Sunday, May 21, 2017

ကိုေလးလြင္ ( ေတးေရး )



၃ဂ လမ္း ၊ ေအာက္ဘေလာက္မွာ ဟိုတုန္းက EAT စားေတာ္ဆက္ဆိုတာရိွပါတယ္ ။ စာေရးဆရာေတြ အထိုင္ မ် ားၾကတယ္ထင္တယ္ ။ မွတ္မိ သေလာက္ ဆရာေအာင္ျပည့္ ကို ပင္တိုင္ နီးပါး ေတြ႔ရတယ္ ။
သူက ဝင္ဝင္ခ် င္း အေပါက္ဝနားက စားပဲြမွာ ထိုင္တာ ... ၊ သူ႔ မူပိုင္ စားပဲြပဲ ။ ည ၈ နာရီေလာက္ က် ဴ ႐ွင္ျပၿပီးရင္ Eat ကို လာတယ္ ၊ ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ ။ Fiat လိုလို ၊ Austin လိုလို ေ႐ွးဆလြန္းကားပံုစံပါ ။ တိုက္ပံုနဲ႔ ဘာနဲ႔ အက် အနပဲ ၊ အျမည္းလည္း ၾကက္ေျခာက္ေၾကာ္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ အက် အန ။ အရက္လည္း RUM မွ ... ။
သူက တစ္ကိုယ္ေတာ္ ၊ ဘယ္သူနဲ႔မွ မေရာဘူး ။ ေကာင္တာက ပိုင္႐ွင္ အစ္မႀကီးနဲ႔ပဲ စကားေျပာတယ္ ။ က် န္တဲ့ ကေလာင္ေသြးဆဲ ကဗ် ာဆရာ ၊ စာေရးဆရာေတြက အတြင္းဖက္ ေခ် ာင္ဂေလာင္ထဲက စားပဲြေတြမွာ ေခြၽးတလံုးလံုး ၊ ကုပ္ေခ် ာင္းေခ် ာင္းေတြေပါ ့ ။

အဲသည္ဆိုင္က ဆက္ဆံေရးေကာင္းတယ္ ၊ ငါး႐ွဥ့္ခ် ဥ္စပ္ နာမည္ႀကီးတယ္ ၊ ခ် ဥ္ငန္စပ္ ၾကံမဆိုင္ဟင္းခ် ဳိ အလကားေပးတယ္ ၊ အရက္ စစ္စစ္ရတယ္ ၊ စကားေျပာလို႔ ေကာင္းတယ္ ။ ဒါ ့ေၾကာင့္လဲ အႏုပညာသမားေတြ လာေသာက္ၾကတယ္ ထင္ပါတယ္ ။ လူသန္႔တာလည္း ပါပါတယ္ ။

တစ္ေန႔သားမွာ ဆရာမင္းလူတို႔အဖဲြ႔ ဝတၳဳ စာအုပ္ ေအာင္ပဲြအေနနဲ႔ EAT မွာ ဆံုၾကပါတယ္ ။ မင္းလူ ၊ တိုးမိုး ၊ ျမင့္ေကာင္း ၊ မ် ဳိ းရာဇာၫြန္႔ ၊ ေမာင္ေဇယ် ၊ ေမာင္ေမာင္စေန ... စတဲ့ စာေရးဆရာ ၊ ကဗ် ာဆရာေတြက ပင္တိုင္ .. ။ ပန္းခ်ီ ကိုမ် ဳိ းျမင့္ ၊ ပန္းခ်ီ K ျမဳိ း ၊ ပန္းခ်ီ ဟန္ထြန္း ၊ ပန္းခ်ီ ဘာဘာေက် ာ္ ၊ ေဝေလေလ က် ေနာ္တို႔က ဧည့္ေျမႇာင္ေတြပါ ။

အဓိက ဇာတ္လိုက္ကေတာ့ ဆရာ မင္းလူပါပဲ ။ အၾကဳိ က္ေသာက္ ေသာက္ ၾကတာမ် ဳိ းလည္း မဟုတ္ၾကပါဘူး ။ လူပ် ဳိ လူလြတ္ေတြ စာေပေအာင္ပဲြအေနနဲ႔ ၾကဳံေသာက္ေပါ ့ ။ စာေၾကာင္းေပေၾကာင္း ေရာက္တတ္ရာရာေျပာၾက၊ အျမည္းစားၾကတာပါ ။

ည ၉ နာရီေလာက္မွာ စာေရးဆရာ လင္းယုန္ေမာင္ေမာင္ နဲ႔ ေတးေရး ကိုေလးလြင္ တို႔ ဝင္လာၾကတယ္ ။ သူတို႔ တစ္ေနရာရာက ေသာက္လာၾကၿပီးသား ၊လမ္းၾကဳံ လို႔ ဝင္လာၾကဟန္တူတယ္ ။ သို႔ေသာ္ ရမ္ ၂ ပက္စီေလာက္ေတာ့ မိုးတိုးမတ္တတ္ ေဆာ္ၾကတာပါပဲ ။ မင္းလူတို႔ စားပဲြနားမွာ ရပ္ရင္း ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္ က အားေပးစကား ေျပာပါတယ္ ။ ' မိုးထဲက ႏွင္း ဆီ ' ဝတၳဳ တိုေပါင္းခ် ဳ ပ္ထင္တယ္ ၊ ဆရာမင္းလူတို႔ အုပ္စု ေရးတဲ့ စာ အုပ္က ... ။

ကိုေလးလြင္ က ဂ် င္းဂ် ာကင္ အျပာေရာင္ ၊ အသစ္ဂ် ပ္ခြၽ တ္နဲ ႔ပါ ။ အရပ္ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ၊ သူ႔မ် က္ႏွာက ျပဳံ းတံု႔တံု႔ ၊ လူရည္သန္႔ ၊ သေဘာ မေနာ ေကာင္းမယ့္ပံုပါပဲ ။ သူက ဘာမွ မေျပာဘူး ၊ ဆရာ လင္းယုန္ႀကီးေဘးမွာရပ္ရင္း နားေထာင္သူ သက္သက္ ... ။

သည္အခ်ိ န္ ၁၉၈၀ ေလာက္မွာ ကိုေလးလြင့္ သီခ် င္းေတြဟာ ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္ ပဲ့တင္ထပ္ေနပါၿပီ ။ ျမန္မာသံဖက္မွာ ဆိုရင္ ေမြး႒ာနီ ( သန္းထြန္းေလး ) ၊ မန္းေကသီ ၊ ကြၽ န္ေတာ့္မမ ပုသိမ္သူ .. တို႔ဆိုတာ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက် န္ လူတိုင္း ၾကားဖူးေနၿပီ ၊ ၾကဳိ က္ၿပီးခဲ့ၾကၿပီ ။







တံြေတးသိန္းတန္ေတးေတြကို ေက် းလက္ပရိသတ္ စဲြၾကသလို ၊ ကိုေလးလြင္ေရး , သန္းထြန္းေလး သီဆိုတဲ့ ကာလေပၚ ေတးေတြကိုလည္း ပရိသတ္က ဝမ္းသာအားရ ၾကဳိ ဆိုၾကပါတယ္ ။ က် ေနာ္တို႔ဆို သည္ေတးေတြ နဲ႔ ႀကီးျပင္းလာတာပါ ။ တစ္ၿခားလည္း ျမန္မာသံေတးေတြ အေျမာက္အမ် ား ေမြး ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္ ။
~ မမျမဳိ ့ႀကီးသူ ( တင္ဦးေလး )
~ ခ် စ္ခရီး ဧရာ ( တင္ဦးေလး + ခင္ယုေဆြ )
🎵🎶 ေလေျပကေလး တျဖဴ းျဖဴ း × ေျပာင္းခင္းကေလးေတြ တၿငိမ့္ၿငိမ့္လူး 🎵ဧရာဝတီ ျမစ္ေရသင္ျဖဴ း × × ... အစခ်ီ တဲ့ေတး .... ။

( သည္ေနရာမွာ ကိုေလးလြင္ ရဲ႕ စာေခ် ာေအာင္ ေရးဖဲြ႔တဲ့ ပညာကို တင္ျပလိုပါတယ္ ။ ေျပာင္းခင္းေလး ၊ ေလေျပေလး ... လို႔ တံုးတိတိ ေရးဖဲြ႔တာ ထက္ ေျပာင္းခင္းကေလး လို႔ က အကၡရာ တစ္လံုး အပိုေဆာင္းလိုက္တာဟာ စာသားပိုၿပီး ႏဲြ႔တယ္ ၊ ေခ် ာေမြ႔ေစတယ္လို႔ တပည့္တစ္ေယာက္ကို သင္ျပဖူးပါတယ္ ။သူ႔ စာသားေတြကို ဂ႐ုတစ္စိုက္ၾကည့္ရင္ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္ ) ။

~ ေရႊညာသူ ေရႊညာသား ( ခ် ဳိ ျပဳံ း )
~ အကိုရယ္ စဥ္းစားပါ ( ျမင့္ျမင့္စိန္ )
..... ဒါေတြက လက္တစ္ကမ္းမွာရိွတဲ့ ေတး ၁၀၀၀ သီခ် င္းစာအုပ္ထဲမွာ ဖ် တ္ ခနဲ ေတြ႔တာေတြပါ ။ တစ္ၿခား နာမည္ေက် ာ္ ဓာတ္ျပားရေတးေတြ ၊ ေရဒီယိုေတးေတြလည္း အမ် ားႀကီး က် န္ပါေသးတယ္ ။
ေရဒီယိုေတးေလာကမွာ ကိုေလးလြင္ တစ္ေခတ္ျဖစ္ေနေတာ့ နာမည္ေက် ာ္ တပည့္ေတြလည္း ေမြးထုတ္ ေပးႏိႈင္ခဲ့ပါတယ္ ။ ေရနံ႔သာဝင္းေမာင္ ၊ ဟသၤာတျမင့္ေငြ ၊ ေမာင္ေဆြႏြယ္ ၊ ဥကၠလာခင္ေစာ ၊ ေမာင္ေက် ာ္ေဇာ ... စတဲ့ ျမန္မာသံေတးေရးဆရာေတြကို သည္ေန႔ အသက္ ၆၀ တန္း လူႀကီးပိုင္းေတြ မေမ့ၾကေသးဘူး ထင္ပါတယ္ ။

စတီရီယိုေတးေတြ ေခတ္စားလာေတာ့ ကိုေလးလြင္ဟာ နာမည္ေက် ာ္ ပေလးဘိြဳ င္ သန္းႏိုင္ ၊ မပုလဲ တို႔ရဲ႕ လက္စဲြ ေတးေရးဆရာ ျဖစ္လာပါတယ္ ။
ကိုသန္းႏိုင္ + မပုလဲ တို႔ အတြက္သာမက သိန္းတန္ ( ျမန္မာျပည္ ) ၊ ဘိုဘိုဟန္ ၊ စိုးပိုင္ တို႔အတြက္လည္း ေရးစပ္ေပးရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။

သိန္းတန္ ( ျမန္မာျပည္ ) ရဲ႕ ဂႏၳဝင္ေတး ၂ ပုဒ္ ... ( ၁ ) ေရႊ႐ုပ္ကေလး ေကာက္ရသူ နဲ႔ ( ၂ ) စေနေထာင့္မွာ ပန္းလွဴ မယ္ တို႔ဟာ ကိုေလးလြင္ လက္ရာေတြပါ ။

ပေလးဘိြဳ င္သန္းႏိုင္ ကို သီခ် င္းေရးစပ္ေပးရင္ ဟိုက အိမ္ေခၚၿပီး ေရးခိုင္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ကိုသန္းႏိုင္ + မပုလဲ က အိမ္မွာ အရက္ ၊ အျမည္း အျပည့္အစံု နဲ႔ တစ္ေနကုန္ ေရးခိုင္းတာ ... ။ တပည့္ တစ္ေယာက္ေယာက္က အေဖၚလိုက္ေနေပးရတယ္ ။

လဘက္ရည္တစ္ခြက္ ၂၅ ျပားေခတ္မွာ ကိုေလးလြင္ ၊ ေမာင္ေက် ာ္ေဇာ ဆရာ တပည့္ ၂ ေယာက္ လဘက္ရည္ တစ္ခြက္ မနက္စာ ၂ ေယာက္ မ်ွ ေသာက္ရင္း ကိုသန္းႏိုင္ အိမ္ရိွရာ ၈ မိုင္ ကို သံုးဘီး နဲ႔ ခ်ီ တက္ၾကတယ္ ။


သံုးဘီးခေပးစရာ မရိွဘူး ။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ကိုေလးလြင္က ကိုသန္းႏိုင္ဆီက ပိုက္ဆံ ခဏေခ် းရေအာင္ အိမ္ထဲဝင္သြားတယ္ ။ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္ထြက္ မလာလို႔ တပည့္ ေမာင္ေက် ာ္ေဇာ ( ေတးေရး ) က ေနာက္ကလိုက္ေခ် ာင္းေတာ့ ကိုသန္းႏိုင္ က သတင္းစာႀကီးနဲ႔ မ် က္ႏွာကို ကြယ္ဖတ္ရင္း စိတ္ေကာက္ေနတာ ... ။

ခ်ိ န္းထားတဲ့ေန႔က ကိုေလးလြင္ မလာလို႔တဲ့ ။ ကိုေလးလြင္ ဘာေမးေမး ဟိုက မေျဖဘူး ။ သတင္းစာနဲ႔ အတင္းကြယ္ထားတယ္ ။ ကိုသန္းႏိုင္ေ႐ွ ့ ့မွာထိုင္ေနတဲ့ ကိုေလးလြင္ က ဗ် ဴ ဟာေျပာင္းရတယ္ ၊

.... " ကိုသန္းႏိုင္ ဘာျဖစ္ လို႔ ဆံပင္ေတြ ညႇပ္ပစ္လိုက္တာလဲ " " ......... " " ခင္ဗ် ားက ဆံပင္အ႐ွည္နဲ႔ ဆိုရင္ အရမ္းေခ် ာတဲ့ ခန္႔တဲ့လူး ... " လို႔ ေလေျပ လည္းထိုးလိုက္ေရာ ၊ ကိုသန္းႏိုင္ က ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔ သတင္းစာလႊင့္ပစ္ရင္း .. " ဘာလို႔ ဆံပင္ညႇပ္လိုက္တာလည္းဆိုရင္ ၊ ခင္ဗ် ားကို ေသာက္ျမင္ကပ္လို႔ ညႇပ္ပစ္လိုက္တာ ... " လို႔ ေဆာင့္ေဆာင့္ေအာင့္ေအာင့္ ျပန္ေျပာတယ္ ။ သည္ေတာ့မွ ၂ ေယာက္သား ရယ္ရယ္ေမာေမာ ျပန္ျဖစ္သြားၾကပါတယ္ ။ အဲသည္ေခတ္က သံုးဘီးခ ၃ က် ပ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။

ကိုသန္းႏိုင္ က အိမ္ထဲမွာ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ အစံုထားခဲ့ၿပီး အျပင္က တံခါးေသာ့ခတ္ကာ ျမဳိ ့ထဲသြားတယ္ ၊ညေန ၅ နာရီေလာက္ ျပန္လာမယ္ ၊ စီးရီး တစ္ေခြစာ ေရးထားဖို႔ မွာသြားတယ္ ။ မူရင္းေခြေတြလည္း ေပးခဲ့တယ္ ။

ကိုေလးလြင္ က တပည့္ေက် ာ္ကို ရမ္ပုလင္း အရင္ ဖြင့္ခိုင္းၿပီး ပုလင္းတစ္ ဝက္က် ဳိ းေတာ့ ခဏအိပ္တယ္ ။ ေန႔လည္ ၁ နာရီ ႏိႈးဖို႔ မွာတယ္ ။ အခ်ိ န္တန္ေတာ့ အိပ္ယာက ထ ၊ မ် က္ႏွာ ဘာညာသစ္ၿပီး ကက္ဆက္ထဲကို မူရင္းေခြထည့္ ၊ သီခ် င္း တစ္ပုဒ္လံုး ဆံုးေအာင္နားေထာင္ ၊ ျပန္ရစ္ ၊ ျပန္ဖြင့္ .... ။

သီခ် င္းသေဘာကို ငုံမိေတာ့မွ စာသား တစ္ေၾကာင္းခ် င္း ၊ တစ္ပိုဒ္ခ် င္း ေရးေတာ့တာ ... ။ ေတးသြားရဲ႕ သဘာဝ နဲ႔ လိုက္ဖက္မယ့္ စာသား ဖန္တီးေပးရတာပါ ။ ညေန ၅ နာရီထိုးေတာ့ သီခ် င္း ၄ ပုဒ္ ၿပီးသြားတယ္ ။
တပည့္ေက် ာ္ က သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ကူးေရးေပးရတယ္ ။ ကိုသန္းႏိုင္တို႔ ျပန္လာေတာ့ ၄ ပုဒ္ ထဲၿပီးလို႔ ဟိုက မၾကည္ဘူး ၊ ဒါပဲလားတဲ့ ။ ကိုေလးလြင္ က ခင္ဗ် ားေပးတဲ့ အခ်ိ န္လည္း ၾကည့္ဦးေလတဲ့ ။ ကိုသန္းႏိုင္က တစ္ပုဒ္ ၅၀ က် ပ္ႏႈန္းနဲ႔ ေငြ ၂၀၀ လက္ငင္း ႐ွင္းေပးပါတယ္ ။

ခုေခတ္ ေငြ တန္ဖိုးနဲ႔ တြက္ၾကည့္ရင္ ေကာ္ပီတစ္ပုဒ္ ငါးေသာင္းႏႈန္းေလာက္ ခ်ီ းျမႇင့္တဲ့ သေဘာပါ ။ ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ကန္ေတာ့တယ္လို႔ ဆိုႏိႈင္ပါတယ္ ။

လဘက္ရည္ တစ္ခြက္ ၂၅ ျပားေခတ္မွာ တစ္ထိုင္တည္းေရး ရတဲ့ သီခ် င္းေတြ ဆိုေတာ့ ၁၉၇၀ ေလာက္ ထင္တယ္ ။

ကိုသန္းႏိုင္ အတြက္ ေခါက္ထား ၊ ေၾကးနားကပ္ႀကီး ပန္ရမယ္ ၊ ဇနပုဒ္သား၏ ဣိတိပိေသာ ၊ ' မ ' ဆို မခ် စ္ဝ့ံဘူး ၊ 747 .. ။ မပုလဲ အတြက္ စဥ္းစားမွာေပါ ့ ၊ ေမေမေျပာတယ္ မုန္းလိုက္တဲ့ ၊ အမ် ဳိ းသားေတြ သတိထား .... စတဲ့ေတးေတြ ေရးစပ္ခ်ိ န္မ် ားလားလို႔ အတိတ္ကို တမ္းတမိပါတယ္ ။
.......

စာၫႊန္း > ေမာင္ေက် ာ္ေဇာ ေဆာင္းပါး ၊
နံနက္ခင္းဂ် ာနယ္ ၊ မတ္ ၊ ၂၀၁၆


Myint Soe Hnit

No comments:

Post a Comment