Friday, February 19, 2016

အခက္အခဲကို အခက္အခဲလို႔ မျမင္ဘူး မေက်ာ္လႊားႏုိင္တာ မရွိဘူးလို႔ ေျပာဆိုတဲ့ ဂီတမွဴး အကယ္ဒမီ ဒီရာမိုရ္ နဲ႔ ေတြ႕ဆံုျခင္း

 


ဒီ တစ္ပတ္ Meet the Successful  အစီစဥ္ မွာ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း သြားမယ့္ သူ ကေတာ့ ငယ္စဥ္ ကတည္း က ေအာင္ျမင္တဲ့ ဂီတမႈး တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့သူ ဂီတမွဴး အကယ္ဒမီ ဒီရာမိုရ္ ျဖစ္ပါတယ္။ 

သူရဲ႕ ဘဝမွာ ေအာင္ျမင္မႈ႔ ကို ရရွိဖို႔ အတြက္ ဘယ္လို ႐ုန္းကန္ ႀကိဳးစားခဲ့ သလဲ ဆိုတာ သိရွိႏိုင္ ဖို႔  ေအာင္ျမင္ သူနဲ႔ အတူ ေတြ႕ဆံု စကားေျပာၾကည့္ပါမယ္။

အႏုုပညာ က မိဘေတြ ကေတာ့ မ်ိဳး႐ိုး မရွိဘူးေပါ့။ သာမန္ပဲေျပာရမွာေပါ့။ အေဖ က ဝန္ထမ္း လုပ္တယ္ အေမ က ႐ိုး႐ိုး အိမ္ရွင္မေပါ့။ ဘယ္ကေန စလဲ ဆိုေတာ့ ညီအစ္ကို စုစုေပါင္း ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ၇ေယာက္ ရွိတယ္။ ၇ေယာက္ တည္းမွာ အႀကီးဆံုး အစ္ကို က သူ လူပ်ိဳေပါက္ ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွွာ သီခ်င္းေရး တာ တို႔ တီးတာ တို႔၊ ပန္းခ်ီ ဆြဲတာ ကဗ်ာေရးတာ သူက အကုန္ လုပ္တယ္။ သူက အၿမဲတမ္း ဝါသနာပါတယ္။ အိမ္မွာ သီခ်င္းေတြေရးတယ္။ သီခ်င္းေတြ တီးၾကတယ္။

အစ္ကို ကေတာ့ အငယ္ဆံုးေပါ့ အစ္ကုိ ေမြးတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူနဲ႔ ၁၅ႏွစ္ေလာက္ ကြာတယ္။ ေမြးတဲ့ အခ်ိန္မွာ အၿမဲတမ္း အိမ္မွာ တီးဝိုင္းေတြ ရွိတယ္။ သီခ်င္းေတြ ဖြင့္ေနတယ္။ အဲဒါ နဲ႔ အၿမဲတမ္း လိုက္ဆို ေတာ့ ငယ္ငယ္ ကတည္း က ဂီတ ကို စိတ္ဝင္စားတာေပါ့ေနာ္။ 

သူတို႔ ကလည္း စိတ္ဝင္စားမွန္း သိတယ္။ သိတဲ့ အခါက်ေတာ့ သိျခား စကားစၿပီးေျပာတတ္တဲ့ အရြယ္ ကတည္း က အစ္ကိုႀကီး က သီခ်င္းေတြ ဘာေတြ ေရးေပးတယ္။ ဧည့္သည္ေတြ လာရင္ သီခ်င္း ဆိုခိုင္းတာ အဲဒီလိိုေပါ့ေနာ္။ အဲဒီက စၿပီး ငယ္ငယ္ ကတည္း ကို က မိသားစု ၾကားထဲမွာ ဂီတ ကို ဝါသနာပါေနတယ္ ဆိုတာ အသိမွတ္ျပဳခံရတယ္ေပါ့ေနာ္။

 ေက်ာင္းတက္ လာတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့လည္း ဘင္ခရာ သင္တန္းေတြ တက္ျဖစ္တယ္။ ဂီတ နဲ႔ နည္းနည္း နီးစပ္ တဲ့ လမ္းကို အၿမဲတမ္း သြားျဖစ္ေနသလို ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။


အဲဒီေတာ့ ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက အစ္ကို ကလည္း ဂီတ ကို ဝါသနာပါတယ္ ဆိုေတာ့ ဆရာ မိဘေတြ ကေကာ အႏုပညာ မ်ိဳး႐ိုးေတာ့ မဟုတ္ဘူး ဒါေပမယ့္ ဆရာ ခုလို ေအာင္ျမင္လာေအာင္ မိဘေတြ က ဘယ္လိုမ်ိဳး အားေပးမႈေတြ ျပဳခဲ့တာလဲ ဆရာ။

မိဘေတြ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ သူတို႔ က အေဖ က အႏုပညာ အလုပ္ ကို ဝါသနာပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ရတာလဲ ႀကိဳက္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ဆို ကားလဲတိုင္း သြားၾကည့္ ျဖစ္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မဂၢဇင္း ဖတ္တယ္။ စာေတြ ဘာေတြ ဝါသနာပါေတာ့ ဖတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက ႐ိုး႐ိုးဝန္ထမ္းပဲ သူတို႔ မိသားစုေတြ ကလည္း နယ္ဘက္ ကပဲ။ ေတာဘက္ကေပါ့ေနာ္။

ငယ္ငယ္ က ရပ္ကြက္ မွာ ကဖူးတာ တို႔ ဘာတို႔ေပါ့ေနာ္ အဲေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး မွတ္မွတ္ သားသား ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ သူတို႔က ေထြေထြ ထူးထူး ဘာမွ အားမေပးခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘာပဲ လုပ္လုပ္ သူတို႔ က မတားခဲ့ဘူးေပါ့ေနာ္။ 


ဥပမာေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ၈တန္း စာေမးပြဲ ေျဖမယ့္ ရက္ေတြမွာ ဂီတာေတြ တီးေနတယ္ သီခ်င္းေတြေရးေန တယ္။ စာေမးပြဲေျဖမယ့္ မနက္ ကိုလည္း ဂီတာေတြ တီးေနေသး တယ္။ အဲဒါ လဲ သူတို႔က ဘာမွ မေျပာ ဘူး။ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ အမွတ္တရ ျဖစ္စရာေပါ့ေနာ္။ အားေပးလား ဆုိေတာ့ ထိထိေရာက္ေရာက္ အား လည္း မေပးဘူး။ အႏုပညာ လုပ္တာေတာ့ ဘာမွ မေျပာဘူး။ မတားဆီး ဘူးေပါ့ေနာ္။


ဆရာခုေျပာတဲ့ စကားေလးေတြ က တိုက္ဆိုင္ သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘာကို သတိရသြားလဲ ဆိုေတာ့ ဆရာ ရဲ႕ အစ္ကို ဆရာ အၾကည္ေတာ္ ေျပာသလိုပါပဲ။ ဆရာတို႔ အိမ္က ဒီမိုကေရစီ စနစ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တယ္ ဆိုတဲ့ အဲဒါ ေလး ဟာသေလး ကို သြား သတိရတယ္။ 

မိဘေတြ ကလဲ အဲဒီလိုမ်ိဳးေပါ့ သားသမီးေတြ ကို ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္း ကို လြတ္လပ္စြာ ထားထားတယ္ ဆိုေတာ့ ဆရာ႔ အေနနဲ႔ ဘယ္ အရြယ္ေလာက္မွာ ဂီတ လမ္း ေၾကာင္းကို Professional  ျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့ ဆႏ ၵမ်ိဳး ျဖစ္ ခဲ့တာလဲ ဆရာ။


ဂီတ ကို နည္းနည္း နီးစပ္သြားတာက ဘင္ခရာ သင္တန္း စတက္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာ သတိထားမိသြား တာေပါ့ေနာ္။ သင္တန္း တက္လိုက္ေတာ့ သင္တန္းမွာ ကိုယ္လို လူေတြက အမ်ားႀကီးပါလာတယ္။ အေယာက္၂၀/၃၀ အဲဒီ အထဲမွာမွ အရမ္းထူးခၽြန္ တဲ့ အထဲမွာ ထူးခၽြန္ တဲ့ အပိုင္း ကို သြားၿပီး ေတြ႕ တာေပါ့ေနာ္။ 


သင္တန္း ဆရာေတြ ကလည္း အားေပးတယ္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ လဲ သိလာတယ္။ ဂီတ ကို ေတာ္ေတာ္ နီး စပ္ေန ပါလားေပါ့ေနာ္။ ဥပမာ ထားပါေတာ့ ပုေလြ သင္ရတယ္။ Drum  ေတြပါ သင္ရတယ္။ နားထဲမွာ ၾကား တဲ့ အသံကို အကုန္လံုး ျပန္မႈတ္ႏိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ သေကၤတေတြ သင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူမ်ားထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ပိုျမန္ေနတာေပါ့ေနာ္။ 
 
အဲဒီက စၿပီး ၁၂ ႏွစ္သားေလာက္ ကေပါ့ေနာ္။ သတိထားမိတယ္။ အဲတာလဲ ၿပီးေရာ ဂီတာ ကို အတီးသင္ ခ်င္ တာေပါ့ေနာ္။ ဂီတာ စၿပီး အတီးသင္ေတာ့လည္း သူမ်ားေတြထက္ ပိုျမန္တယ္။ အစ္ကိုေတြဆီ က သင္ တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္လ သံုးလေလာက္ၾကာေတာ့  သူတိ္ု႔ထက္ ပိုတီးတတ္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္ေန တာေပါ့ေနာ္။ အဲတာ နဲ႔ ဂီတာဟာ ကိုယ္နဲ႔ နီးစပ္ေနပါလား ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လည္း သိတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ ကလည္း သိတယ္။ မိသားစု ကလည္း သိတယ္။

 ၉တန္းေက်ာင္းသားေလာက္ က်ေတာ့ တီးဝိုင္းေထာင္ ဖို႔ စဥ္းစားတယ္။ အစ္ကိုႀကီးေတြ ကလည္း အားေပး တယ္။ သူတို႔မွာလဲ တီးဝိုင္း ရွိတယ္။ ကိုယ္က တီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္ လုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အေနာက္ က Menber  ေတြက သူတို႔ Originization  လုပ္ေပးတယ္။ ေဘ့ တီးတဲ့ သူေတြ ေခၚေပးတာမ်ိဳး အဲလိုေပါ့။ 

၉တန္းေက်ာင္းသားေလာက္ ကို က ထဲထဲ ဝင္ဝင္ ဂီတ ကို လုပ္ေနၿပီေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ professional ဆိုတဲ့ အေတြးေခၚေတာ့ မဝင္ေသးဘူး။ professional အေတြးေခၚ ဝင္လာတာ ကေတာ့ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အႏုပညာ တကၠသိုလ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီ တကၠသိုလ္ လာၿပီးေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ သင္လိုက္တဲ့ ခါက်မွပဲ ဒါဆိုရင္ သြားလို႔ ရၿပီေပါ့ေနာ္။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္လဲ ယံုၾကည္ခ်က္ ရွိလာတယ္။ အဲဒီ မွ professional ဆိုၿပီးေတာ့ သြားမယ္ ဆိုၿပီး စိတ္ကူးျဖစ္တာ။

ဆရာ တစ္ဖက္က ျပန္ၾကည့္မယ္ ဆိုလည္း ဆရာ႔ ရဲ႕ ညီအစ္ကိုေတြ က ခုနက ကိုစန္း ဆိုလည္း ပန္းခ်ီ ေတာ္တယ္ေပါ့။  ဆရာ့ အစ္ကို ဆရာအၾကည္ေတာ္ ဆိုလဲ စာေရးဆရာ ေအာင္ျမင္တယ္ ဆိုေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး ညီအစ္ကိုေတြ နဲ႔ အတူတူေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေပါ့ ဂီတ အျပင္ အျခားလမ္းေၾကာင္းကို စမ္းလုပ္ၾကည့္ရင္ ေကာင္းမလား ဆိုတဲ့ အျခား အႏုပညာေပါ့ေနာ္။ စိတ္ကူးေတြေကာ ရွိခဲ့လား ဆရာ။

ငယ္ငယ္တုန္း ကလဲ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲလိုေပါ့ေနာ္။ မ်ိဳးစံုေတာ့ လုပ္ၾကည့္ဖူးတယ္။ အစ္ကုိေတြ နဲ႔ လည္း ပန္းခ်ီေတြ ဘာေတြ လိုက္ဆြဲ ဖူးတယ္။ ပန္းခ်ီ ပန္းပုေက်ာင္း မွာပဲ အၾကာႀကီး သြားေနဖူးတယ္။ အထူး သျဖင့္ေတာ့ ဒီလိုင္း ကိုလဲ စိတ္ဝင္စားတယ္။ သူတို႔လဲ အားေပးတယ္။ ဘယ္လို အားေပးလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္က အႏုပညာ ရဲ႕ အေျခခံေတြကို သြားၿပီးေတာ့ ခ်ိတ္မိေနတဲ့ နဂို Telent  တစ္ခု က ပါေနတဲ့ သေဘာမွာ ရွိတယ္။ 

ကိုယ္ကေတာ့ လူငယ္ ဆ္ိုေတာ့ သိပ္ မသိဘူး ။ သူတို႔ ကေတာ့ အကဲခတ္ တာေပါ့ေနာ္။ ဘာပဲသင္ သင္ ေသေသ ခ်ာခ်ာ တတ္လိမ့္မယ္ ဆိုတာ သူတို႔က အားေပးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ ရဲ႕ အတြင္းထဲက စိတ္ က ဂီတ ကို ပိုၿပီး အားသန္တာ။ အားသန္တဲ့ အတြက္ ဂီတ ဘက္ကို ပိုၿပီးလုပ္ျဖစ္တာေပါ့ေနာ္။ က်န္တဲ့အရာ ကေတာ့ နည္းနည္းေလး ထိမိေတြ႕မိ႐ံုေလာက္ပါပဲ။

ငယ္စဥ္ကတည္း က ဂီတ ပညာနဲ႔ ထိေတြ႕ခြင့္ ရရွိ ခဲ့ၿပီး အႏုပညာကို စိတ္ဝင္စား ခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီ ဒီရာမိုရ္ ဟာ အႏုပညာေလာက ကို စတင္ ဝင္ေရာက္ခဲ့စဥ္က ေတးေရး ဆရာ တစ္ေယာက္အျဖစ္ စတင္ ဝင္ေရာက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ပထမဦးဆံုး ဘယ္ဘက္ ကို စၿပီး တိုးၾကည့္လဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတြက ဘာမွ ေနာက္ခံ မရွိဘူး။ ေနာက္ ၿပီးေတာ့ ကူညီ တဲ့ သူလည္း မရွိဘူး ခ်ိတ္ဆက္လည္း မရွိဘူး။ လမ္းစ လဲ မရွိဘူး အဲေတာ့ သူဘာ သူ ေအာင္ျမင္ေန တဲ့ ဂီတ ေလာကႀကီး ရွိတယ္။ အဲဒီ ေလာကထဲ ဝင္ဖို႔ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ကို ခက္ခဲ တယ္ေလ။ 

အဲဒီေတာ့ အနီးစပ္ဆံုး တစ္နည္း ပဲ ရွိတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ သီခ်င္းေရး တာပဲ။ သီခ်င္းေတြေကာင္း လို႔ ရွိရင္ အဲဒီ သီခ်င္းေရးဆရာ နာမည္ႀကီး စရာ မလိုဘူး။ တကယ့္ ကို ဆိုတဲ့ တက္လူ တစ္ေယာက္ နဲ႔ ေတြ႕ တယ္။ ကံေကာင္းလို႔ ေပါက္သြားရင္ ေတးေရး ဆရာ နာမည္ႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ လမ္းက အနီးစပ္ဆံုးလမ္း၊ က်န္တဲ့ လမ္းေတြက ဘာမွ မနီးစပ္ဘူး အရမ္းေဝးတာေပါ့ေနာ္။

အဲဒီေတာ့ သီခ်င္းေတြ ေရးၿပီးေတာ့ အဆုိေတာ္ေတြ ဘာေတြ လိုက္ျပဘူးတယ္။ နံပါတ္တစ္ က သီခ်င္းေရး တာ ေတာ္တယ္ ဆိုတဲ့ လိုင္း နဲ႔ အႏုပညာေလာက ထဲ ဝင္လုိ႔ ရမလားေပါ့ေနာ္။ ဆိုၿပီးေတာ့ ေတြးဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဘာသတိထားမိလဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္လည္း အဲလို professional သီခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီး မေရးႏိုင္ဘူး။ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ ႏွစ္ပုဒ္ ကို တစ္ခါတေလ က်ရင္ ႏွစ္ႏွစ္ေတြ သံုးႏွစ္ေတြ တစ္ခါ တေလ က်ရင္ လခ်ီ ၾကာတယ္။ ၾကာေပမယ့္လည္း ဒီ တစ္နည္းပဲ ရွိတယ္။ 

ဒီ တစ္နည္း ကို ေရြးၾကည့္ တာေပါ့ေနာ္။ ေရြးေပမယ့္လည္း ေအာင္ျမင္လား ဆိုေတာ့ မေအာင္ျမင္ဘူး။ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ မလုပ္ႏ္ိုင္တာလဲ ပါပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ Current  ဆိုတာ ကိုလဲ သိပ္ၿပီးေတာ့ ထည့္မေတြး တာေပါ့ေနာ္။ ပညာရပ္ေတြ ထည့္ခ်င္တယ္။ အဲလို ေလာဘေတြ ကလဲ နည္းနည္း ရွိတာေပါ့။  

အဲဒီမွာ ဘာကို သိတာလဲ ဆိ္ုေတာ့ သီခ်င္းေရး ဆရာတစ္ေယာက္အေန နဲ႔ လံုးဝ ရပ္တည္လို႔ မျဖစ္ဘူးဆို တာေပါ့။  အဲဒါ နဲ႔ သီခ်င္းေရး ဆရာ နာမည္ႀကီး professional ေတးေရး ဆရာ လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးဖ်က္ လိုက္တယ္။

အဲဒီလို ဖ်က္လိုက္တဲ့ ဥစၥာ ကလည္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ အခု အေနနဲ႔ ဆိုေတာ့ အေဝး ကေန လွမ္းၾကည့္ တာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီတုန္းက ဆို ေတာ္ေတာ္ႀကီးမား တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုပဲ။ ဒီလို သြားဖို႔လမ္းက ဒီ တစ္ေပါက္ ပဲ ရွိတာကို မလုပ္ေတာ့ဘူး ဆိ္ုေတာ့ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း မွာပဲ ဘာလုပ္လဲ ဆိုေတာ့ ကိုုယ့္ဟာကိုယ္ ရေအာင္ စီးရီးသြင္းမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကူး အိမ္မက္ ကို တစ္ခါ ထပ္ေမြးတယ္။

 ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ဒါက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာတဲ့ အခက္အခဲ ထဲမွာ အဲတာမ်ိဳးေတြလဲ ပါသြားႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က တစ္ခု ထူးျခားတာ ဘာလဲ ဆိုေတာ့  အခက္အခဲေတြ ကို အခက္အခဲ လို႔ သိပ္မျမင္ ဘူးေပါ့ေနာ္။ ဘာလို႔ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ မေက်ာ္ႏိုင္တာ မွန္သမွ် မရွိခဲ့ဘူးေလ။ အားလံုးကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ တယ္။ 

အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ လံုးဝ မေက်ာ္လႊားႏိုင္တာကို အခက္အခဲလို႔ သတ္မွတ္မယ္ ဆိုတာ ငယ္ငယ္ ကတည္းက စဥ္းစား တာ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုဟာ ကို အခက္အခဲ လို႔ မေတြးဘူးေပါ့ေနာ္။

အခက္အခဲေတြ အားလံုး ကို ဝါသနာ ရဲ႕ တြန္းကန္အားေၾကာင့္ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ ခဲ့ၿပီး သူရဲ႕ဘဝ ရည္ မွန္းခ်က္ ကို ေအာင္ျမင္ဖို႔ အတြက္ ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂီတေလာက မွာလဲ လိုအပ္ေန တဲ့ ကြက္လပ္ တစ္ခုကို ႀကိဳးစားျဖည့္စြမ္း ႏိုင္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ တစ္ခုက ပညာေရး။ ပညာေရး ဆိုတာ ဂီတ နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပညာေရးကို သြားေနတဲ့သူေတာ္ေတာ္ ရွားတယ္။ ပညာေရး ကို အဲေလာက္ႀကီး မသြားလို႔ ရွိရင္ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးကလဲ ဝင္လာ တယ္။ ဒါ လူငယ္ကေန ဒီဘက္ ကို ကူးလာတဲ့ အေတြးေခၚ တစ္ခုေပါ့ေနာ္။ 

အဲဒီ တုန္းက ဆိုရင္ ဆရာႀကီး ဂီတလုလင္ ေမာင္ကိုကို တို႔ေတြ႕တယ္။ စနၱရားလွထြဋ္ တို႔ကို ေတြ႕တယ္။ သူတို႔ေတြဟာ ဆိုရင္ အရမ္း ထူးခၽြန္တဲ့ ဂီတ သမားေတြေပ့ါ။  အရမ္းေတာ္ေတာ့ သူတို႔ဆီက လဲ ဂီတ ပညာေတြ အမ်ားႀကီး သင္ဖူးတယ္။ ဒီဘက္ က ဦးတင္ရီတို႔ေပါ့ေနာ္။ 

အထူးသျဖင့္ ဂီတလုလင္ ေမာင္ကိုကို တို႔ဆိုရင္ သူတို႔ ကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ သူတို႔က အရမ္းေတာ္ တယ္။ လုပ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က အသက္ က ေတာ္ေတာ္ႀကီးေနၿပီ အဲဒီတုန္းက ဆိုရင္ အသက္ ၇၀ ဝန္းက်င္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ကိုယ္ေတြ က ၂၀ေက်ာ္ေပါ့။ အဲဒီၾကား ထဲမွာ ဒီလိုမ်ိဳး အလုပ္ေတြ တကယ့္ကို အေရးႀကီးတဲ့ အလုပ္ေတြ ဘယ္သူ က ဆက္လုပ္ မွာလဲ ဂီတပညာကို ဘယ္သူက ေသခ်ာ သြားေနတာလဲ ဆိုတာ ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ သိပ္ၿပီး မေတြ႕ဘူး။ 

သိပ္မေတြ႕ေတာ့ အဲဒီလို ဆိုရင္ ဥပမာ ထားပါေတာ့ ခုျဖစ္လာတဲ့ ဆီးဂိမ္းလို ဟာမ်ိဳး ႏိုင္ငံေတာ္ ကိုယ္စားျပဳ အဲလို အလုပ္မ်ိဳးေတြ ဘယ္သူလုပ္မွာလဲ ဆိုတဲ့ ေနရာ မွာ နည္းနည္း Gap ျဖစ္ေနတာ သတိထားမိတယ္။ အဲေနရာေတြ ကို ေရာက္ေအာင္ လုပ္မယ္ ဆိုတာ အဲဒီပညာေရး ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ က တစ္ခု အႏုပညာ ဆိုတဲ့ အရာ တစ္ခု အႏုပညာ ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြေပါ့ေနာ္။

သူရဲ႕ဘဝ မွာ အႏုပညာသမား တစ္ေယာက္ရဲ႕ ပန္းတိုင္လို႔ ဆိုရမယ့္ အကယ္ဒမီဆု ရရွိခဲ့ပံု ကိုလဲ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ 

ဒီ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ပို႔ တီးတာေပါ့ေနာ္။ ဒီလိုင္း က မထင္မွတ္ ပဲနဲ႔ ေရာက္လာတာ။ ကိုယ္ေတြ ရဲ႕ အဓိက လုပ္ခ်င္ တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ထဲမွာ ဒီဘက္ ျမဴးဇစ္ Creation  က နံပါတ္တစ္ေပါ့ေနာ္။ Music Education  က နံပါတ္ႏွစ္ေပါ့။ ေနာက္ ႐ုပ္ရွင္ က က်ေတာ့ မွတ္မိ မလားမသိဘူး ၂၀၁၂ ခုိင္သင္းၾကည္ ရဲ႕ မဂၤလာေခြ ဆိုၿပီး ထြက္လာေသးတယ္။ 

အရင္တုန္း က မဂၤလာေတးေတြ ကို ျပန္ၿပီး Live  လိုက္တီး တာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါ စီစဥ္ တာေတာ့ ဦးမီးပြား တို႔ စီစဥ္တာ အဲတာေလး ထြက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္း မွာ ဒါ႐ိုက္တာေတြ က နည္းနည္း စိတ္ဝင္စား လာတယ္။ ဒါျဖင့္ တီးမယ္ ဆို တီးလို႔ ရႏိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္။

ဂီတမွဴး က ကိုယ္ ကလဲ ငယ္ငယ္ ပဲ ရွိေသးတယ္။ အဲဒါ နဲ႔ ဦးမီးပြား ကလည္း တြဲေခၚတယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ ကမ္းလွမ္းတာေပါ့ေနာ္။ သူနဲ႔ေတာ့ အရင္ဆံုး မလုပ္ျဖစ္လိုက္ဘူး။ ဆက္သြယ္မႈေတာ့ ရွိေန တယ္ေပါ့ေနာ္။

 ေနာက္ တစ္ခုက ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ေပါ့ သူနဲ႔ အရင္ဆံုး လက္တြဲၿပီး လုပ္ျဖစ္တာေပါ့။ သူရဲ႕ ဇာတ္ကား တစ္ကားကို လွမ္းၿပီး အပ္တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ အခက္အခဲေတြ က ဘယ္လိုလဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္က ႏိုင္ငံျခား မွာ သြား ပညာသင္တယ္။ တီးဝိုင္းေတြ က ဒီမွာ က်န္ခဲ့တယ္။ ဟို ကေန အ႐ုပ္ေတြၾကည့္ Note  ေတြပို႔ ဒီ ကေန အသံေတြ သြင္း။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ နည္းနဲ႔ ပဲ ဒီ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ထဲ ကို ေရာက္လာတယ္။ 

တစ္ကယ့္ တစ္ကယ္ေတာ့ ဒီေလာက္ အားျပဳၿပီး လုပ္ဖို႔လဲ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိေတာ့ဘူး။ အကယ္ဒမီ ဆိုတာလဲ တကယ့္ တကယ္ေတာ့ ႀကိဳးစားမႈကို အသိမွတ္ျပဳတဲ့ ဆု တစ္ခုေပါ့။ ဗမာျပည္မွာ ဆိုရင္ေတာ့ ဂီတ နဲ႔ ပတ္ သက္ ရင္ အႏုပညာ နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အျမင့္ဆံုး လူသိအမ်ားဆံုး ဆု တစ္ခုေပါ့။ 

အဲဒီ ေတာ့ တီးေနတဲ့ အခ်ိန္ မွာေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အကယ္ဒမီ ရဖို႔ တီးတာရယ္လို႔ မရွိဘူး။ ကိုယ္ဟာ ကိုယ္ သာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ တီးတာေပါ့ေနာ္။  အဲဒီအထဲ က ႏိုမီေနရွင္းေတြ ပါတယ္။ ပထမ တစ္ႀကိမ္၊ ဒုတိယ တစ္ႀကိမ္၊ တတိယ တစ္ႀကိမ္ ပါတယ္။ ေလးႀကိမ္ေျမာက္ ႏိုမီေနရွင္း က် မွ အကယ္ဒမီ ရတာေပါ့ေနာ္။ 

အဲဒီ ေတာ့ ဘယ္လို ခံစားရလဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ ႀကိဳးစားတာကို တကယ္ ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ အသိမွတ္ျပဳ ခံလိုက္ရတာေပါ့ေနာ္။

ဆရာ ဘဝ မွာ ျပန္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ဘဝ မွာ မွတ္မွတ္ ရရ ဆရာ သမားေသာ္ လည္းေကာင္း မွတ္မွတ္ ရရ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ေလာက္ေျပာပါ ဆိုရင္ ဆရာ ဘယ္သူ ကို ေျပးျမင္ မလဲ။ 

အဲတာနဲ႔ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ခ်ိတ္ဆက္ ၿပီးေတာ့ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ အဓိက လူငယ္ တစ္ေယာက္ေပါ့။ အႏုပညာရွင္ တစ္ေယာက္ဟာ သူ႕ကို တံခါးေတြ ဖြင့္ေပးမယ့္ သူ လိုအပ္တယ္။ 

သူ႔ကို လမ္းေတြ ျပေပးမယ့္သူ လိုအပ္တာေပါ့ေနာ္။ အဲေတာ့ ကိုယ့္ ဘဝနဲ႔ ပတ္သက္ လာရင္ ပထမဦးဆံုး တံခါးေတြ ဖြင့္ေပးတဲ့ သူ ကေတာ့ ထူးအိမ္သင္ေပါ့ေနာ္။ သူနဲ႔ က လူခ်င္းေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မေတြ႕လိုက္ ရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူရဲ႕ ဂီတ ေတြက ကိုယ္ျမင္ခ်င္တဲ့ တံခါးေတြ နဲ႔ ကိုယ္ျမင္ခ်င္တဲ့ ႐ႈခင္းေတြ ကို ျမင္ သြားေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ 

အဲဒီေတာ့ သူ႔ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ၿပီးမွ ပဲ ေအာ္ ဂီတ ဆုိတာ ဟို အေနာက္မွာ အေတာ္ က်ယ္ျပန္႔ ေန ပါလားေပါ့ေနာ္။ တကယ့္ ကို ပံုရိပ္ေတြ မ်ားစြာ သြားရမယ့္ လမ္းေၾကာင္းေတြ မ်ားစြာ သူ ကေန သိရ တယ္ေပါ့ေနာ္။ သူ ကေန သူ႔ရဲ႕ ဂီတေတြ နားေထာင္ရင္း အကုန္ သိလာတယ္ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္ေတြ ကလဲ သူ႔ကို အရမ္းႀကိဳက္တယ္။

 ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတာ က ကဗ်ာဆန္လို ႔ ႀကိဳက္တာ က တစ္မ်ိဳး၊ ကၽြမ္းက်င္ လို႔ ႀကိဳက္တာက တစ္မ်ိဳး။ တကယ့္ အေလးနက္ထား လို႔ ႀကိ္ဳက္တာ တစ္မ်ိဳး မ်ိဳးစံုေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ သူရဲ႕ေက်းဇူး နဲ႔ တံခါးေတြ ကို အမ်ားႀကီး ျမင္ ခဲ့ရတယ္။ ပြင့္ ခဲ့တယ္။ လမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ေတြခဲ့ရတယ္။ ဒါက နံပါတ္တစ္ တစ္ေယာက္ေပါ့။ ထူးထူးျခားျခားေပါ့ေနာ္။

ေနာက္ တစ္ေယာက္ ကေတာ့ Queen ေပါ့ေနာ္။ အဂၤလန္ က အဖြဲ႕ေပါ့။ Queen အဖြဲ႔ က သူတို႔ဆို ပိုၿပီး ေဝး တာေပါ့ေနာ္။ ပိုေဝးတယ္ ဆိုေပမယ့္ ဒုတိယေျမာက္ ထပ္ၿပီးေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ တံခါးေတြေပါ့ေနာ္။ ေတြ႕ သင့္ေတြ႔ထိုက္ တဲ့ လမ္းညႊန္ ဝါဒေတြကို သိလိုက္တာ Queen ရဲ႕ သီခ်င္းေတြပဲ။ 

သူ႔ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ တဲ့ အခ်ိန္ မွာ ဂီတ ဆိုတာ ေမွာ္ တစ္ခုလိုပဲ ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္႔ စိတ္ႀကိဳက္ ကိုယ္ ဖန္တီး ႏိုင္ရင္ ႀကိဳက္တာ ကို လုပ္လို႔ ရတယ္ ဆိုတဲ့ အဆင့္ကို သူတို႔က ျပတယ္ေပါ့ေနာ္။ Classic  ဆိုတာ လဲ ျမင္ရတယ္။ Rock  ဆိုတာလဲ ျမင္ရတယ္။ Power  ဆိုတာလဲ ျမင္ရတယ္။ Emotion  ဆိုတာကို လဲ ျမင္ ရတယ္။ အကုန္လံုးျမင္ရတယ္။ ဒီ Queen အဖြဲ႔ က အဲလိုႀကီးႀကီး မားမား Impact  ေပါ့ေနာ္ ျဖစ္တာကေတာ့ အဲႏွစ္ေယာက္ေပါ့။

ဆရာ႔ အေနနဲ႔ လက္ရွိ မွာ ကိုယ္က ပညာေရး ဘက္ကိုလဲ လုပ္ေနတယ္။ လက္ရွိ မွာ ေအာင္ျမင္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီ ဂီတ မွ မဟုတ္ပါဘူး လူငယ္ေတြ ထဲမွာလဲ အျခား ဝါသနာ ပါတဲ့ အရာေတြ ကို ႀကိဳးစားေနတဲ့ လူငယ္ေတြ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ေတြ တြက္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္ မႈ တစ္ခုကို ရရွိဖို႔ ဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ိဳး စိတ္ထားနဲ႔ ေရွ႕ဆက္သင့္လဲ ဆရာ။

နံပါတ္တစ္ ကေတာ့ အေလးအနက္ ထားတဲ့ စိတ္ေပါ့ေနာ္။ အေလးအနက္ ထားတဲ့ စိတ္က အေတာ္ေလး အေရးႀကီးမယ္။ ဂုဏ္ယူ တတ္တယ္။ ဂုဏ္ျပဳ တတ္တယ္။ နားလည္ တယ္ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ တစ္ခ်က္ က ေသေသ ခ်ာခ်ာ သိဖို႔လိုတယ္။ ေသခ်ာ သိဖို႔ တစ္သက္လံုး ႀကိဳးစားရတယ္ေပါ့။ အရမ္းလဲ ခက္တယ္။ 

ကိုယ္က ဘယ္သူလဲ ကိုယ္ ဘယ္ေလာက္တတ္လဲ။ ကိုယ္ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ႏိုင္လဲ ဆိုတဲ့ အေပၚမွာ ကိုယ္ ဘာကို ႀကိဳက္တာလဲ။ ကိုယ္ဘာကို ျဖစ္ခ်င္တာလဲ ဆိုတဲ့ အေပၚမွာ ေသခ်ာ သိဖို႔ အဲဒီတစ္ခ်က္က အေရးႀကီး တယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ လူငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ အဲဒါ တစ္ခ်က္ကို မသိၾကဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ သိဖို႔လဲ ခဲယဥ္းတယ္။ 

ကိုယ္ ဘယ္သူလဲ ကိုယ္ ဘာျဖစ္ခ်င္လဲ ကိုယ္ ဘယ္ေနရာမွာ ေတာ္လဲ။ ကိုယ္ တကယ္ ဘာလုပ္ခ်င္ေနတာ လဲ။ ဘာလုပ္တာကို ကိုယ္ တကယ္ေပ်ာ္ေနတာလဲ ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မသိၾကဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ အကုန္လံုးက ေရာၿပီးေတာ့ သြားေနတာကိုး။ 

ပတ္ဝန္းက်င္ၾကည့္တယ္။ ဟိုၾကည့္ ဒီၾကည့္ ၾကည့္တယ္။ clear သိပ္ မျဖစ္ဘူး။ clear သိပ္ မျဖစ္လို႔ ရွိရင္ နည္းနည္း အခက္အခဲ ရွိတယ္။ အမွန္ေတာ့ clear ျဖစ္တဲ့သူေတြ မွန္သမွ် တစ္ခ်ိန္မွာ တကယ္ကို ေရာက္ လာတာေပါ့ေနာ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြ ထဲမွာလဲ ေအာင္ျမင္မႈ ကို ရဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ သူေတြ ထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ က်ေတာ့ လည္း version ရွိေပမယ့္ က်ဆံုးတဲ့ သူေတြ အခိုက္ အတန္႔ေပါ့ ဆရာရယ္ အခက္ ခဲေတြေၾကာင့္ ဆရာတုိ႔ လဲ ေက်ာ္ျဖတ္လာတဲ့ သူေတြ ဆိုေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး စိတ္ဓာတ္က် အားငယ္ေနတဲ့ သူေတြ အတြက္ေကာ ဘဝ မွာ အခက္ခဲေတြ ႀကံဳတဲ့ သူေတြ အတြက္ ဘယ္လိုမ်ိဳး စိတ္နဲ႔ ဒီလို အခက္ခဲေတြ ကို ေက်ာ္လႊားသင့္လဲ ဆရာ။

ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အျမင္နဲ႔ ကိုယ္ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕ႀကံဳ  ကို ေျပာျပရမယ္ ဆိုရင္ ကိုယ္က ထားတဲ့ version ကို တစ္ေနရာ မွာ ထားတယ္။ ဒါကို ကိုယ္က ျမင္သြားၿပီ ဘယ္သူမွ မျမင္ဘူး။ ခုသီခ်င္း တစ္ပုဒ္ေတာင္ ေရး ထားပါတယ္။ လွတဲ့ ၾကယ္စင္ ဆိုတာ။

 ေဘးနားက လူေတြ ကို ေျပာျပတယ္။ ေျပာျပလဲ ၾကားခ်င္မွ ၾကားတယ္။ ၾကားရင္လဲ အေလးနက္ ထားခ်င္မွ ထားတယ္။ ဒါ ကေတာ့ ႀကံဳကို ႀကံဳရမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ version က ကိုယ္သိတယ္။ သိတဲ့ အခ်ိန္မွာ ခုနက အခက္အခဲ ဆိုတဲ့ အရာက ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းရမယ့္အရာေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္က ေလွ်ာက္ရမွာကို အဲဒီ ကို ေလွ်ာက္ တဲ့ အခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အရမ္းကို ခက္ခဲတဲ့ အရာေတြကို အရမ္းကဲလြန္း လြန္းတယ္။ သိတယ္ မို႔လား လာၿပီးေတာ့ ပိတ္တာ တို႔ တားတာ တို႔ ကိုယ္နဲ႔ အခန္႔မ သင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒါ ခလုတ္ေတြ လို႔ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။


ဒီ ခလုတ္ေတြကို အရမ္းကဲ လုပ္လြန္းတယ္။ လုပ္လြန္းေတာ့ ဒီ အရာႀကီးကို မေရြ႕ဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္။ ဒီအရာ မေကာင္းေၾကာင္း သူမ်ားေတြကို ေျပာခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ရဲ႕ Type  က အဲဒီ လို မဟုတ္ဘူး ကိုယ့္ရဲ႕ version အဲဒီကို ကိုယ္ေရာက္သြားမယ္။ ပန္းတိုင္ေပ့ါေနာ္။ 

သြားမွာ ဆိုေတာ့ ဒီ ခလုတ္က တစ္ခုက ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ေရာက္လာၿပီ အခက္ခဲ လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ ဒုကၡ လို႔ပဲ ေျပာ မလားေပါ့။ ဒီ အရာက ဘာလဲ ကိုယ့္အတြက္ တစ္ကယ္ ရည္ရြယ္တာ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ဒါမွ မဟုတ္ ရင္လဲ သူက ဘယ္ေလာက္ထိ ေလးနက္ တာလဲ။ ဒီ အရာ ကို နည္းနည္းၾကည့္လိုက္တယ္။ 

ၾကည့္လိုက္ၿပီး ေက်ာ္သင့္ရင္ ေက်ာ္သြားတယ္။ နည္းမ်ိဳးစံုေပါ့ေနာ္။ သိိတယ္ မို႔လား မလိုအပ္ပဲ ေတြ႕သမွ် အခက္ခဲေတြ ကို သြားၿပီး ရွင္းမေနဘူးေပါ့ေနာ္။ ရွင္းေနလို႔ ရွိရင္ ကုိယ့္ ခရီးကလဲ မေရာက္ေတာ့ ဘူးေလ။ အဲဒီ ေတာ့ သာမန္ ကိစၥ အားလံုး ကို သာမန္ လို႔ပဲ သေဘာ ထားလိုက္တယ္ေပါ့။

 ေျပာရမယ္ ဆိုလို႔ ရွိရင္ တကယ့္ အေရးႀကီးတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ပန္းတိုင္ သာလွ်င္ အေရးႀကီးဆံုး အဲဒီ ကို မေရာက္ ေရာက္ေအာင္ သြားမယ္။ ဒီလိုႀကံဳလာတဲ့ အခက္အခဲ ဆိုတဲ့ အရာ ကို သာမန္ လို႔ပဲ သေဘာ ထားၿပီးေတာ့ အၿမဲတမ္း ေက်ာ္သြားဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္ေပါ့။ အဲဒိ လိုမ်ိဳး သြားလို႔ ရွိရင္ ခရီးက ေရာက္လာ လိမ့္မယ္ လို႔ ထင္တယ္။

ဆရာ႔ အေနနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ အႏုပညာ လမ္းခရီး မွာ ပရိသတ္ အတြက္ေကာ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဂီတ အတြက္ေကာေပါ့ေနာ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳး လမ္းေၾကာင္းေတြ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားသြားဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိလဲ ဆရာ။ 

အခု ကေတာ့ လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းကို ေသခ်ာ သြားေနတယ္။ တစ္ခု ကေတာ့ Music Creation  ေပါ့။ Music Creation  ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ္ ဖန္တီးခ်င္တဲဲ့ အရာ ကို တစ္သက္လံုး ဖန္တီးသြားမယ္။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ အရာ ကို စပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ Music Creation က ႑ကို ပိုၿပီးေတာ့ အားစိုက္ၿပီးေတာ့ တစ္သက္လံုး လုပ္ခ်င္ဆံုး ကိစၥေပါ့ေနာ္။  အဲဒါကို ေတာက္ေလ်ာက္လုပ္မယ္။

 ေနာက္ တစ္ခုက Music Education  ေပါ့။ Music Education   ဆိုတာ ဒီျမန္မာႏိ္ုင္ငံ ကေတာ့ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံ ရဲ႕ ထံုးစံ အတိုင္း Music Education  ဆိုတဲ့ က႑ေတြ က အေတာ္ေလး နိမ့္တယ္ေပါ့ေနာ္။ လူေတြ က သိပ္ၿပီး ဂီတ အေၾကာင္း ကို သိပ္ မသိဘူး။ မသင္ ခဲ့ရဘူး။  မသင္ ခဲ့ရေတာ့ ဂီတ ကို Eject  မလုပ္ႏိုင္ ဘူးေပါ့ေနာ္။ 

လူအမ်ားစု က Eject မလုပ္ႏိုင္တဲ့ လူေတြ အတြက္ ဖန္တီးေနတဲ့ Music  ကလဲ ဘယ္လို မွ သိပ္ၿပီး အမ်ားႀကီး ျမင့္ လာမွာ မဟုတ္ဘူး။  အဲဒါ အဓိကေတာ့ Music Education နိမ့္လို႔ ပဲ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိလာဖို႔ သိလာတဲ့ အခ်ိန္ မွာ သူတို႔ တန္ဖိုး ထားတတ္ လာလိမ့္မယ္ တန္္ဖိုးထားတတ္ တဲ့ အဆင့္ကို သူတို႔ေရာက္လာရင္ ဒီႏိုင္ငံ က ဂီတ Level  က ျမင့္လာလိမ့္မယ္။ 

အဲဒါ ကေတာ့ Long time ေပါ့။ အေဝးႀကီး သြားရမယ့္ ခရီးေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အဲဒီ အရာကို လုပ္ ထားတယ္။ သြားရမယ့္အရာေပါ့ေနာ္။ လုပ္ကို လုပ္မယ္ေပါ့ေနာ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ က Music Education ျမင့္လာတဲ့ အခါမွာ တန္ဖိုး ထားစရာ ဂီတ ဆိုတာ သပ္သပ္ ေပၚလာ လိမ့္မယ္။ သူတို႔ လိုက္ရွာၾကလိမ့္မယ္။ ဥပမာ ထားပါ မဟာ ဂီတေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တကယ္ ဂႏၴဝင္ ဂီတ ေတြေပါ့ လိုက္ရွာၾကလိမ့္မယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ကြာလတီ ေကာင္းေကာင္း နဲ႔ ေသခ်ာ quality ေကာင္းေကာင္း နဲ႔ ေသခ်ာ collection ထိန္းသိမ္း ထားတဲ့ ဟာမ်ိဳး ကလဲ ျမန္မာျပည္မွာ မရွိဘူး။ 

အဲဒီ လိုမ်ိဳး အတြက္လည္း ရည္ရြယ္ၿပီး beauty of tradition ကို္ယ္ေတြ လုပ္တဲ့ Project ေပါ့ေနာ္။ ဂ်ပန္ေတြ နဲ႔ တြဲၿပီး လုပ္ေနတယ္။ တကယ့္ ကို လူေတြ လိုအပ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ collection ေကာင္းေကာင္း နဲ႔ quality ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဖန္တီး ရတဲ့ Project ေတြကို လုပ္တယ္။ အဲဒါ ကလဲ Long time ေပါ့ ေနာ္။ 

Long time ဆိုေတာ့ အၿမဲတမ္း ကို လုပ္ျဖစ္မွာ အထက္္ က တိုင္းရင္းသားေတြ ရဲ႕႐ိုးရာ ဂီတ ဆိုလဲ သိပ္ တန္ဖိုးႀကီးတယ္။ ႀကီးေပမယ့္လည္း လူေတြ က မသိဘူး။ မျမင္ဘူးေပါ့ေနာ္။ တန္ဖိုးထားရမယ္ ထိန္းသိမ္း ရမယ္ ဆိုတာ သိပ္ၿပီး မသိၾကေသးဘူး။ 

တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ က်ရင္ေတာ့ သိလာ မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ခုကိုယ္ေတြ က ဒါေတြကို သိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒါေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ တကယ့္ကို တိုင္းရင္းသား ႐ိုးရာေတြ ကို လုပ္ဖို႔ အတြက္ အၿမဲႀကိဳးစားေနတာေပါ့။



 ပိုင္သိခၤ
 http://mizzimaburmese.com/article/8943

No comments:

Post a Comment