Tuesday, August 28, 2018

ထူးအိမ္သင္ မွတ္တမ္း


 
ထူးအိမ္သင္ မျဖစ္မီ အမည္ရင္း ေက် ာ္ျမင့္လြင္ဘဝနဲ႔ ရန္ကုန္ကို သီခ် င္းသြင္းဖို႔ တက္လာေတာ့ ဘားလမ္းထိပ္ ၊ အေနာ္ရထာလမ္းေပၚက အပ္ခ်ဳပ္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွာ တီးဝိုင္းကိစၥ ဝင္ေမးတယ္ ။ အဲသည္ အပ္ခ် ဳ ပ္ဆိုင ္ပိုင္႐ွင္က Aces တီးဝိုင္းမန္ေနဂ် ာ ကိုစိုးေအာင္ အကိုပါ ။
 
ေက် ာ္ျမင့္လြင္ကိုၾကည့္ၿပီး ဘယ္ကလဲလို႔ ေမးတယ္ ၊ ပုသိမ္ကပါ လို႔ ေျဖတယ္ ။ ပုသိမ္ဖက္က ဆိုရင္ မင္းေအာင္လို သီခ် င္းမ် ဳိ းေတြပဲ ျဖစ္မွာပဲ ၊ Aces က ဒါမ် ဳိ းမတီးဖူးလို႔ ေျပာလႊတ္တာ ခံခဲ့ရပါတယ္ ။
 
စီးရီးသြင္းၿပီးျပန္ေတာ့ ဘားလမ္းထဲကပဲ ဂႏၶမာေတးသံသြင္းကို သြားျပတယ္ ။ စီးရီးေရာင္းခ် င္လို႔ပါေပါ ့ ။ အဲသည္မွာ ဆိုင္ဝန္ထမ္း တစ္ေယာက္က သီခ် င္းေတြ နားေထာင္မၾကည့္ပဲ ဇာတိျမဳိ ့ကို ေမးျပန္တယ္ ။ ပုသိမ္ကပါ လို႔လည္း ေျပာလိုက္ေရာ ... ဒါဆိုရင္ ××× ဆိုင္က ိုသြားပါလို႔ ၫႊန္းတာ ခံလိုက္ရျပန္ပါတယ္ ။
 
 သူၫႊန္းတဲ့ဆိုင္က မင္းေအာင္တို႔ ၊ အႏိုင္တို႔ ၊ ေမာင္ဂဠဳန္... စသူတို႔ရဲ႕ ေတးအမ် ဳိ းအစားေတြကို ျဖန္႔ခ်ိ တဲ့ ဆိုင္ပါ ။ ျမစ္ဝကြၽ န္းေပၚဖက္က ဆိုရင္ စတီရီယိုလည္း မက် ၊ ျမန္မာသံ စစ္စစ္လည္း မဟုတ္တဲ့ စေကာ စက country song ေတြခ် ည္း ေနမွာပဲလို႔ တစ္ထစ္ခ် ယူဆထားၾကပံု ရပါတယ္ ။ ( Country song ဆိုတာ စႏၵယားခ် စ္ေဆြ ဆံုးျဖတ္ေပးခဲ့တာပါ ။
 
အင္တာဗ် ဴ းတစ္ခုမွာ စႏၵယားခ် စ္ေဆြ ေရးဖဲြ႔တဲ့ ေတးအမ် ဳိ းအစားကို country song ( ေက် း လက္ေတး ) လို႔ ေမးသူက ယူဆတယ္ ။ ဦးခ် စ္ေဆြက မဟုတ္ဘူး ၊ တို႔သီခ် င္းေတြက ျမန္မာသံစစ္စစ္ ၊ မင္းေအာင္ ၊ အႏိုင္ ၊ ေအာင္သူ ၊ မင္းယ် ာ တို႔ ေတးေတြကသာ country song လို႔ ျပင္ေပးပါတယ္ ။ )
 
၁၉၈၅ - ၈၆ တစ္ဝိုက္မွာ ထြက္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ် င္းေတြဟာ တည္တည္ႀကီးေတြ ၊ စကားလံုး ပီပီသသ နဲ႔ ဒဲ့ႀကီးေတြ ဆိုၾကတဲ့ကာလ ၊ music အပိုင္းကို သိပ္ၿပီး အေလးမထားပဲ ကဗ် ာ ရြတ္တဲ့ ပံုစံေတြ မ် ားေနတဲ့ အခ်ိ န္လို႔ မူပိုင္ ေမာင္ေဇာ္သစ္ ( ထူးအိမ္သင္ ပဲြဦးထြက္ စီးရီးကို ျဖန္႔ခ်ိ ေပးသူ ) က သံုးသပ ္ပါတယ္ ။ ( သူေျပာတဲ့ music က ေတးသြား melody ကို ဆိုလိုသလား မသိ ) ။ သူက ေက် ာ္ျမင့္လြင္ရဲ႕ အေခြၾကမ္းကို ေသခ် ာ နားေထာင္ၿပီး ကတည္းက သည္ေတးေတြဟာ သူခ် ဥ္ျခင္းတပ္ ေတာင့္တေနတဲ့ ဂီတ အမ် ဳိ းအစားပဲလို႔ အခိုင္အမာ ဆံုးျဖတ္လိုက္သူပါ ။
 
  

 


 

ျဖန္႔ခ်ိ ဖို႔ ျဖစ္လာတဲ့အခါ သည္တုန္းက ေက် ာ္ျမင့္လြင ္အမည္နဲ႔ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္က ရိွေနတယ္ ။ ဒါ ့ေၾကာင့္ နာမည္ေျပာင္းဖို႔ ျဖစ္လာတယ္ ။ ကိုငွက္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ေပ် ာက္သြားတယ္ ။ ေမာ္လျမဳိ င္ ျပန္သြားတာ ... ။ ျပန္လာေတာ့ ထူးအိမ္သင္ အမည္ ေျပာင္းမယ္လို႔ ေျပာတယ္ ။
 
 ေမာင္ေဇာ္သစ္ တို႔က သည္အမည္ဟာ ေထာင့္ေတာ့ ေထာင့္တယ္ ။ စိုင္းခမ္းလိတ္ ၊ စိုင္းထီးဆိုင္ အမည္ေတြလိုပဲ ၾကားရစမွာ နားထဲ ကိုးလိုးကန္႔လန္႔ေပမယ့္ အႏုပညာအား ေကာင္းခဲ့ရင္ နားဝင္ခ် ဳိ သြားတာပါပဲလို႔ အေကာင္းဖက္က လွည့္ေတြးၾကပါတယ္ ။
 
အမွန္မွာက ကိုငွက္ဟာ မြန္ ၊ ျမန္မာ ကျပား ... ။ မြန္ဇာတိေသြး ျပလာတာပါ ။ ရာဇာဓိရာဇ္ အေရးေတာ္ပံုက် မ္း မွာ ဗညားအိမ္ ၊ လဂြန္းအိမ ္ဆိုတဲ့ မြန္ လူစြမ္းေကာင္းေတြ ရိွပါတယ္ ။ အဲသည္ ( အိမ္ ) စကားလံုးကို အျမတ္တစ္ႏိုးယူတဲ့ သေဘာပါပဲ ။ ( သင္ ) ကေတာ့ ေခၚလို႔ေကာင္းေအာင္ ျဖည့္လိုက္တဲ့ သေဘာလို႔ ယူဆရပါတယ္ ။
 
 
ထူးအိမ္သင္တို႔ဟာ ေက် ာင္းသားဘဝက ဆရာေမာင္သာႏိုးရဲ႕ ထင္း႐ူးပင္ရိပ္ ဘာသာျပန္ ကဗ် ာ စာအုပ္ ကို အသည္းစဲြသူေတြလို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ေမာင္သာႏိုး ဘာသာျပန္ ကဗ် ာေတြက ေ႐ွး႐ိုးစဲြေတြ အဖို႔ အအ အိပ္မက္ မက္သလို ၊ ဘာဆိုလိုခ် င္မွန္း သိမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အသစ္ကို အာသီသ ရိွသူ လူငယ္ေတြအဖို႔ေတာ့ ျပ႒ာန္းစာေတြ ၊ ရသေျမာက္ ကဗ် ာေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။ ထင္း႐ူးပင္ရိပ္ရဲ႕ ေရးဖဲြ႔ပံု အရိွန္အဝါဟာ ထူးအိမ္သင္ ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ေတြ ၊ စာသားေတြ အေပၚမွာလည္း အထိုက္အေလ်ွ ာက္ လႊမ္းမိုးခဲ့မယ္ ထင္ပါတယ္ ။
 
တစ္ကယ္ေတာ့ သူေရးဖဲြ႔တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ၇၅ % ေလာက္ဟာလည္း ထူးအိမ္သင္ မျဖစ္မီ ေက် ာ္ျမင့္ လြင ္ဘဝမွာ သူေရးခဲ့တာေတြေပါ ့ ။ ရန္ကုန္ေရာက္မွ သီခ် င္းေရး က်ဲ သလိုေတာင္ ျဖစ္သြားပါတယ္ ။ ေရးျဖစ္ရင္လည္း တစ္ထိုင္တည္း ေရးႏိႈင္စြမ္းပါတယ္ ။
 
အိုေအစစ္ စတူဒီယိုရဲ႕ ထိုင္ခံု႐ွည္ တစ္လံုးေပၚ ထိုင္ရင္း ဆူညံေနတဲ့ ပတ္ဝန္းက် င္ ၾကားမွာပဲ .. " ရာဇဝင္မ် ား ရဲ႕ သတို႔သမီး " ကို သူေရးခဲ့ပါတယ္ ။ ဂစ္တာ မပါဘူး ၊ စာသားခ် ည္း ေရးခ် လိုက္တာပါ ။ ဒါေပမယ့္ စာသားေရးရင္းနဲ႔ပဲ အသံ ( melody ) တစ္ပါတည္း ထည့္ႏိႈင္ခဲ့ပံု ရပါတယ္ ။
 
သူ႔မွာ ဂီတဝမ္းစာ ဘယ္ေလာက္ျပည့္ေနလဲဆိုရင္ ... အသံသြင္းဖို႔ အတြက္ သီခ် င္းစာသားေတြ တစ္ကူး တစ္က က် က္မွတ္တာ ၊ ဂစ္တာကိုင္ၿပီး အဆိုက် င့္ေနတာမ် ဳိ း လုပ္ေလ့ မရိွပါဘူး ။ အိပ္ခ် င္ အိပ္ေန မယ္ ၊ သို႔မဟုတ္ စာတစ္အုပ္ ဖတ္ခ် င္ ဖတ္ေနမယ္ ။ သန္းေခါင္ေက် ာ္ ၂ နာရီခဲြ ၊ ၃ နာရီေလာက္မွာ ခြၽဲ ၊ သလိပ္ ဟန္႔ၾကည့္တယ္ ၊ ok တယ္ ဆိုရင္ သူ အသံသြင္းပါတယ္ ။ ထြက္လာတဲ့ ဂီတ အရည္အေသြးက တစ္ျပည္လံုး သည္းသည္းလႈပ္ပါ ။
 
ထူးအိမ္သင္ဟာ ျမဳိ ့မၿငိမ္း ခပ္ဆန္ဆန္ပဲ ။ ဆရာျမဳိ ့မၿငိမ္းက သီခ် င္းေရးတဲ့ အလုပ္ကို အျမင္မေတာ္လို႔ ဝင္လုပ္ခဲ့သူပါ ။ ေတးေရးဆရာ ျဖစ္ေကာင္းေစရယ္လို႔ တမင္ ၾကဳိ းစားခဲ့သူ မဟုတ္ပါဘူး ။ သို႔ေပမယ့္ အျမင္မေတာ္လို႔ သူ ဝင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ( ေရးခဲ့တဲ့ ) ေတးေတြက ဂႏၳဝင္ေတးေတြအျဖစ္ တင္က် န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္ ။
 

 ထူးအိမ္သင္လည္း စင္စစ္ ၊ ေတးေရးဆရာသာ ျဖစ္ခ် င္တာ ၊ အဆိုေတာ္ လုပ္ခ် င္သူ မဟုတ္ပါဘူး ။ အေျခအေနအရ ဆိုျဖစ္ခဲ့တာ ... ။ မေ႐ွာင္သာ မလဲႊသာ လုပ္ခဲ့ရတဲ့ အလုပ္ကပဲ သူ႔ကို ဂႏ ၳဝင္ အဆိုေက် ာ္ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္ ။
 
ဂီတအစည္းအရံုး အစည္းအေဝးတစ္ခုမွာ ထိုစဥ္က ဥကၠ႒ အေကာ္ဒီယံအုန္းေက် ာ္က ထူးအိမ္သင္ကို ဟာ .. အဆိုေတာ္ႀကီး ဆိုၿပီး တစ္ရင္းတစ္ႏီွး ပုခံုးဖက္ ႏႈတ္ဆက္တယ္ ။ ထူးအိမ္သင္က ဦးအုန္းေက် ာ္ကို ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ၿပီး ... " က် ေနာ္ အဆိုေတာ္ မဟုတ္ဘူးဗ် ၊ ေတးေရးဆရာ " လို႔ တုန္႔ျပန္ပါတယ္ ။ ေတးေရးဆရာ ဘဲြ႔ထူးကို သူပိုၿပီး မက္ေမာခဲ့ပါတယ္ ။
 
သူက ေငြမက္သူလည္း မဟုတ္ဘူး ။ သူတို႔ေခတ္က အဆိုေက် ာ္ ေတာ္ေတာ္မ် ားမ် ား ဖားကန္႔ တက္ၾက တယ္ ။ ဟိုမွာ ေသာင္းဂဏန္း ၊ သိန္းဂဏန္း ဆုခ် ၾကတာ ... ။ ေငြ တန္ဖိုးရိွတဲ့ေခတ္မွာ အဆိုေက် ာ္ တစ္ေယာက္ ဖားကန္႔က ျပန္လာရင္ သိန္း ၃ - ၄ ဆယ္ေတာ့ ပိုက္မိတာပဲလို႔ ၾကားဖူးပါတယ္ ။
 
အဲသည္ကို တစ္ေခါက္ပဲ သူသြားတယ္ ။ ေနာက္ မသြားေတာ့ဘူး ။ ပိုက္ဆံရတာေတာ့ မွန္ပါတယ္ ၊ အဲသည္လူေတြမွာ အႏုပညာ မရိွဘူး ၊ ပိုက္ဆံပဲ ရိွတာ ။ သည္လို လူေတြကို သီခ် င္းဆို မျပခ် င္ဘူးဆိုတဲ့ ခံယူခ် က္နဲ႔ ေနာက္ မသြားေတာ့ဘူး ။
 
 
နာမည္ေက် ာ္ ပ် ဥ္းမနား ႏွစ္က်ိ ပ္႐ွစ္ဆူပဲြလည္း တစ္ေခါက္လားပဲ သူႏဲႊတယ္ ။ ညေန ၆ နာရီကေန မနက္ ၆ နာရီအထိ မာရသြန္ ေဖ် ာ္ေျဖေရး အစီအစဥ္ကို အႏိွပ္စက္ခံေနရသလို သူျမင္လာတာေၾကာင့္ ေနာင္မွာ ေ႐ွာင္ပါတယ္ ။ သည္ပဲြေတြဟာ ေငြရတယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ သူ မေပ် ာ္ဘူး ၊ စိတ္မပါဘူး ။ သူစိတ္ပါတဲ့ ပဲြမ် ဳိ းက် ရင္ တစ္ျပားမွ မရေပမယ့္ ေပ် ာ္ေပ် ာ္ပါးပါး ႏဲႊခ် င္ရင္ ႏဲႊတာပါ ။
 
သူက မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကို လူ႔ေလာကမွာ အသက္ ၄၅ - ၅၀ ေလာက္အထိ ေနရရင္ ေတာ္ၿပီလို႔ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္ ။ ဘာလို႔လည္းေမးေတာ့ အၾကာႀကီးေနရမွာ ပ် င္းလို႔တဲ့ ။ ၄၁ ႏွစ္ျပည့္ အၿပီး တစ္လခဲြ အၾကာမွာ သူဆံုးခဲ့ပါတယ္ ။


စာၫႊန္း >> နံနက္ခင္းဂ် ာနယ္ အင္တာဗ် ဴ

 

Maung Maung Nee
 
 

No comments:

Post a Comment