Wednesday, November 1, 2017

အႏုပညာ က်န္​​ေအာင္​ ၾကဳိးစားခဲ့သူ { ေစာဘြဲ႕မွဴး }





*ဆရာမ မ​ေအးကုိ ခ်စ္​လုိ႔ပါ  နဲ႔ အနီးဆုံးလူ * ကုိ ထုဆစ္​ခဲ့သူ { သို႔မဟုတ္​ } က်န္​တာ ဘာျဖစ္​ပ​ေစ 
အႏုပညာ က်န္​​ေအာင္​ ၾကဳိးစားခဲ့သူ ။

 ထူးအိမ္​သင္ တကၠသုိလ္​​ေက်ာင္​းသား ဘဝ ဦးဘဲြ႕မႈးရဲ႕ ကက္​ဆက္​တိတ္​​ေခြကုိ နား​ေထာင္​ရင္​းကုိ
ကက္​ဆက္ ​တိတ္​​ေခြ ထုိင္​ကန္​​ေတာ့မိခဲ့ဖူးတယ္ ​တဲ့ ။ သူ႔ရဲ႕ ပညာ သူ႔ ဖန္​တီးမႈ စြမ္​းအား ဘယ္​​ေလာက္ 

​ရုိက္ ​ခ်က္​ျပင္​းလဲဗ်ာ ။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ဒီလုိ ပုဂၢဳိလ္​မ်ဳိးကုိ တစ္ကူး တစ္က ထပ္​လုိက္​ရွာၿပီး ထပ္​ ဂုဏ္​ျပဳဖုိ႔ မသင္​့ဘူးလားဗ်ာ ။
ဆရာေစာဘြဲ႕မႈး အေကာင္းဆံုး ဖန္တီးမႈ တစ္ခုကေတာ့ Iron Cross ေခါင္းေဆာင္၊ ခ်စ္စမ္းေမာင္ ကို 
သင္ၾကား ေမြးထုတ္ ေပးႏိုင္ျခင္းပါပဲ ။ Iron Cross ေတးဂီတ အဖြဲ႕ဟာ ဘုရားထံ ဦးစြာ ဆုေတာင္းျပီးမွ 
စတင္ေျဖေဖ်ာ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ မဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႕သားေတြလည္း လက္ခံၾကပါတယ္။ 

ဆရာေစာဘြဲ႕မႈး မူးယစ္ေဆးဝါး သားေကာင္ ဘဝမွာ ေဆး-ဘယ္လိုျဖတ္ျဖတ္ မရပါဘူး။
ေနာက္ဆံုး ခဝဲျခံ၊ အင္းစိန္က Y.C Young Crusader သင္းအုပ္ဆရာၾကီး ေဒးဗစ္ရိုးမို (ကြယ္လြန္) က ဘုရားထံ အပ္ႏွံျပီး မူးယစ္ေဆးျဖတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။


ဟသၤာတ ဖက္က ေရာက္လာတဲ့၊ ခ်စ္စမ္းေမာင္ကို သူ႕ရဲ့ တပည့္ အျဖစ္လက္ခံျပီး ဂီတပညာ၊ အစ-အဆံုး အကုန္လံုး ေပးခဲ့ပါတယ္။ ထူးခြ်န္တဲ့ တပည့္ျဖစ္သူက ဂီတပညာ၊ ဘုရား ကိုးကြယ္ျခင္းေတြ အေမြ ဆက္ခံႏိုင္ ခဲ့ပါတယ္။ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္ ပညာရွင္မ်ားဟာ ဘုရား ကိုးကြယ္မႈ အားၾကီးသူမ်ား ရွားပါးၾကေပမယ္​့
ဆရာေစာဘြဲ႕မႈးက အလြန္ ဘုရား၊ တရား ကိုင္းရိႈင္းသူျဖစ္ပါတယ္…။
ၿမန္​မာ့ စတီရီယို ဂီတ ေလာက မွာ ရွမ္း ဂီတ စာဆို စိုင္းခမ္းလိတ္ ဟာ သူ႔ရဲ႕ မ်ားျပားလွတဲ့ သီခ်င္း ဇာတ္
လမ္း ဖြဲ႕မႈေတြနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့သလို သီခ်င္းမ်ားက တစ္ဆင့္ ပံုဝတၳဳ ဇာတ္လမ္းေတြ အမ်ားအျပား ေျပာျပခဲ့သူ ။

ေနာက္တစ္​ဦး ကေတာ့ ကရင္ ဂီတပညာရွင္ ေစာဘြဲ႕မွဴး လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ ေန႔စဥ္ လူမႈ ဘဝထဲမွာ သူသူ ငါငါ ၾကံဳေတြ႕ရတတ္တဲ့ လူ႔ သဘာဝ ျဖစ္ရပ္ေလးေတြ၊ သင္ခန္းစာ ယူစရာ သံေဝဂ ရစရာေလးေတြ အေၾကာင္းရာစံုကို သူဖြဲ႕သြားႏိုင္ခဲ့တယ္။

ေလာက ဇာတ္ထုပ္ မ်ိဳးစံုကို လွစ္ဟျပခဲ့တာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သူ႔ဖြဲ႕သမွ် ဟာ ကိုယ္ေတြ႕ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
ဒါေပမယ့္ အငွား ခံစား ဖြဲ႕သီ ပံုေဖာ္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ အႏုပညာ အားေကာင္းေတာ့ သူ႔ရဲ႕ သီခ်င္း ဇာတ္လမ္းေတြ
တိုင္းက ခံစားမႈရသ ကို ေပးႏိုင္စြမ္းတယ္ ။ အသိတရား အျမင္ ေတြ႕ရွိမႈ တစ္ခုခုကိုလမ္းညႊန္ ႏိုင္စြမ္းတယ္။
မၿပည့္စံုတဲ့ အစုိးရ ဝန္ထမ္း သားသမီး ဘဝ ခံစားမႈ ဇာတ္လမ္း
“ေပ်ာ္တာေပါ့ အေမရယ္” ။ လူၾကမ္းမင္းသား၊ စတန္႔မင္းသား တစ္ေယာက္ ဘဝ
“သုခုမ ရဲ႕ေက်းကၽြန္ႀကီး”။

ေတာထဲေတာင္ထဲက ဆင္လုပ္သား သစ္ထုတ္ေရးသမားမ်ား အေၾကာင္း
“ရိုးမရဲ႕ညေေန”။

အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပတဲ့
မိဘ ရဲ႕ သားသမီး ခံစားခ်က္ “ ခရစၥမတ္ကိုေၾကာက္တယ္” ။

လူ႔ေလာက နဲ႔ အံေခ်ာ္ေနတဲ့ စည္းအျပင္ကလူ ဘဝ ေဖာ္က်ဴး
“ၾကက္ေျခခတ္”၊ “မွားတဲ့ဘက္မွာ ေနၾကည့္မယ္” ။

လမ္းေပၚက မိဘမဲ့ ကေလးငယ္ “ဆိုးေပ”။
ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္ ရဲ႕ အခ်စ္ သင္ခန္းစာ “ ေအးပံုကို ခ်စ္တယ္ ” ။

မိဘနဲ႔ ဆန္႔က်င္ ေလွ်ာက္လမ္းခဲ့ရတဲ့ ဂစ္တာသမား ဘဝ “ ဂစ္တာ လူ ေလး”
(ဒီသီခ်င္​းက ျမန္​မာျပည္​သိန္းတန္​ရဲ႕ အ​ေၾကာင္​း ​ေရးထားတာလုိ႔ ​ေျပာပါတယ္​)။

ဘဝရဲ႕ အနိမ့္အျမင့္ ေလာကဓံ “ ေလေၾကာင့္ ေငြေၾကာင့္ မလြင့္ပါ ” ။ 
အငွား စိတ္ကူးယဥ္ ေတြးေတာ.. အမ်ားအတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖ ေရးသားေပးေနရတဲ့ သီခ်င္းေရး ဆရာ၊
စာေရးဆရာ ရဲ႕ ခ်ိဳ႕ငဲ့တဲ့ ဘဝ ပံုေဖာ္ “ ေမာတယ္ ”။

ျမန္​မာျပည္ အေျခအေန ေနာက္ခံမွာ ခ်ဲ႕ထြင္ စဥ္းစားစရာ အမ်ားႀကီး ေပးႏိုင္တဲ့ အေတြးတစ္ခု ကို 
“ က်ားဟာ က်ားလို ေနဖူးရဲ႕လား ” ဆိုကာ အံမဝင္ ခြင္မက် ေနရာမွား အခ်ဳပ္ေနွာင္ ခံေနရရွာတဲ့
တိရစာၦန္ရံု ျမင္ကြင္းေလးနဲ႔ ပံုေဖာ္တဲ့...
“ေတာပန္းခ်ီကား”။

တင္စားဖြဲ႕ႏြဲ႕ခံ အမ်ိဳးသမီး နာမည္မ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အခ်စ္သီခ်င္း အေျမာက္အျမား အစရွိတဲ့ မဆံုးႏိုင္တဲ့ စာ
ရင္းရွည္ႀကီး ရပါမယ္။
လူ႔ေလာက အေၾကာင္း အဖြဲ႕ေကာင္းခဲ့သူ ပံုေျပာ ဆရာႀကီး ေစာဘြဲ႕မွဴး ရဲ႕ ဂီတ ဘဝကို ျပန္သံုးသပ္ရင္
အေရး၊ အဆို၊ အတီး၊ ဂီတမွဴး စြယ္စံု ရမႈ က သူ႔ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ ပါရမီလို႔ ဆိုရပါမယ္။ သူ လုပ္ခဲ့သမွ် ဂီတ
အလုပ္ အားလံုးဟာ အႏုပညာ အရ၊ ဂီတ သေဘာအရ ေအာင္ျမင္ လူေလးစား ခံခဲ့ရတယ္။





ေတးေရးမွာ ဆိုရင္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္၊ ႏိုင္ငံျခား သံစဥ္မွီး သီခ်င္း အမ်ိဳးစားစံု ရာခ်ီ ေရးခဲ့ၿပီး အပုဒ္တိုင္း လိုလို လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ သီခ်င္းေတြက စထြက္စဥ္မွာ ေခတ္ကာလ လူအမ်ား နားဝင္ လြယ္တဲ့ ဂီတ ပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေခတ္ကိုေက်ာ္ေနလို႔ မေအာင္ျမင္ခဲ့တာမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း (၁၀/၁၅) ႏွစ္ျခား ျပန္ဆိုၾကရင္ သီခ်င္းတိုင္း လိုလို ေပါက္သီခ်င္းျဖစ္ ပရိသတ္ ခံတြင္းေတြ႕ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။
၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ား ရဲ႕ ေရာ့ခ္ ပရိသတ္ လူငယ္မ်ားဟာ ေစာဘြဲ႕မွဴး ေရး သီခ်င္း အမ်ားစုကို သူ ဆံုးၿပီးခ်ိန္ သူ႔ 
အမွတ္တရ ျပန္ဆိုၾကေတာ့မွ ၾကားဖူးခဲ့ၾကတာ မ်ားတယ္။

သူေရး ေရာ့ခ္ အျပင္းစား သီခ်င္းမ်ိဳးကို ၾကားရခ်ိန္မွာ လူငယ္မ်ား အံ့ၾသတုန္လႈပ္ ဖ်ားကုန္ၾကတယ္။ 
ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ကိုပဲ ဒီလို ႏို္င္ငံတစ္ကာ တန္းဝင္ အီလက္ထေရာနစ္ ဂီတ သီခ်င္း အျပင္းစားေတြ သူ ဘယ္ ေခတ္ က ဖန္တီးခဲ့ၿပီး ဘယ္သူေတြ ဆိုခဲ့သလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့သလဲ၊ႏွေျမာတသ ျဖစ္ၾကတယ္။
တစ္ကယ္လည္း သူဟာ အေနာက္တိုင္း ဂီတစနစ္ အေျခခံသီခ်င္း ပံုစံမ်ိဳးစံုကို ကိုယ္ပိုင္ ဂီတ အျဖစ္ စုတုျပဳရင္း ကိုယ္ပိုင္ဟန္ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့တယ္ ။

တစ္ခ်ိဳ႕ သီခ်င္းေတြက ေခတ္ နဲ႔ သိသိသာသာ လမ္းခြဲ ထြက္ခဲ့ၿပီး ေခတ္ကို ဦးေဆာင္ခဲ့တယ္။
ျမန္မာသံ စစ္စစ္ သီခ်င္းေတြလည္း သူ ေရးခဲ့ဖူးတယ္ လို႔ သိရတယ္။
ဂစ္တာ အတီသမား တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔လည္း သူဟာ ႏိုင္ငံတစ္ကာ ကို အျမဲ မ်က္ျခည္ မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ သင္ယူရင္း တီးဟန္၊ တီးကြက္ အသစ္ေတြ ျမန္​မာျပည္မွာ စြန္႔ဦး တီထြင္ လမ္းေၾကာင္းေပးခဲ့သူ တစ္ဦးပါ။

ေစာဘြဲ႕မွဴး ကို ၈၀ ခုႏွစ္မ်ား ရဲ႕ျမန္​မာ့ ထိပ္တန္း ဂစ္တာ သမား တစ္ေယာက္လို႔ ဂီတ ေလာကသားမ်ား အ
ၿငင္းပြားဖြယ္ မရွိ လက္ခံခဲ့ၾကတယ္။

သူ႔ရဲ႕ ဂစ္တာသမား ဘဝ၊ ဂီတမွဴး ဘဝဟာ ၁၉၇၀ ႏွစ္မ်ား ကတည္းက စခဲ့ၿပီး ရုပ္ရွင္ ေနာက္ခံေတးေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေတးစုေပါင္းမ်ားစြာ မွာ ဂီတ ဖန္တီး စီမံ ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ျမန္​မာျပည္ရဲ႕ အထင္ကရ ေတးဂီတ အဖြဲ႕ အေရ အတြက္ အမ်ားအျပားကို (ေနာက္ဆံုး Iron Cross အထိ) ဦးေဆာင္ ထူေထာင္ေပးခဲ့သူလည္း ျဖစ္
တယ္။

လူငယ္ အဆိုေတာ္ေပါင္း ေၿမာက္ျမားစြာ၊ ဂစ္တာသမားေပါင္း မ်ားစြာ၊ အျခား ဂီတ အတီး ပညာရွင္ေပါင္း မ်ားစြာ ကိုလည္း ေလ့က်င့္ သင္ၾကား ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပး ခဲ့သူ၊ ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚ
တြန္းတင္ ေပးခဲ့ႏိုင္သူပါ။။
ကိုယ္တိုင္ အဆို အေနနဲ႔လည္း တစ္​ကိုယ္ေတာ္ ေတးစု တစ္ခု နဲ႔ အုပ္စုေတး တစ္ခ်ိဳ႕ ဓမၼ ေတးစုမ်ားမွာ
သီဆို ခဲ့ပါေသးတယ္။

တစ္​ကိုယ္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ေရး/ဆို ေတးစု “ သီခ်င္းေျပာေသာ ပံုျပင္မ်ား ” ဟာ စီးပြား သေဘာ မေအာင္ျမင္ခဲ့ေပမယ့္ အႏုပညာ အရ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ 

ဂီတ ဝါသနာႀကီးသလို ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိ၊ ေတာ္သူေတြ ျဖစ္ေလ့ ရွိတဲ့ အတိုင္း ကိုယ္တိုင္ဆို အေခြ ထုတ္ရာမွာ ဂီတပံုစံ အမ်ိဳးစားစံု စုျပံဳ ထည့္လိုက္လို႔သာ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ား အဲ့ဒီ ေတးစု ထြက္ခ်ိန္ ေစ်းကြက္မွာ အဝယ္ မလိုက္ခဲ့ေပမယ့္ အေခြပါ သီခ်င္း အမ်ားစုဟာ တစ္ပုဒ္ခ်င္း အေနနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဆိုေတာ္ အမ်ားအျပား ျပန္ဆိုၾကရင္း ပရိသတ္အႀကိဳက္ ျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။
အဲဒီ ေတးစု ကို အခု အခ်ိန္ မွာ ၿပန္နားေထာင္ၾကည့္ပါ။ ေရာ့ခ္၊ ေပါ့၊ ဒစၥကို ကေန အဲ့ဒီေခတ္ နားမယဥ္ေသးတဲ့ ရက္ပ္ သီးခ်င္းဆန္ဆန္ ပံုစံ အထိ ရသစံု ေပးႏိုင္တာကို ေတြ႕ရပါမယ္။

ဒါ့အျပင္ သီခ်င္းစာသား အေၾကာင္းအရာပိုင္း ကိုၾကည့္ရင္လည္း “ သီခ်င္းေျပာေသာ ပံုျပင္မ်ား ” ဆိုတဲ့ အ
တိုင္း သီခ်င္း ဇာတ္လမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႔ လူ႔ ဘဝ အေမာ၊ အေသာ၊ အလြမ္း၊ အေဆြး၊ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ အဖံုဖံု ကို
ပံုေဖာ္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ခဲ့တယ္။
ဒီလို ေရး/ဆို/တီး/ဂီတ စီမံတဲ့ အျပင္ သူဟာ ဂီတ ေဝဖန္ေရး ဆရာ အျဖစ္လည္း ၿမန္​မာ ဂီတ ေလာက နဲ႔
 ေတးစုေတြကို သံုးသပ္တဲ့ စာေတြ ေရးခဲ့ပါေသးတယ္။ ဂီတ နဲ႔ ပတ္သက္သမွ် အႏုပညာရပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ 
အလုပ္မ်ိဳးစံု လုပ္သြားခဲ့သူလို႔ ဆိုရပါမယ္။
သူ႔ရဲ႕ အေစာပိုင္း လူငယ္ ဘဝ ဂီတေလာက စတင္ေျခခ်ခ်ိန္ကို ေျခရာေကာက္ လိုက္ၾကည့္ရင္ စတီရီယို
 ေခတ္ဦး ၁၉၇၁/၇၂ တစ္ဝိုက္ စိန္သစ္ ရဲ႕ အေခြမွာ သူေရး သီခ်င္း တစ္ခ်ိဳ႕ ပါခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္။ ဘာသီခ်င္းေတြ ဆိုတာေတာ့ အတိအက် လိုက္လို႔ မရေသးပါဘူး။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္ သူ႔ အသက္ ရွိလွ ၁၆/၁၇ ေပါ့။ 

အဲ့ဒီလို အရြယ္ ငယ္ငယ္ နဲ႔ပဲ ဂီတ ပါရမီ ကို ျပႏိုင္ခဲ့သူပါ။ အဲ့ဒီတုန္းက ငယ္နာမည္ “ ေဇာ္ဝင္း ” အျပင္
အႏုပညာ အမည္ အျဖစ္“ ဇာလိႈင္း ” ကို သံုးစြဲခဲ့ခ်ိန္ပါ။
အသက္ (၂၀) ေက်ာ္ အရြယ္ ၁၉၇၆/၇၇ တစ္ဝိုက္မွာ မိတ္ေဆြ ဂစ္တာသမား စိုးစိုး (လႊမ္းမိုး) ရဲ႕ “မေအးကို ခ်စ္လို႔ပါ (ဇင္မ/ ကၽြန္းဆြယ္ စမ္းစမ္းေအး) စံုတြဲ ” ေတးစုမွာ ေနာင္ ျမန္​မာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စတီရီယို သီခ်င္းက႑မွာ ဂႏၱဝင္ တြင္ေစမယ့္ သီခ်င္းမ်ားကို ဖန္တီးေပးခဲ့ႏိုင္တယ္။ ေနာက္ပိုင္း တစ္ေလွ်ာက္လုံးလည္း
အဆုိ​ေတာ္​ လႊမ္းမိုး နဲ႔ လက္တြဲ ခဲ့ၿပီး လႊမ္းမိုး ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ခိုင္္မာ ေစခဲ့တယ္။

 “မေအးကို ခ်စ္လို႔ပါ”  ေတးစုပါ .. “ဘာ့ေၾကာင့္” တို႔၊ “ေလေၾကာင့္ေငြေၾကာင့္ မလြင့္ပါ” တို႔ ဆိုရင္ ဒီဘက္ေခတ္ေတြ အထိ ထူးအိမ္သင္ ျပန္လည္ သီဆိုမႈနဲ႔ အတူ လူႀကိဳက္မ်ား ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့တယ္။
၁၉၇၈ မွာ ဘိုဘိုဟန္ နဲ႔ တစ္​ျခမ္းစီ ထြက္ခဲ့တယ္ ။ ေအာင္ရင္ ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးစု မွာလည္း 
“ မိုးသိပါေစ ”၊ “နန္းမိုးခမ္း”၊ “လိမ့္က်ရင္ မနာဘို႔ (အခ်စ္သမားေတာ္) ” လို သီခ်င္းေကာင္းေတြ ေရးစပ္ ေပးခဲ့ၿပီး အဲ့ဒီ သီခ်င္းေတြ အားလံုး ေရရွည္ခံ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ျပန္ဆိုမႈေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ လူသိမ်ား ေရပန္းစားခဲ့တယ္။
၁၉၇၈ တစ္ဝိုက္ မွာ ျမန္​မာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေရာ့ခ္ ဂီတရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာမယ့္
ဆလိုင္း သႊေအာင္၊ ဆလိုင္း ဂၽြန္သင္ဇမ္း ေရာင္းရင္း ႏွစ္ဦးနဲ႔ အတူ သူတို႔ရဲ႕ ေတးစု ေတြမွာ သီခ်င္း အေရး၊ အတီး၊ ဂီတ စီမံ ခန္႔ခြဲမႈေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။

ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္ ကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စတီရီယို သီခ်င္း သမိုင္းမွာ မွတ္ေက်ာက္ တင္ခံႏိုင္တဲ့
“ အေဆာင္သူရဲ (သႊေအာင္ နဲ႔ တြဲေရး)၊ အငိုနဲ႔ မိတ္ဖြဲ႕သူ (ဂၽြန္သင္ဇမ္း စာသား)၊ စတိတ္ရိႈး ဘုရင္မ၊ အခ်စ္ရဲ႕အားမာန္၊ မွားတဲ့ဘက္မွာ ေနၾကည့္မယ္၊ ပဲ့ကိုင္၊ ေဖေဖ့ ဒိုင္ယာရီ၊ ေဝးလြင့္ျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေျခရာ (၂) လို ေခတ္တိုင္း မွာ က်န္ရစ္မယ့္ သီခ်င္းေကာင္းေတြပါပဲ။



သူတို႔ တစ္ေတြ ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္ကေလးေတြနဲ႔ အမ်ား မိုးခါးေရ ေသာက္တဲ့ အခ်ိန္ လိုက္မေသာက္ ေစ်းကြက္ ေအာင္ျမင္မႈ ကို မတက္မက္ဘဲ မေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္ ေနပါေစ၊ အႏုပညာ က်န္ရင္္ၿပီးၿပီ ဆိုတဲ့
စိတ္ဓာတ္ ဇြဲ သတၱိ နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီး ကိုယ္တိုင္ လမ္းထြင္ လမ္းေဖာက္ခဲ့ၾကတာဟာ တစ္ကယ့္ကို အံ့ၾသ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ပါ။
၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ ျမန္​မာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စတီရီယို ဂီတလည္း အေတာ့္ႀကီးကို အေျခတည္လာ၊
ဂီတပညာရွင္မ်ား လူစံု၊ လိုင္းစံု ေပၚလာပါၿပီ။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သမား အမ်ားအျပားလည္း ေစ်းကြက္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ စရေနၾကပါၿပီ။

အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ေစာဘြဲ႕မွဴးဟာ စိုးပိုင္၊ လႊမ္းမိုး၊ ကိုင္ဇာ အစရွိတဲ့ အဆိုေတာ္ႀကီးမ်ား အတြက္ ပံုမွန္ သီခ်င္းေရးေပးခဲ့သလို အဆိုေတာ္ အသစ္ေတြကိုလည္း စတင္ တင္ေပးခဲ့တာ ေတြ႕ရတယ္။
အဲဒီကထဲက အသိအမွတ္ ျပဳထိုက္တာ တစ္ခုက ထြက္ခ်ိန္မွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္ မဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ေနာင္ ဂီတသမိုင္းမွာ ေနရာေပး ေဆြးေႏြးရတဲ့ ပရင့္စ္ဘေသာ္ ရဲ႕ “ အရပ္ျမင့္ျမင့္အခ်စ္ဆံုး (၁၉၈၂/၃ ဝန္းက်င္) ” အေခြပါပဲ။ 

ေစာဘြဲ႕မွဴး တစ္ေခြ လံုး ေရး၊ တစ္ေခြလံုး ဂီတ စီမံ ေပး၊ ဂစ္တာလည္း တီးေပးခဲ့တယ္။ ဂီတ ဖန္တီမႈ ထူးျခားသစ္လြင္ ကြဲျပားေနတဲ့ အဲ့ဒီ အေခြ ထြက္ေတာ့ ေဒသေကာလိပ္ ေက်ာင္းသား ဘဝ ထူးအိမ္သင္ နဲ႔ သူငယ္ခ်င္း တစ္စု ဂီတကို ဦးခ်တဲ့ အေနနဲ႔ ကက္ဆက္ တိပ္ေခြကို ထိုင္ေတာင္ ကန္ေတာ့ၾကတယ္လို႔ ၾကားဖူးခဲ့တယ္။
ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ေတြမွာလည္း မဆံုးခင္ အခ်ိန္ထိ ေစာဘြဲ႕မွဴး ဟာ လူေဟာင္းမ်ား အတြက္ အျပင္ လူငယ္ လူသစ္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး အဆိုရွင္ မ်ားစြာ အတြက္ တစ္​ေခြလံုး ေရးတာမ်ိဳး ျဖစ္ေစ၊ တစ္​ေခြလံုး ဂီတ
စီမံေပးတာရယ္ ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့တာ အမ်ားအျပား ပါပဲ။
ဥပမာ –
ေအာင္ရင္ ရဲ႕ ပထမဆံုး ေတးစု မိုးသိပါေစ (၁၉၈၄)၊
သီလ ရဲ႕ ပထမဆံုး ေတးစု သိမ္းထားမွာလား (၁၉၈၅)၊ 
မ်ိဳးဦး ရဲ႕ ကၽြန္တာ္ခ်စ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ား ေတးစု (၁၉၈၅)၊ 
မ်ိဳးညြန္႔ + ေစာျဖဴ ရဲ႕ ရင္ထဲကေမႊး (၁၉၈၇) လို မ်ိဳးက စလို႔
၉၀ ခုႏွစ္မ်ား Iron Cross နဲ႔ ထြက္ခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္ မင္းသား စိုးသူ ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ အထြတ္အထိပ္ရ
 ေတးစုမ်ား နဲ႔ IC အဦးကာလ ပင္တိုင္ ေရာ့ခ္ အဆိုေတာ္ ထြဏ္းထြဏ္း ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး ျမား၏ေျပးလမ္း (၁၉၉၄) လို အထိ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။

ဒီလို ဂီတ အလုပ္မ်ိဳးစံု ကို အရည္အေသြးျမင့္ျမင့္ လုပ္သြားခဲ့တဲ့ ေစာဘြဲ႕မွဴး ဆံုးေတာ့ အသက္ (၄၀) မျပည့္ေသးပါဘူး။ အႏွစ္ (၂၀)ေက်ာ္ သာ က်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ ဂီတေလာကမွာ သူ ထားခဲ့တဲ့ အႏုပညာ ပစၥည္းေတြက အံ့မခန္းပါပဲ။



ယခု ေစာဘြဲမွဴး အလြန္ အႏွစ္ (၂၀) ၿမန္မာ့ ဂီတေလာက ကို ၾကည့္ရင္ “ သူလိုလူ ” “ စြယ္စံု ဂီတပညာရွင္ ”
အမ်ားအျပား ေမြးထုတ္ မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလို ရွားပါး ပါရမီရွင္ေတြ လူ႔ သက္တမ္းေစ့ မေနခဲ့ရတာ
တစ္ကယ့္ ႀကီးမားတဲ့ ဆံုးရံႈးမႈပါပဲ။

အေၾကာင္းမ်ိဳးစံု နဲ႔ ဂီတၾကယ္ပြင့္ေတြ အေၾကြေစာခဲ့ရတယ္။ မိုးေက်ာ္၊ ဖိုးခ်ိဳ၊ စိုးလြင္လြင္၊ ထူးအိမ္သင္၊ 
အယ္လ္ျဖဴ၊ ဒိုးလံုး အစရွိသလို ေပါ့၊ အမ်ားႀကီးပါပဲ။



အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီ ျဖစ္တဲ့  သူတို႔လို ပါရမီရွင္ေတြ အစား အားျဖည့္ေပးႏိုင္တဲ့ မ်ိဳး
ဆက္သစ္ မျပတ္ေရး အလို႔ငွာ ေရခံ ေျမခံ အေျခခံ ေကာင္း၊ စည္ပင္ဝေျပာတဲ့ ျမန္​မာ့ ဂီတေလာက
 ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ ၿမန္မာျပည္မွာ မရွိမျဖစ္ လိုေနတယ္။

ဂီတနဲ႔ နီးစပ္ဖို႔ကို အေျခခံပညာေရး အဆင့္က အစ ထည့္သြင္း လမ္းေၾကာင္းေပးမႈမ်ိဳး လိုေနတယ္။ အ
သက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းႏိုင္ဖို႔ရာလည္း  စနစ္တစ္က် ဂီတ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးႏိုင္စြမ္းတဲ့ ေနရာေတြ အခုထက္ပို က်ယ္ျပန္႔မ်ားျပားဖို႔ လိုတယ္။ လူငယ္မ်ား ဂီတ အလုပ္ကို ဘဝ အတြက္ ပရို အေနနဲ႔ ေရြးႏိုင္ေအာင္၊ ရပ္တည္ခ်င္လာေအာင္လည္း ဂီတ စီးပြားလုပ္ငန္း စည္ပင္ရပါမယ္။

တစ္ပါတည္း ၿမန္မာ့ ဂီတသမိုင္းရဲ႕ ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳထိုက္သူေတြကို ဂုဏ္ျပဳ ထုတ္ေဖာ္ မွတ္တမ္းျပဳရင္း အနာဂတ္ လူငယ္မ်ားကို အားက် ေစဖို႔ရာ ဂီတ သမိုင္းစာအုပ္ေတြ၊ ဂီတ ျပတိုက္ေတြ ရွိဖို႔ လိုေနပါေသးတယ္။
လက္ရွိတိုင္ေတာ့ ဒါေတြ အားလံုး အတြက္ ဂီတေလာကသားမ်ား၊ တာဝန္ရွိ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အျပည့္အဝ အေကာင္အထည္ မေဖၚႏိုင္ေသးပါဘူး။
ပါးလ်လွတဲ့ လူမႈ၊ စီးပြား ႏိုင္ငံေရး စနစ္ေနာက္ခံေၾကာင့္္ ျမန္​မာ့ ဂီတေလာကဟာ ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ်မွသာ အသက္ဆက္ ရပ္တည္ႏိုင္တာမို႔ ေပၚပင္ ေတြသာ လႊမ္းမိုးေနဆဲ ျဖစ္တယ္။ သမိုင္းေတြ၊ ပထဝီ ေတြ၊
မူလ ပထမ ေတြ၊ ဆံုးသြားတဲ့ ေတးေရးေတြ စိတ္မဝင္စား ေငြေၾကးနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားမႈ အတြက္သာ သီခ်င္းေဟာင္းမ်ားကို ျပန္ဆိုေနၾကတဲ့ “ဘာဘာ ဘာမွ မသိ” အဆိုေတာ္မ်ားလည္း ေပါမ်ားေနဆဲပါ။ သီခ်င္းေလး ႏွစ္ပုဒ္ သံုးပုဒ္၊ အလြန္ဆံုး တစ္ေခြေလာက္နဲ႔ ပါရမီရွင္ ဂီတ ဘုရားအလား ေျမွာက္စား ခံေနရတာေတြလည္း အျပည့္ပါပဲ။

နိဂံုး ခ်ဳပ္ရရင္ ေစာဘြဲ႕မွဴး တို႔လို ကမၻာကို ရင္ေဘာင္တန္း လိုက္ႏိုင္တဲ့ ဂီတ ပညာရွင္ေတြ အမ်ားအျပား ေပၚထြန္းခဲ့ဖူးေပမယ့္ စနစ္ဆိုး၊ လူဆိုးမ်ား ဒဏ္ခံ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေထြေထြ ခၽြတ္ျခံဳက် အေျခအေနေၾကာင္႔ၿမန္​မာ့ ဂီတေလာကရဲ႕ က်န္းမာေရးဟာ နာတာရွည္ ခ်ည့္နဲ႔ အားနည္ေနရတယ္။

ႏိုင္ငံတစ္ကာ မဆိုထားနဲ႔ ေဒသတြင္း အိမ္နီးခ်င္း တိုင္းျပည္မ်ား ကိုေတာင္ “ ေစာဘြဲ႕မွဴး အလြန္ အႏွစ္ (၂၀) ” မွာ ျမန္​မာ့ဂီတ မထိုးေဖာက္ႏိုင္ခဲ့သလို ေနာင္ အႏွစ္ (၂၀) မွာလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ဖို႔က စိတ္ကူးယဥ္အဆင့္သာ ရွိေနေသးေၾကာင္း ဝမ္းနည္းဖြယ္ သံုးသပ္ရပါမယ္။
မ်တ္ခ်က္ – ေဆာင္းပါးပါ ဓာတ္ပံုမ်ား အတြက္ ကိုသားငယ္ (ဇင္ေဝလတ္)၊ ကိုဒိုနီ၊ ကိုေနမ်ိဳးေအာင္ တို႔ကို
 ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္း မွတ္တမ္းျပဳ ပါတယ္။ 


××××××××××××××××××××××

ပံုေျပာ ဆရာႀကီး ေစာဘြဲ႕မွဴး ရဲ႕ သီခ်င္း ပံုျပင္ တစ္ခ်ိဳ႕.........

အေဖက.. အသက္ေျခာက္ဆယ္..
ပင္စင္ဘဝနဲ႕.. အထုပ္ထမ္းျပန္..
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕.. အေမ.. ဝါး.. ဓနိေတြ.. ဝယ္ကာေလ..အေၾကာ္ဆိုင္ေလး.. ကားဂိတ္နံေဘး..
ေညွာ္ရန္.. အသင့္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ..
အခ်စ္ဆံုးသား.. အေထြးေလးက.. ရီဂ်င္နယ္လ္.. မွာ..ေပ်ာ္တာေပါ့ အေမရယ္၊ ေတးေရး – ေစာဘြဲ႕မႉး၊
 ေတးဆို – လႊမ္းမိုး
Music Video URL: http://youtu.be/4pg3YlzRh04

—-အရက္ေသာက္တာ.. မႀကိဳက္တဲ့.. ေမေမ..
အေပါင္းအသင္း.. သိပ္မ်ားတဲ့.. ေဖေဖ..
သူတို႔.. ႏွစ္ေယာက္ကို.. ခ်စ္တဲ့.. ကၽြန္ေတာ္..
ခရစၥမတ္မွာ.. ျပႆနာေပၚ..

ေဆာင္းတြင္း၏ သီခ်င္းႀကီးတစ္ပုဒ္၊ ေတးေရး/ေတးဆို ေစာဘြဲ႕မႉး
Music Video URL: http://youtu.be/6z64mn-ttv0
—-
ကၽြန္ေတာ္လို.. ေတေပ.. ေလလြင့္ၿပီး..
ကံေခလြန္းတဲ့.. ဆိုးေပေတြ..
ေလာက.. ေျမမွာ.. ထပ္.. မေမြးဖြားေအာင္သာ..
အေဖ.. ဆုေတာင္း.. ေပးပါ..
ေနာင္.. လာမယ့္.. ေဖေဖ.. ေမေမ.. ေတြလည္း..
ေသတစ္ပန္.. သက္တစ္ဆံုး.. ေပါင္းႏိုင္ေစ..
ေတာင္းဆုရယ္.. ေျခြ..
ရင္ေတြ.. က်ိဳးပဲ့.. ဆိုးေပ.. ေလ..
ဆိုးေပ၊ ေတးေရး/ေတးဆို ေစာဘြဲ႕မႉး
Music Video URL: http://youtu.be/h7kniCt-xMg

××××××××××××××××××××××
မိုးမခ ၏ ေစာဘြဲ႕မွဴး အမွတ္တရ အစီအစဥ္ေဟာင္းမ်ား စုစည္းမႈ
က်ေနာ္ သိခဲ့တဲ့ ကိုဘြဲ႕မွဴး၊ ေရးသူ – Andrew Sway (သိန္းေဆြ – Success)
URL: http://www.moemaka.blogspot.com.au/…/andrew-sway-saw-bwe-hm…
ေစာဘြဲ႕မွဴး အတြက္ အမွတ္တရ စကားမ်ား၊ ေရးသူ – အယ္လ္ခြန္းရီ (ေတးေရး/ေတးဆို)၊ 
ႏွင္းႏွင္းေအးဘသိန္း (ေတးေရး/ေတးဆို)
URL: http://www.moemaka.blogspot.com.au/2013/07/saw-bwe-hmu.html
ကၽြန္ေတာ့္ ဆရာ ေစာဘြဲ႕မွဴး၊ ေရးသူ – ေဒါက္တာကိုကိုလြင္ (Iron Cross)
URL: http://www.moemaka.blogspot.com.au/…/dr-ko-ko-lwin-remember…
သန္းေခါင္ယံ တံခါးေခါက္သံ၊ ေရးသူ – ဆလိုင္းသႊေအာင္ (ဂီတပညာရွင္)
URL: http://www.moemaka.blogspot.com.au/…/salai-thaw-aung-rememb…
ဇာလိႈင္း (သို႔) ေစာဘြဲ႕မွဴး ရဲ႕ ေ၀ဖန္ေရးသမား ဘ၀ တစ္ခဏ၊ ေရးသူ – ကိုရာဇာ (ဂီတေလ့လာသူ)
URL: http://www.moemaka.blogspot.com.au/…/yar-zar-zar-hlaing-saw…
ကၽြန္ေတာ္ ႏွင့္ ဂစ္တာ ေမွာ္ဆရာႀကီး၊ ေရးသူ – ႏိုင္ေဇာ္ (Lazy Club) (ေဆာင္းပါးေဟာင္း ျပန္လည္ တင္ဆက္ျခင္း)
URL: http://www.moemaka.blogspot.com.au/…/naing-zaw-lazy-club-sa…

××××××××××××××××××××××


ေရးသူ ျငိမ္းခ်မ္းေအး 
Crd#Win Ko Ko

ဦးဘဲြ႕ရဲ႕ စံတင္​ရတဲ့ သံစဥ္ ​စာသားနဲ႔ တီးခတ္​မႈတင္​သာမက သူငယ္​ခ်င္​း အ​ေပါင္​းအသင္​းအ​ေပၚ အခက္
​ၾကဳံရင္ ​ေရွာင္​မ​ေျပးတဲ့ မိတ္​​ေဆြစစ္​ စိတ္​ ၊ အထူးသျဖင္​့ လူတန္​းစား မခဲြ ဟန္​မ​ေဆာင္​ ရုိးရွင္​းတာနဲ႔
တစ္ကြ လူငယ္​ကုိ ပခုံးထမ္​းတင္​ ​ေနရာ​ေပးတတ္​တာ​ေတြဟာ ကြၽန္​​ေတာ္ ​့ရင္​ကုိ လာထိ ၊ နက္​နက္​နဲနဲ ခံစားသြားရတယ္​ ။

ဒါ​ေၾကာင္​့ မနက္​မွ ည ထိတုိင္​ ကြၽန္​​ေတာ္​ ႏုိင္​သမွ် မွတ္​တမ္​းတင္​ ဂုဏ္​ျပဳလုိက္​ပါၿပီ ။ အားနည္​းခြၽတ္​​ေခ်ာ္​မႈ တစ္စုံ တစ္ရာ ရွိခဲ့ပါလွ်င္​ နားလည္​ခြင္​့လႊတ္​​ေပးႏုိင္​ပါ​ေစလုိ႔သာ ၊

(​ေစာဘဲြြ႕မွဴး ရဲ႕ သမုိင္​း မွတ္​တမ္​းမ်ား က်န္​ရွိ​ေန​ေသးတဲ့ အတြက္​ ဆက္​လက္​ ​ေဖာ္​ျပပါဦးမည္​။)
အညၾတ Mg Mg (သုိ႔) Mg Mg Sai

30.10.2017 >>>>>>> pm7:19

Crd ; Mg Mg

2 comments:

  1. အက္ဒမင္ ဆရာအသာလုပ္ပါ အေနာ႔ပံုၾကီး ယူတင္ထားတယ္ဖ်က္ေပးပါ ဆရာ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Win Min Htike ညီေလး ဒီ Post မွာ ပံု ၆ ပံုပါတယ္ ။ Original Post ပိုင္ရွင္ကိုလဲ Crd ေပးထားပါတယ္ ။
      Post ပိုင္ရွင္ တင္ထားတဲ႔ အတုိင္း ပံုအားလံုး ကိုလဲ ဆရာ ေစာဘြဲ႔မွုး အတြက္ မွတ္တမ္းတင္ ေပးထားတာပါ ။
      ငါ႔ညီရဲ႔ ကိုယ္ေရး ကိုယ္တာ ကို ထိခိုက္ေစတဲ႔ ပံုပါေနတယ္ဆိုရင္ Original Post ပိုင္ရွင္ တင္ထားခဲ႔ေပမယ္႔ လမး္သစ္ Blog မွာေတာ႔ ဖ်က္ေပးလို႔ ရပါတယ္ ။ ဘယ္ႏွစ္ခုေၿမာက္က ပံုလဲဆိုတာ တိတိ က်က် ေၿပာေစခ်င္တယ္ ။ ၀င္ေရာက္ ေလ႔လာဖတ္ရွုတဲ႔အတြက္ " လမ္းသစ္ " မွ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ ။

      Delete