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ရံုဖြင့္ေပးေနပါၿပီ ။ ျပဇာတ္လည္း ကေနပါၿပီ ။ 

ကံအားေလ်ွ ာ္စြာ က် ေနာ္က ေခတ္ေပၚ ဂီတဝိုင္းနားမွာ ရပ္ၾကည့္မိလ်ွ က္သား ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ဒရမ္မာသမားနဲ႔ က ၃ - ၄ ေပေလာက္ပဲ ကြာပါလိမ့္မယ္ ။ အမယ္ ... ဒရမ္မာေ႐ွ ့မွာ 1234 ႏုတ္စ္ေတြနဲ႔ အက် အန ခင္ဗ် ။ တစ္ၿခား ဂစ္တာသမား ၊ ေအာ္ဂင္ သမားေတြေ႐ွ ့မွာလည္း ႏုတ္စ္ ကိုယ္စီ နဲ႔ပဲ ။ 

သူတို႔ဟာ ဇာတ္ဝင္ခန္း အလိုက္ အပို႔ အၾကဳိ တီးလံုးေတြကို ႏုတ္စ္ စာရြက္ၾကည့္ၿပီး စနစ္တစ္က် သပ္သပ္ရပ္ရပ္ တီးေပးၾကတယ္ ။ ဒရမ္သမားက သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ စကားေျပာခန္းေတြမွာ သူ႔ဒရမ္မွာ ပါတဲ့ ေျခာက္ေျခာက္ျခားျခား အသံေတြနဲ႔ အလိုက္သင့္ ပို႔ေပးတယ္ ။ ျပဇာတ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ကို အသက္ဝင္ သြားတာပါ ။ 

အဲသည္အခ်ိ န္မွာ ေမာင္ခ် မ္းသာ ဟာ ဂီတ သမားေတြရဲ႕ေနာက္ ၊ စင္ေအာက္ ကေန ျပဇာတ္ကို အကဲ ခတ္ေနပါတယ္ ။ အမွန္က ျပဇာတ္က သူေရးတဲ့ျပဇာတ္ ၊ သူ႔ျပဇာတ္သူ လာ အကဲခတ္တာ ... ။ ပရိသတ္ ဘက္ မသိမသာ ေဝ့ၾကည့္လိုက္ ၊ စင္ေပၚကို လွမ္းၾကည့္လိုက္နဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ စ် ာန္ဝင္မႈ အေပၚ၊ ဇာတ္လမ္း သယ္ေဆာင္မႈအေပၚ ပရိသတ္ရဲ႕တုန္႔ျပန္မႈကို သံုးသပ္ေနဟန္ တူပါတယ္ ။ 

က် ေနာ္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေက် နပ္သြားပါတယ္ ။ ေမာင္ခ် မ္းသာ ဟာ သူဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာအေပၚ တစ္ကယ္ကို အေလးအနက္ထားသူ ပါလားလို႔ သေဘာေပါက္သြားလို႔ပါ ။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းကလည္း ျမန္မာဇာတ္ေတြ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ မဟုတ္ပဲ စည္းနဲ႔ ကမ္းနဲ႔ ဖဲြ႔စည္းၾကတာကို ကိုယ္ေတြ႔ၾကဳံ လိုက္လို႔ပါ ။

 ေရႊမန္းသဘင္ ဆိုတာ ဇာတ္ေလာကမွာ တစ္ကယ္ အစဥ္အလာႀကီးတဲ့ ဇာတ္ပဲ ။ ေရႊမန္း ဦးတင္ေမာင္ လည္း ပရိသတ္ အေပၚ ေလးစားတယ္ ၊ေစတနာထားတယ္ ဆိုတာ စာထဲေပထဲ ဖတ္ဖူးပါတယ္ ။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ လ်ွ မ္းလ်ွ မ္းေတာက္စဥ္က သူ႔ပဲြ အားေပးဖို႔ လာတဲ့ လွည္းတန္းႀကီးနဲ႔ လူထုကို ဇာတ္ရံုတြင္းက လက္အုပ္ခီ် ၊ ကန္ေတာ့ဖူးတယ္လို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္ ။

 ေရႊမန္းတင္ေမာင္ မ် ဳိ းဆက္ ေမာင္ခ် မ္းသာ လည္း ပရိသတ္အေပၚ အေလးထားတာ ကိုယ္ေတြ႔မို႔ ေရႊမန္းသဘင္အေပၚ ေတာ္ေတာ္ေက် နပ္မိတာပါ ။ စာေပ ၊ ဂီတ ၊ ႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာေလာကမွာ မိသားစုအလိုက္ အႏုပညာ အရည္အေသြး ေျပာင္ေျမာက္ၾကသူေတြ မ် ားမ် ားစားစား မရိွလွပါဘူး ။ 

မႏၱေလးမွာ ဆိုရင္ ဒါး တန္းဦးသန္႔ မိသားစု ၊ျမဳိ ့မၿငိမ္းမိသားစု ၊ လူထုဦးလွ + ေဒၚအမာ မိသားစုေလာက္ပဲ အႏုပညာ လက္ဆင့္ကမ္းၾကတယ္ ထင္ပါတယ္ ။ ရန္ကုန္မွာက် ... ေအဝမ္း မိသားစု ၊BT ဘရားသားမိသားစု ၊ဆရာသာဓု မိသားစု ၊ေရႊမန္းသဘင္ မိသားစုေလာက္သာ ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ ျဖစ္ၾကတာပါ ။ စိန္မာဒင္မိသားစုလည္း ပါပါတယ္ ။ 

သည္ထဲမွာမွ ေရႊမန္းသဘင္ မိသားစုက ထူးျခားပါတယ္ ။ ဦးတင္ေမာင္မွသည္ ေမာင္ဆန္းဝင္း ၊ ေမာင္ဆန္းဝင္း မွသည္ တင္ေမာင္ဆန္းမင္းဝင္း ၊ တင္ေမာင္ဆန္းမင္းဝင္း မွသည္ သူ႔ရဲ႕သားေတာ္ေမာင္ ၃ ႏွစ္သားအရြယ္ မင္းေရႊေရာင္တင္ အထိ သူတို႔အႏုပညာက အားေကာင္းလွပါတယ္ ။ 

က် ေနာ္ဟာ ငယ္ငယ္တုန္းက ဓာတ္ျပား ဇာတ္လမ္း အေတာ္မ် ားမ် ား ၾကားဖူးေကာင္း ၾကားဖူးခဲ့ပါလိမ့္မယ္ ။ ( မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး ) ။ တစ္ကယ္ စဲြက် န္ရစ္တာက တံြေတးသိန္းတန္ ရဲ႕ စိုးမိုးေမတၱာျပဇာတ္နဲ႔ ေရႊမန္းဦးတင္ေမာင္ ရဲ႕ ရဲြကုန္သည္ျပဇာတ္ပါ ။ ရဲြကုန္သည္ျပဇာတ္မ် ား ၾကဳိ က္လြန္းလို႔ ဇာတ္ဝင္သီခ် င္း အေတာ္မ် ားမ် ားေတာင္ အလြတ္ရခဲ့ပါတယ္ ။

ေမာင္ခ် မ္းသာရဲ႕ႏွစ္ပါးသြားကိုေတာ့ က် ေနာ္ မၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ဘူး ။ အိပ္ေရးမဝရင္ ေနာက္ေန႔ ေခါင္းကိုက္တတ္လို္႔ ျပဇာတ္ၿပီးေတာ့ က် ေနာ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္ ။ အမ် ဳိ းသမီးေတာ့ ေနရစ္ေလရဲ႕ ။

ေနာက္ေန႔ အဲသည္ ဇာတ္ရံုေ႐ွ ့က ျဖတ္သြားေတာ့ ဇာတ္အဖဲြ႔သားေတြဟာ ပစၥည္းေတြ သိမ္းေနပါၿပီ ။ မေန႔ညက ျမဳိ င္ျမဳိ င္ ဆိုင္ဆိုင္ တီးၾက မႈတ္ၾက ၊ ဆိုၾကကၾကတာေတြ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ၿပီး က် ေနာ့္မွာ ေမာင္ခ် မ္းသာ တို႔ကို လြမ္းမ် ားေတာင္ လြမ္းေနမိပါရဲ႕ ...... ။





No comments:

Post a Comment