Sunday, September 1, 2019

စြယ္စုံရ မင္းသားႀကီး တြံေတးသိန္းတန္ ၏ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္း


မည္သည့္ ဆုတံဆိပ္
မည္သည့္ ဘဲြ႕ထူး ဂုဏ္ထူး
မည္သည့္ အကယ္ဒမီ မွ မရခဲ့ ရွာေသာျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာရွင္ စြယ္စုံရ မင္းသားႀကီး တြံေတးသိန္းတန္ ၏ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္း ၊

တြံေတးသိန္းတန္ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အဆိုေတာ္၊ စာေရးဆရာ၊ ေတးေရးဆရာ၊ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ဇာတ္ဆရာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သူသည္ ျပည္သူ႕အက်ိဳးကို သယ္ပိုးခဲ့သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသမား တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့သည္။ 

သူေခတ္ သူ႔အခါက သူ႔ေလာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့သူ မရွိခဲ့သလုိ ၊ ယခုေခတ္တုိင္ေအာင္ သူ႔ေလာက္ လူတန္းစားမေရြး ၏ ရင္ကို သိမ္းပိုက္ႏုိင္သူ ေနာက္တစ္ေယာက္ ရွိအံ့မထင္။“

သူ႔ေခတ္က ၿမဳိ႕ေရာေတာပါ မက လြန္စြာေျခာက္ကပ္လွသည့္ ေလးအိမ္တန္းလုိ ေနရာမ်ားတြင္ ပင္ သူ႔သီခ်င္းသံမ်ား ပ်ံ႕လႊင့္ခဲ့ဖူးသည္။ သူ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔ဆုိလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ တိတိျပည့္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔ကို လူႀကီး လူငယ္မေရြးသိၾကေသးသည္။ သူ႔သီခ်င္းသံမ်ားကို ေနရာအႏွံ႔၌ ၾကားေနရေသးသည္။ ဒါပင္ သူ႔ရဲ႕အႏုပညာစြမ္းအား ျဖစ္သည္။



တြံေတးသိန္းတန္
တြံေတးသိန္းတန္ ကို ရွမ္းႏြယ္ဖြား ျမန္မာ သမားေတာ္ႀကီး ဦးဖိုးဦးႏွင့္ ေဒၚၫိုတို႔မွ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃၀၃-ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၇)ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၄၁-ခု၊ စက္တင္ဘာလ (၂၆) ရက္၊ ေသာၾကာေန႔တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း၊ တြံေတးၿမိဳ႕နယ္၊ ရွမ္းစုႀကီးေက်း႐ြာ၌ ေမြးဖြားခဲ့ သည္။ ေမြးခ်င္း ေျခာက္ေယာက္ အနက္ ပၪၥမေျမာက္ ျဖစ္သည္။


 ေမြးခ်င္းမ်ားမွာ ကိုထြန္းရီ၊ မအုန္းက်င္၊ ကိုထြန္းေအး၊ မဝင္း၊ သိန္းတန္၊ ေမာင္ၾကည္ေငြတို႔ ျဖစ္သည္။ ေသာၾကာသားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေန႔သင့္နံသင့္ ေမာင္သိန္းတန္ ဟု အမည္ေပးခဲ့ သည္။


ငယ္ဘဝ
အ႐ြယ္ေရာက္လာေသာအခါ ရွမ္းစုႀကီးေက်း႐ြာ မူလတန္းေက်ာင္း( ဆရာႀကီး ဦးခ်န္ထြန္း ေက်ာင္း) တြင္ တတိယတန္း အထိ ပညာသင္ယူခဲ့သည္။ စတုတၳတန္းမွ သတၱမတန္း အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ စမ္းေခ်ာင္း၊ ဟုမ္းလမ္း (ယခု ပန္းလႈိင္လမ္း) ရွိ အစ္ကိုႀကီး ေဆးဆရာ ဦးထြန္းရီ ၏ ေနအိမ္တြင္ ေနထိုင္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ ပညာသင္ယူခဲ့သည္။ ရန္ကုန္တြင္ ခုႏွစ္တန္းအထိေနၿပီး ဟယ္ရီတန္ အေရးအခင္းျဖစ္၍ ခုႏွစ္တန္း စာေမးပြဲ ေအာင္ကာ ဇာတိေျမ ရွမ္းစု႐ြာသို႔ ျပန္လာ ခဲ့သည္။




ထိုမွ တစ္ဖန္ တြံေတး အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ပညာ သင္ယူခဲ့ရာ ၁၉၅၉−ခုႏွစ္တြင္ နဝမတန္း စာေမးပြဲေအာင္ျမင္သည္။ တြံေတးသိန္းတန္သည္ ငယ္စဥ္ကပင္ ကဗ်ာေရးစပ္ သီကုံးျခင္းႏွင့္ သီခ်င္းဆိုျခင္း၊ ဂီတကို ဝါသနာအထုံ ပါလာခဲ့၍ တြံေတး မယ္ဒလင္ ဦးသန္းႂကြယ္ ထံတြင္ ေတးဂီတပညာကို သင္ယူသည္။



တြံေတးသိန္းတန္ ဝန္ထမ္းဘဝ
နဝမတန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ အစိုးရပုံႏွိပ္ႏွင့္ စာေရးကိရိယာ ဌာနတြင္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ၿပီး ၁၉၆၁−ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့အသံသို႔ အငယ္တန္း စာေရးအျဖစ္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္သည္။ ထိုမွ ျမန္မာ့အသံ ဓာတ္ျပား၊ ပိဋကတ္တိုက္တြင္ လက္ေထာက္ ပိဋကတ္ တိုက္မႉး အဆင့္ထိ တိုးျမႇင့္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။



တစ္ေန႔တြင္ စႏၵယား ေအာင္ခင္ မွ ေမာင္သိန္းတန္ အား ျမန္မာ့အသံတြင္ အသံလႊင့္ရန္ ငါးမိနစ္ စာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေရးခိုင္းသည္။ ေမာင္သိန္းတန္ သည္ မယ္ဒလင္ေကာက္ကိုင္ၿပီး သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ ေရး၍ Note ထည့္လိုက္သည္။ 


ထုိသီခ်င္းကား..ယေန႔တုိင္ မၾကာခဏၾကားေနရဆဲျဖစ္သည့္..”ပန္းစံပယ္ ေၾသာ္..နန္းလယ္ မေပၚခုိက္ဟာမုိ႔..အလုိက္ေတာ္တန္သင့္ရုံပ..ခံပြင့္ကုိ ကုံးရတယ္..” အစခ်ီေသာ “ေထြးညဳိ” သီခ်င္းျဖစ္ေလသည္။


အႏုပညာရွင္ဘဝ
တြံေတးသိန္းတန္သည္ သီခ်င္းေရးသား သီဆိုျခင္း ဝါသနာ အရ ဆရာဦးသန္းႂကြယ္၊ တပ္မေတာ္ (ေရ) မွ PO ဦးသန္းျမင့္၊ ဂီတာသိန္းစိုး၊ စႏၵရားေမာင္ေမာင္ေအး၊ ေမာင္ေမာင္ေလး တို႔ထံမွ ဂီတပညာကို ဆည္းပူးခဲ့ၿပီး ၁၉၅၆-ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့အသံ ေရဒီယိုမွ ေတးသီခ်င္း တစ္ပုဒ္စ၊ ႏွစ္ပုဒ္စ စတင္ထုတ္လႊင့္ခဲ့ရာ ၁၉၆၀-၆၁-ခုႏွစ္က ကိုယ္တိုင္ေရး ကိုယ္တိုင္သီဆို ခဲ့ေသာ မ်က္ရည္စမ္းျဖင့္ ခမ္းေလၿပီ သီခ်င္းျဖင့္ ဂီတနယ္သို႔ စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။



၁၉၆၂ခုႏွစ္တြင္ ကိုယ္တိုင္ေရးစပ္ သီကုံးကာ ျမန္မာ့အသံမွ ထုတ္လႊင့္ေသာ ေထြးၫို သီခ်င္းျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေက်ာ္ၾကား လူသိမ်ားလာသည္။ သို႔ႏွင့္ ဓာတ္ျပားေလာကတြင္ ပန္းႏြယ္ကစိမ္း၊ ႏွမလက္ေလၽွာ႔ေနေလေတာ့၊ ျမသီတာ အႀကိဳေတာ္ေထာက္ေပမယ့္၊ အသီး တစ္ရာ အၫွာတစ္ခု၊ ေမတၱာမီးအိမ္၊ ကိုယ္ရယ္ မင္းရယ္ ပန္းပိေတာက္ရယ္၊ ဖိုးလမင္းကို ေအာင္သြယ္ခိုင္းမယ္၊ မႈန္နံ႔သာ ျခယ္ကာသပါလို႔ စသည့္ သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေတးသံရွင္ အျဖစ္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ 


သူ၏ သီခ်င္းမ်ားသည္ ေက်းလက္၏ သဘာဝ အလွအပမ်ားႏွင့္ ေတာသူေတာင္သားတို႔၏ ခံစားမႈကို ကိုယ္စားျပဳသည္က မ်ားသည္။


တြံေတးသိန္းတန္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးျခင္း
ေထြးၫို သီခ်င္းက တြံေတးသိန္းတန္ကို ႏိုင္ငံေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ဘဝသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ သည္။ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္တြင္ ျမတ္ကဝိန္ ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလွေအာင္ ႐ိုက္ကူးေသာ ေထြးၫို ဇာတ္ကား၌ မင္းသမီး ခင္သန္းႏု၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေဌးဝင္း တို႔ႏွင့္ အတူ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရရွိခဲ့ရာ ေတးသံရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္အျဖစ္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလာသည္။ 


ထို႔ေနာက္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား ဆက္လက္႐ိုက္ကူးရန္ ျမန္မာ့အသံမွ အလုပ္ထြက္ခဲ့ၿပီး ခ်စ္သူေပးေသာ ေတးတစ္ပုဒ္ ဇာတ္ကားကို ဆက္လက္႐ိုက္ကူးသည္။


တြံေတးသိန္းတန္သည္ ႐ုပ္ရွင္ ကုမၸဏီေပါင္း မ်ားစြာက ကမ္းလွမ္း႐ိုက္ကူးေသာ ဇာတ္ကားမ်ား တြင္ အဓိကဇာတ္ေကာင္ အျဖစ္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ျမတ္ေလး၊ ဝါဝါဝင္းေ႐ႊႏွင့္ ခ်စ္သူေပး ေသာ ေတးတစ္ပုဒ္၊ ခင္သန္းႏုႏွင့္ ေမတၱာဇာတ္လမ္း ဆုံရာဝယ္၊ ႐ႈမဝ စမ္းစမ္းေအးႏွင့္ ပန္းႏြယ္က စိမ္း၊ ေဇာ္လြင္၊ ဝါဝါဝင္းေ႐ႊ တို႔ႏွင့္ အေ႐ႊတို႔႐ြာ၊ တင္တင္ၫိုႏွင့္ အညာသားေလး၊ ေဒစီေက်ာ္ဝင္းႏွင့္ ပန္းကေလးမ်ား မႏြမ္းေစခ်င္၊ ျမင့္ျမင့္ခိုင္ႏွင့္ မုန္းစရာႀကီး၊ မၪၥဴသင္းႏွင့္ ခ်မ္းေျမ႕သီတဂူ၊ စံရွားတင္ႏွင့္ ခ်စ္ရက္ကယ္ေႏွာင္း၊ ခင္သန္းႏုႏွင့္ အသက္ကိုႏွင္း၍၊ ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ ေမယုတို႔ႏွင့္ သတၱိေသြးႏွင့္ ေတးလုလင္၊ ႏွင္းဆီႏွင့္ နန္းၾကာရိပ္ၿမိဳင္၊ အပါအဝင္ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေပါင္း (၆၇) ကား ႐ိုက္ကူးခဲ့သည္။



တြံေတးသိန္းတန္ သည္ ဝတၱဳ၊ ဇာတ္ၫႊန္း၊ ဒါ႐ိုက္တာ အျဖစ္လည္း ႐ိုက္ကူး ထုတ္လုပ္ခဲ့ရာ မင္းသမီး စႏၵာႏွင့္ တြဲဖက္ သ႐ုပ္ေဆာင္သည့္ ကိုယ္ရယ္ မင္းရယ္ ပန္းပိေတာက္ရယ္ႏွင့္ ခ်စ္မိေတာ့လည္း အ႐ူးအမူး ဇာတ္ကားတို႔မွာ ပရိသတ္၏ ႏွစ္ၿခိဳက္အားေပးျခင္း ခံရသည္။



တြံေတးသိန္းတန္ ဓာတ္ျပားသီခ်င္း

ဓာတ္ျပားေတးသီခ်င္းမ်ား အေနႏွင့္ ေထြးၫို ထြက္ရွိၿပီး ေနာက္ပိုင္း အဆက္မျပတ္ သီဆို ထုတ္ လႊင့္ခဲ့ရာ အဆိုေတာ္ တြံေတးသိန္းတန္ ကိုယ္တိုင္ အေရအတြက္ မွတ္မိျခင္း မရွိေတာ့ဟု ဆို သည္။ တိတ္ေခြ (၂၉)ေခြ ထြက္ရွိခဲ့ၿပီး သီခ်င္းပုဒ္ေရ ၃၂၀−ခန္႔၊ ျပဇာတ္ေတးမ်ား ပါဝင္လၽွင္ ၃၅၀ ခန္႔ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကသည္။



ဇာတ္သဘင္
၁၉၇၄ ခုႏွစ္တြင္ တြံေတးသိန္းတန္ ဂီတ ႐ုပ္ရွင္ ျပဇာတ္ သဘင္ ဇာတ္သဘင္ အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္း ကာ ဇာတ္မင္းသား အျဖစ္ႏွင့္လည္း အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္သို႔ လွည့္လည္ကျပခဲ့ရာ ႐ုံျပည့္႐ုံလၽွံ ပရိသတ္အားေပးျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။


 ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ေတးသီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုေလ့ရွိေသာ တြံေတးသိန္းတန္သည္ ဂီတ ပရိသတ္ အားေပးမႈ အမ်ားဆုံး ရရွိေသာ ေတးျပဳ အဆိုေတာ္ အျဖစ္ ျမန္မာ့ဂီတ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပသည္။

ကိုယ္တိုင္ေရး၊ ကိုယ္တိုင္သီဆို အသံလႊင့္ခဲ့ေသာ ေတးသီခ်င္းမ်ားစြာ အနက္ ဖိုးလမင္းကို ေအာင္သြယ္ခိုင္းမယ္၊ ႏွမလက္ေလၽွာ႔ ေနေလေတာ့၊ ဝဏၰပဘာ၊ အသီးတစ္ရာ အၫွာတစ္ခု၊ အေမ့ပါးက သနပ္ခါး တို႔မွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ မ႐ိုးႏိုင္ေသာ ေတးမ်ားအျဖစ္ ဂႏၴဝင္တြင္ က်န္ရစ္သည္။



စာေရးဆရာ
ထို႔ျပင္ တြံေတးသိန္းတန္သည္ ဂီတ ႐ုပ္ရွင္ သာမက သီးသန္႔ လုံးခ်င္းဝတၱဳရွည္ မ်ားကိုလည္း ေရးသားခဲ့ရာ စာအုပ္ (၂၀) ခန္႔ထိ ရွိခဲ့သည္။ မေခၚသာ ေတာ္ရာကၿပဳံးပါမယ္၊ အခ်စ္ကစေန ကိုယ္က စေန စေသာ ဝတၱဳစာအုပ္မ်ားက ထင္ရွားသည္။



တြံေတးသိန္းတန္ မိသားစုဘဝ
အဆိုေတာ္ တြံေတးသိန္းတန္ သည္ ေဒၚစန္းျမင့္ႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့ၿပီး သားသမီး (၄) ဦး ထြန္းကား ခဲ့သည္။ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့သည္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ အရက္အလြန္အကြ်ံ ေသာက္ ရာမွ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။


 ေနာက္ဆုံး အႏုပညာ အလုပ္မ်ားကိုပါ ရပ္တန္႔ခဲ့ရသည္ အထိ အေျခအေန ဆုိး၀ါးခဲ့ရသည္။ ဘဝလည္းပ်က္၊ အိမ္ေထာင္လည္းကြဲၿပီး ဇာတိရြာသို႔ျပန္လာေသာအခါ ဖိနပ္ေတာင္မပါဘူးဟု ဆိုၾကေလသည္။


ကံတရားအရ ကယ္တင္ရွင္ ႏွစ္ဦးေပၚလာခဲ့သည္ ။ ကိုတင္ေဌးႏွင့္ မသန္းခ်စ္ (ေခၚ) ခ်စ္စပယ္ တို႔ ရြာထိ လိုက္လာၿပီးျပဳစု ပ်ိဳး ေထာင္ေပးၾကသည္ ။


ခ်စ္စပယ္ႏွင့္ျမန္မာ့အသံတြင္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ျဖစ္ၿပီး ရင္းႏွီးခဲ့ၾကသည္ ။ ယခုျပန္ေတြ႕ေသာ အခါ သံေယာစဥ္ျဖစ္ၿပီး လက္ထပ္လိုက္ၾကသည္ ။

ရန္ကုန္သို႔ျပန္လာၿပီး သူမ်ားအိမ္တြင္ ခိုကပ္ေနၾကသည္။ ဂီတစာဆို ကိုေက်ာ့မႈး သည္ တြံေတး သိန္းတန္ႏွင့္ ခ်စ္စပယ္ တို႔အား စံုတြဲသီခ်င္း တစ္ပုဒ္ ေရးေပးလိုက္ရာ တစ္ရွိန္ထိုး ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားသြားေလသည္ ။ ထိုသီခ်င္းကား ” ေမာင္ေရႊရိုး နဲ႔ ခ်စ္စပယ္ “ျဖစ္ေလသည္ ။
ဘဝနိဂုံး
တစ္သက္တာ ကာလပတ္လုံး အႏုပညာႏွင့္ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ တြံေတးသိန္းတန္ သည္ ၁၉၉၉ခု၊ ဇန္နဝါရီလ (၁၁) ရက္ေန႔ အသက္ ၅၈ႏွစ္ အရြယ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ အသည္း ကင္ဆာျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။


တြံေတးသိန္းတန္
တြံေတးသိန္းတန္ ၏ စ်ာပနႏွင့္ ပတ္သတ္၍ စာေရးဆရာ သုေမာင္ က “စိတ္လႈပ္ရွားေန ေသာေၾကာင့္ တုိတုိပဲ ေရးပါရေစ” ေခါင္းစဥ္ ျဖင့္ စာတစ္ပုဒ္ ေရးဖူးသည္။ ထုိစာမွာ ေအာက္ပါ အတိုင္းျဖစ္သည္။



ေငြၾကယ္တစ္ပြင့္ ေၾကြေသာပြဲ ၊ တြံေတးသိန္းတန္ေၾကြေသာပြဲ။ သူ႔ အသုဘကို ကြ်န္ေတာ္လုိက္ ပုိ႔ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေငြၾကယ္ပြင့္တုိ႔ ေၾကြေသာ အသုဘမ်ားသို႔ သြားေလ့သြားထ မရွိ။ အေၾကာင္းမွာ ေၾကြေသာၾကယ္ပြင့္ကုိ ဂါရ၀ျပဳျခင္းထက္ ၾကြေရာက္လာၾကမည့္ အျခားနာမည္ ေက်ာ္မ်ားကို ႀကိတ္ႀကိတ္တုိး လာေရာက္ၾကည့္ရႈ႕အားေပးၾကေသာ ပရိသတ္၏ ဒါဏ္ကို မခံႏုိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ 


ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေငြၾကယ္တစ္ပြင့္ေၾကြေလတုိင္း (မေၾကြမီကပင္) တတ္အားသေရြ႕ တတ္ႏုိ္င္ေသာနည္းျဖင့္ ကူညီသည္။

ယခု တြံေတးသိန္းတန္ ကိစၥတြင္လည္း လုိက္ပုိ႔ရန္ စိတ္ကူးမရွိခဲ့။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ ပုိ္င္ဆုိင္ ေသာ ပစ္ကပ္ေနာက္ဖြင့္ ကားကေလး ရွိေသာေၾကာင့္ ထုိကားျဖင့္ အကူအညီေပးရန္ လုိက္ခ်င္ တဲ့သူ လုိက္ၾကပါေစ ဆုိသည့္ သေဘာ ၊ ကုသုိလ္ျဖစ္သေဘာ။


ဆုိၾကပါစုိ႔ ။ ေရေ၀း သုသာန္သုိ႔ ေရာက္ပါၿပီ။ ေျမာက္ဥကၠလာ လမ္းမႀကီးမွ ေရေ၀းသုသာန္ အ၀င္ လမ္းေထာင့္ခ်ဳိး တြင္ ဆုိက္ကားဂိတ္ တစ္ခုရွိသည္။ ထုိေနရာအေရာက္ ကြ်န္ေတာ္အသံ ေတြၾကားရသည္။ ဆုိက္ကားသမားမ်ား၏ သံၿပဳိင္အသံမ်ားျဖစ္သည္။


“ကုိသိန္းတန္ဆီ အေရာက္ တစ္ေယာက္ငါးဆယ္”
အစတြင္ သူတုိ႔ဘာေၾကာင့္ေအာ္ေနမွန္း ကြ်န္ေတာ္နားမလည္။ ေနာက္မွ ေၾသာ္…ထုိေနရာမွ ေရခဲတုိက္အထိ ခရီးကုိ တစ္ေယာက္ငါးဆယ္ႏႈန္း ဟု ဆုိလုိေၾကာင္း သေဘာေပါက္ေတာ့ သည္။ 


ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္သည္။ ဟုတ္ပ ၊ ကုိသိန္းတန္ အား လာေရာက္ပို႔သၾကေသာ အသုဘရႈ႕ ပရိသတ္သည္ ေမာ္ေတာ္ကားစီးႏုိင္ေသာ အတန္းအစား မ်ဳိးမ်ားမွ မဟုတ္ၾကပါ ဘဲေလ။


ေရေ၀းသုသာန္ လယ္ကြင္းျပင္ႀကီးသည္ ဖုန္တစ္ေထာင္းေထာင္း ထေနသည္။ က်ဲက်ဲေတာက္ ပူေနေသာ ေနေရာင္ေအာက္တြင္ ကိုသိန္းတန္ အား လာေရာက္ဂါရ၀ျပဳၾကေသာ ပရိသတ္ႀကီး သည္ ပုရြက္ဆိတ္အုံ တုတ္ႏွင့္ထုိးသကဲ့သုိ႔ ရုန္းရင္းဆံခတ္ ဟိုေျပးဒီေျပး လႈပ္လႈပ္ရြရြ။ 


ကြ်န္ေတာ္ သတိထားမိသေလာက္ (ယခင့္ယခင္ ေငြၾကယ္ပြင့္တုိ႔ ေၾကြေလရာ လာေရာက္ၾက ေသာ ပရိသတ္မ်ဳိးမဟုတ္) လူအုပ္ႀကီးသည္ ဘယ္နာမည္ႀကီးေတြ လာၾကမည္ကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေန ၾကေသာ ပရိသတ္မ်ဳိး မဟုတ္ ။ ကုိသိန္းတန္ ၏ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈ႕ရန္ လာၾကေသာ ပရိသတ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။


ပါးကြက္ၾကားေတြလည္း ပါသည္။ အေပါစား ႏႈတ္ခမ္းနီ ရဲရဲေတြလည္းပါသည္။ ခုံဖိနပ္ေတြ လည္း ပါသည္။ အကၤ်ီအစုတ္အၿပဲေတြလည္း ပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမား ၊ အလုပ္ သမားႏွင့္ အေျခခံ လူတန္းစား။


ကုိသိန္းတန္ ၏ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈ႕ရန္ လာၾကေသာ ပရိသတ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ 

တစ္ၿခား ကြ်န္ေတာ္ သတိထားမိသည္မွာ စက္ဘီးျဖင့္ ထီေရာင္းၾကသူမ်ား။ သူတုိ႔သည္ ထီလာ ေရာင္းဟန္ မတူ ။ တြံေတးသိန္းတန္ကို လာေရာက္ ဂါရ၀ျပဳၾကပုံရသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ တစ္အုပ္စု လုံးသည္ စက္ဘီး ကတ္ဆက္မ်ားကို အက်ယ္ေလာင္ဆုံး ဖြင့္ထားၾကသည္။ တြံေတးသိန္းတန္ သီခ်င္းေတြခ်ည္းပါပဲ။


အရက္သမား တစ္ခ်ဳိ႕ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္ ။ မူးမူးႏွင့္ ကုိသိန္းတန္ သီခ်င္းေတြကို ေအာ္ဟစ္ သီဆုိေနၾကသည္။ မွတ္မွတ္ ရရ မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္ကုိလည္း ကြ်န္ေတာ္ေတြ႔သည္။ လူအတြဲျဖင့္ လာသည္။


“အသံပဲ ၾကားဖူးပါတယ္ဗ်ာ။ လူမျမင္ဖူးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ သူ႔မ်က္ႏွာေလးကို ကုိင္ၾကည့္ခ်င္လုိ႔ပါ။ သူအေလာင္းဘယ္မွာလဲဗ်ဳိ႕” ဟု ငုိသံပါႀကီးျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေနသံကို ကြ်န္ေတာ္ေကာင္းေကာင္းၾကားလုိက္ရသည္။ လႈိက္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။


ကိုသိန္းတန္၏ အေလာင္းကို ၀ွက္ထားရသည္ဟု တာ၀န္ရွိသူမ်ားကေျပာသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ပင္ ၾကည့္ခြင့္မရခဲ့ပါ။ အျပန္တြင္လည္း ေစာေစာက ေျပာခဲ့ေသာ ဆုိက္ကားဂိတ္ အေရာက္ ဆုိက္ကား သမားမ်ား၏ သံၿပဳိင္ေအာ္ဟစ္ေနသံကုိ ၾကားရျပန္ပါသည္။ ဒီတစ္ခ်ီ ၾကားရေသာ အသံေတြကား ကြ်န္ေတာ့္ရင္ကုိသာမက တစ္ကုိယ္လုံးကိုပါ ဆတ္ဆတ္တုန္ခါသြားေစပါသည္။



“ကုိသိန္းတန္ေရ ေသတဲ့အထိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကို လုပ္ေကြ်းသြားသလားဗ်”


ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေငြၾကယ္ပြင့္မ်ားသည္ ေကာင္းကင္၌ တစ္လက္လက္ေတာက္ပၾကကုန္၏။ ေၾကြခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း ေၾကြရမည္သာပင္။ သုိ႔ေသာ္ ဘယ္ေနရာဆီသို႔ ေၾကြမည္နည္း။


 ေက်ာက္ေဆာင္ ၊ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမ်ားေပၚသုိ႔ ေၾကြမည္ေလာ။ ပင္လယ္သမုဒၵရာ အတြင္းသုိ႔ ေၾကြမည္ေလာ။

….သုေမာင္
ကိုးကား
ရဲေသြးထက္ ေရးသည့္ ျပည္သူခ်စ္ေသာ တြံေတးသိန္းတန္၊
၂၀၁၅ ေအာက္တိုဘာလ၊ ျမတ္ပန္းရဂုံ စာေပ၊



စာ -၃
ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းအႏွစ္ခ်ဳပ္(၂၀၁၆)
ကာတြန္းဝင္းေအာင္ – ေအာင္ျမင္ေသာ ျမန္မာအႏုပညာရွင္မ်ား
သုေမာင္ – ခလုတ္တုိက္မိေသာ စရုိက္မ်ား
ကိုစိုးေအာင္လံ – ယစ္ထုတ္ဘဝမွ
ျပန္လည္ႏိုးထလာေသာ တြံေတးသိန္းတန္

Nan Aye Kyi


No comments:

Post a Comment