Sunday, June 3, 2018

ေအာ္စတင္ ( Lead )





( ကို ) ေအာ္စတင္ရဲ႕ နာမည္ အျပည့္အစံုက ေအာ္စတင္ ေဇးဗီးယား ( Austin Xavier ) ပါ ။ ေလာေလာဆယ္ ျပည္ပ ( Australia ) မွာ အေျခခ် ေနထိုင္ပါတယ္ ။ က် န္းမာေရးလည္း ေကာင္းလ်ွ က္ ပါ ၊ သြားဆဲ , လာဆဲ , ဂစ္တာတီးျမဲပါပဲ ။

 ျမန္မာျပည္က ပေလးဘိြဳ င္သန္းႏိုင္ ၊ သိန္းတန္ ( ျမန္မာျပည္ ) ၊ ေက် ာ္ႏိုင္ ( Bass ) တို႔ နည္းတူ သန္တုန္း ၊ ျမန္တုန္းပါ ။ ေအာ္ ... သည္ဂီတ ပညာ႐ွင္ႀကီးေတြက် အိုကံ ေကာင္းၾကပါလားလို႔ မုဒိတာ ျဖစ္ရပါတယ္ ။

( ကို ) ေအာ္စတင္ ဟာ စတီရီယို လမ္းေဖာက္သူေတြထဲမွာ ေ႐ွ ့ဆံုးက ပါခဲ့သူလို႔ေတာင္ ဆိုႏိႈင္ပါတယ္ ။ တကၠသိုလ္ ထြန္းေနာင္ ရဲ႕ ' မာမီရယ္ ႐ွာေပးကြယ္ ရီးစားလိုခ် င္တယ္ ' ေတးစု တစ္ျပည္လံုး ဟိုးဟိုး
ေက် ာ္သြားတာနဲ႔ အတူ ၊ စတီရီယို ဂီတဆိုတဲ့ ျမဴ းႂကြ ျမဳိ င္ဆိုင္တဲ့ ဂီတ အမ် ဳိ းအစား တစ္ခုလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ေမြးဖြားလာပါတယ္ ။

သည္ေတးစုကို ေနာက္ခံ တီးခတ္ေပးတဲ့ တီးဝိုင္းက Aces ပါ ။ ကိုေအာ္စတင္ က Aces ရဲ႕ lead ဂစ္တာ သမားပါပဲ ။ Aces ကို ထိန္းေက် ာင္း ပဲ့ကိုင္သူက ဂီတမႉး ဦးသန္းေရႊေပါ ့ ။ ဦးသန္းေရႊ ကို ရန္ကုန္စတူဒီယို အသံသြင္း တစ္ခုမွာ ျမင္ဖူးလိုက္ပါတယ္ ။ အသားျဖဴ ျဖဴ , ပိန္ပါးပါး ၊ စကားနည္းပံုရတယ္ ,ခပ္ကုပ္ကုပ္ပဲ ။

ဦးသန္းေရႊ ပံုစံကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ၾကည့္ရင္း ၊ ဆရာျမဳိ ့မၿငိမ္းတို႔ သက္ရိွ ထင္႐ွား ရိွစဥ္ကလည္း သည္လိုေနပံု ထိုင္ပံုမ် ဳိ းပဲ ျဖစ္မွာပဲလို႔ လြမ္းေမာမိရပါတယ္ ။

Aces ဟာ စ, တာထြက္ ကတည္းက ( Notes ) ဂီတ သေကၤတေတြနဲ႔ပဲ သီဆို တီးမႈတ္တယ္ ၊ စင္ျမင့္
ေဖ် ာ္ေျဖပဲြေတြမွာလည္း သေကၤတ စာရြက္ေတြၾကည့္ၿပီး တီးခတ္ၾကတာပါပဲ ။ အတီးသမားတိုင္းရဲ႕ေ႐ွ ့မွာ music stand ေတြ ခ် ၿပီး တီးခတ္ၾကတဲ့ သူတို႔ပံုစံက သိပ္ခန္႔ညားတာပဲ ၊ ဣေျႏၵလည္း ရၾကတယ္ ။

တစ္ျခား ေခတ္ျပဳိင္ဝိုင္းေတြက သေကၤတ ပညာ ေလ့လာဆဲ အခ်ိ န္မွာ ၊ Aces အဖဲြ႔သားေတြကေတာ့ သည္ပညာကို အရည္ၾကဳိ ေသာက္ေနပါၿပီ ။ ဂီတ ဝါသနာပါသူ လူငယ္ေတြၾကားမွာလည္း Aces အဖဲြ႔သားေတြ ( notes ) ကြၽ မ္း ( က် င္ ) တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းစကား ပ်ံ ့ႏံွ ့မႈနဲ႔အတူ ၊ အထင္ႀကီး ေလးစား စိတ္ေတြပါ တစ္ပါတည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္ ။







Aces ေတြ ေရးတဲ့ ဖတ္တဲ့ notes ကို တီထြင္သူကလည္း ဂီတမႉး ဦးသန္းေရႊ လို႔ သိရပါတယ္ ။ အခု ျမန္မာျပည္က တီးဝိုင္း အမ် ားစု အသံုးျပဳ ေနတဲ့ 1234 သေကၤတေတြဟာ ဦးသန္းေရႊ အားထုတ္ခဲ့ မႈေတြ လို႔ ယူဆရပါတယ္ ။ ( Play boys တီးဝိုင္း မွာေတာ့ စႏၵယား တင္ဝင္းလိႈင္က ျပန္လည္ပို႔ခ် တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ )

ျပည္လမ္း အေ႐ွ ့ဖက္က လိပ္ခံုး ဝင္းထဲမွာ ညပိုင္း Aces ေဖ် ာ္ေျဖေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း note stand ( သေကၤတစာရြက္ တင္တဲ့ သံတိုင္ ) ေတြနဲ႔ေပါ ့ ခင္ဗ် ာ ... ။ ႏဲြ႔ယဥ္ဝင္း တို႔လို နာမည္ႀကီး အဆိုေက် ာ္ေတြ ပါဝင္သလို ၊ ဇိမ္ဇမန္ တို႔လို အားယူဆဲ ေက် ာင္းသား ဝါသနာ႐ွင္ေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္ ။

ဇိမ္ဇမန္ က သူဆိုမယ့္ သီခ် င္းရဲ႕ ဂီတသေကၤတေတြကို အတီးသမားေတြရဲ႕ေ႐ွ ့က music stand မွာ တစ္ရြက္ခ် င္း လိုက္တင္တယ္ ။ ပထမ တစ္ပုဒ္ေတာ့ အဆို ၊ အတီး ေခ် ာလို႔ပဲ ခင္ဗ် ၊ ဒုတိယ တစ္ပုဒ္မွာ intro အေတာဝင္ေတာ့ ကိုေအာ္စတင္ မ် က္ေမွာင္က် ဳံ ့တယ္ ၊ေ႐ွ ့ကို နည္းနည္းကိုင္းၿပီး note ကို ေသ
ခ် ာၾကည့္တီးတယ္ ။

အဆိုပိုဒ္ မဝင္မီွမွာပဲ သူေခါင္းရမ္းၿပီးေတာ့ တီးလက္စကို ရပ္လိုက္ပါတယ္ ။ ေနာက္ စာရြက္ တစ္ရြက္ကို လွန္ပါတယ္ ။ ( စဥ္းစားၾကည့္ရတာ notes ေတြ မွားေနလို႔ ထင္ပါတယ္ ။ Aces လို သေကၤတကြၽ မ္းက် င္ သူေတြအဖို႔ မတီးတတ္စရာေတာ့ မရိွပါဘူး ။ )

Aces ဆိုတာနဲ႔ ေအာ္စတင္ ၊ ေအာ္စကာ သန္းတင္ ( ဒရမ္ ) ၊ ဇာလ် န္း ( Bass ) ... ၃ ေယာက္တဲြကို ေျပးျမင္မိၾကေပမယ့္ ၊ တစ္ကယ္တမ္း Aces စတင္ ဖဲြ႔စည္းစဥ္က ကိုေအာ္စကာ နဲ႔ ကိုဇာလ် န္း တို႔ မပါဝင္ေသးဘူး ။ သူတို႔က ဒုတိယ မ် ဳိ းဆက္ ... ။ ပထမ မ် ဳိ းဆက္က အတီးသမားေတ ြထဲမွာလည္း ကိုေအာ္စတင္က လဲြလို႔ ဂီတမႉး ဦးသန္းေရႊ ၊ ကိုစိုးေအာင္ ( ဆကၠဆိုဖုန္း ) အပါအဝင္ အားလံုး ကြယ္လြန္သြားၾကပါၿပီ ။

ကိုစိုးေအာင္ကိုလည္း ျမင္ဖူးလိုက္ပါတယ္ ၊ အရပ္ မနိမ့့္ မျမင့္ , ခပ္ဖိုင့္ဖိုင့္ လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ အေၾကာင္း တစ္ခုေၾကာင့္ Aces နဲ႔ ကိုေအာ္စတင္ လမ္းခဲြတယ္ ။ The Rays အဖဲြ႔ကို ထူေထာင္တယ္ ။ ေစာဘဲြ႔မႉး လို လက္သံေျပာင္ေျမာက္သူေတြနဲ႔ အားျဖည့္တယ္ ။ ေမဆ ိြရဲ႕ စီးရီးတစ္ခု သူတို႔ ဖန္တီးေပးၾကတယ္ ၊ အဲသည္ စီးရီးလည္း ေအာင္ျမင္တာပါပဲ ။

ပရင့္စ္ ဘေသာ္ ရဲ႕ စီးရီးလည္း လူေျပာသ ူေျပာ မ် ားခဲ့ပါတယ္ ။ ေနာက္ထပ္ က် ေနာ္ မမွတ္မိတဲ့ စီးရီးေပါင္း ေျမာက္မ် ားစြာလည္း The Rays နဲ႔ အတူ ကိုေအာ္စတင္ ဦးေဆာင္ တီးခတ္ခဲ့ပါတယ္ ။ ကိုေအာ္စတင္ က အဆိုလည္း ဝါသနာပါတယ္ ။ ငယ္ႏုစဥ္က ျမန္မာ့အသံ Local Talent ( ျပည္တြင္း ပါရမီ႐ွင္မ် ား ) က႑မွာ ဝင္ႏဲႊဖူးတယ္ ။

သည္တုန္းက Toney Hendley ( ေနာင္ .. ဘိုဘိုဟန္ ) ၊ Victor ခင္ညဳိ ၊ တို႔နဲ႔အတူ ကိုေအာ္စတင္လည္း ဗိုလ္သီခ် င္းေတြ ဟဲခဲ့ပါတယ္ ။ သူတို႔ေနာက္မွာ Joyce ( ေနာင္ ... ႏဲြ႔ယဥ္ဝင္း ) ၊ Marie Connway ( တင္မိုးခိုင္ ) ... စသူတို႔ မေ႐ွးမေႏွာင္း အစြမ္းျပၾကတာပါ ။

႐ွင္ဘုရင္ျဖစ္မယ့္သူဟာ ေသ်ွ ာင္ကေလးနဲ႔ ဆိုသလို ၊ ကိုေအာ္စတင္ အပါအဝင္ စတီရီယ္ို လမ္းေဖာက္ခဲ့ၾကသူေတြဟာ အေသြးထဲ ၊ အသားထဲက တစ္ကယ္ကို ဂီတသစ္ကို ခ် စ္ျမတ္ႏိုးလို႔ ၊ ငယ္ႏုစဥ္ ကတည္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလ့က် င့္ပ် ဳိ းေထာင္ ခဲ့ၾကသူေတြပါ ။

ဂီတဝမ္းစာျပည့္လို႔လည္း သူတို႔ အႏုပညာကို ပရိသတ္က တန္ဖိုးထား ႏွစ္သက္ၾကတာပါ ။ ( မင္းမင္းလတ္ ရဲ႕ ေခြးျဖဴ မ သီခ် င္းမွာ ကိုေအာ္စတင္ရဲ႕ ဂစ္တာလက္သံက ႐ိုး႐ိုး ႐ွင္း႐ွင္းနဲ႔ ဆဲြေဆာင္မ ႈရိွခဲ့တာကို ခုထက္ထိ မွတ္မိေနပါတယ္ ။ ) ကိုေအာ္စတင္ အပါအဝင္ စတီရီယို လမ္းေဖာက္သူႀကီးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ရင္း ေစတနာအေလ်ွ ာက္ ခုခ်ိ န္မွာ က် န္းက် န္းမာမာ ၊ ခ် မ္းခ် မ္းသာသာ ... ။



 




 



 

_______________________________


ACES ( မူလ လူေဟာင္းမ် ား )

ဦးသန္းေရႊ ။ ။ ( ဂီတမႉး ) Trumpet 
ကိုစိုးေအာင္ ။ ။ Saxophone
ကိုေဘဘီး ။ ။ Bass ( Aces အမည္ေပးသူ ၊ )
ကိုစိန္စိန္း ။ ။ ရစ္သမ္ဂစ္တာ
ကိုေအာ္စတင္ ။ ။ Lead
Frank Lwin ။ ။ Drums
( Aces အမည္က ဖဲခ် ပ္က spade တစ္ ပံုကို ယူတာလို႔ ဆိုပါတယ္ ။ )


-------------------

ဒုတိယ ACES

ဦးသန္းေ႐ႊ
က္ိုစိုးေအာင္
ကိုေအာ္စတင္ ။ ။ Lead
ေအာ္စကာသန္းတင္ ။ ။ ဒရမ္
ဇာလ် န္း ( Victor Raj ) ။ ။ Bass
ဂ် င္မီေတး > စိုးတင့္ေသာင္း ။ ။ Organ 
ေက် ာ္ျမင့္ ။ ။ Percussion
________________________

THE RAYS

ေအာ္စတင္ ။ ။ Lead
ေစာဘဲြ႔မႉး ။ ။ 2 nd Lead
ေဇာ္ဝင္းရိွန္ ။ ။ ဒရမ္
ေမာင္ေမာင္လြင္ ။ ။ KB
ပီတာဇုန္ ။ ။ Bass

--------------

The Rays ( ဒုတိယ )

ေအာ္စတင္ ။ ။ Lead
Elvis KoKo ။ ။ ?
သိန္းလြင္ ။ ။ ?
ဇန္မရ ။ ။ ?
ကိုလူဝိုင္း ။ ။ ဒရမ


--------------------


The Rays ( တတိယ )

ေအာ္စတင္ ။ ။ Lead
ကိုေက် ာ္မင္း ။ ။ ?
ကိုေက် ာ္ႏိုင္ ။ ။ Bass
လက္စလီ စိန္ေဒြး ။ ။ KB ( ? )
ကိုလူဝိုင္း ။ ။ ဒရမ္ Julu , 2016


Crd; Maung Maung Nee
 

No comments:

Post a Comment